نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶

خلاصه داستان رمان Ready Player Two منتشر شد؛ در جست‌وجوی آخرین پیام پنهانی

ارنست کلاین در حاشیه‌ی رویداد کامیک کان نیویورک از خلاصه‌ی داستان رمان علمی-تخیلی Ready Player Two پرده برداشت.

درست همان‌طور که رولد دال پس از پایان رمان Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی) راهی برای ادامه‌ی داستان چارلی پیدا کرد، ارنست کلاین نیز فرصت را برای نوشتن دنباله‌ی رمان علمی-تخیلی موفق Ready Player One (بازیکن شماره‌ی یک آماده) مناسب دید و نگارش آن را آغاز کرد. در پایان کتاب نخست، وید واتس با موفقیت همه‌ی معماهای باقیمانده در دنیای واقعیت مجازی «اوئیسیز» را حل کرد و مالکیت این دنیای مجازی را از جیمز هالیدی، خالق ویلی وانکا-گونه‌ی آن گرفت. اگر در این‌باره اطلاع ندارید، باید بگوییم که ویلی وانکا مالک کارخانه‌ی شکلات‌سازی رمان Charlie and the Chocolate Factory است که همه‌ی کارمندانش را پس از به سرقت رفتن اسرار کارخانه توسط جاسوس‌ها اخراج می‌کند و دیگر اجازه‌ی ورود به آن را به کسی نمی‌دهد.

در ماه جولای سال جاری ارنست کلاین اعلام کرد که نهایتاً کار نگارش دنباله‌ی کتاب مورد بحث را به پایان رسانده است که با نام Ready Player Two (بازیکن شماره‌ی دو آماده) شناخته می‌شود، اما جزئیات داستانی این کتاب به‌شکل راز باقی ماند. حالا در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که این نویسنده‌ی آمریکایی صبح جمعه در پنل تبلیغاتی کتاب «بازیکن شماره‌ی دو آماده» در رویداد کامیک کان نیویورک از خلاصه‌ی داستان سراسر نوستالژی آن پرده برداشته است. ویل ویتون، مجری پنل رویداد کامیک کان که راوی نسخه‌ی صوتی کتاب Ready Player One بود و در دنباله‌ی آن نیز نقش راوی را ایفا می‌کند، خلاصه‌ی داستان کتاب را بی‌درنگ از پشت جلد خواند:

مأموریتی غیرمنتظره. دو جهان در معرض خطر است. [برای انجام این کار] آماده‌ای؟

وید واتس چند روز پس از پیروزی در رقابت ترتیب داده شده توسط جیمز هالیدی، بنیان‌گذار دنیای اوئیسیز، با یک اکتشاف بزرگ همه چیز را تغییر می‌دهد. درون خزانه‌های هالیدی یک دستاورد فنی پنهان وجود دارد و در انتظار وارثی است که آن را پیدا کند؛ دستاوردی که دوباره دنیا را دگرگون می‌سازد و اوئیسیز را به مکانی شگفت‌انگیزتر و اعتیادآورتر از تصور وید تبدیل می‌کند. این کشف با آخرین پیام پنهانی هالیدی، یک معما و مأموریتی تازه همراه است و جایزه‌ی اسرارآمیز و رقیب غیرمنتظره، بسیار قدرتمند و خطرناکی را وعده می‌دهد که برای رسیدن به خواسته‌هایش حاضر به کشتن میلیون‌ها نفر است. زندگی وید و آینده‌ی اوئیسیز دوباره در معرض خطر قرار گرفته است، اما این‌بار سرنوشت بشر نیز تهدید می‌شود.

وید واتس مشغول حل معمای دنیای اوئیسیز در Player One

ارنست کلاین پس از همکاری نزدیک با زک پن و استیون اسپیلبرگ برای تولید اقتباس سینمایی رمان Ready Player Two فرصت پیدا کرد تا کار نگارش دنباله‌ی کتاب را به پایان برساند. فیلم «بازیکن شماره‌ی یک آماده» که تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، لنا وایت، تی جی میلر، سایمون پگ و مارک رایلنس را در گروه بازیگرانش داشت، در سال ۲۰۱۸ روی پرده‌ی سینما رفت و با بودجه‌ی ۱۷۵ میلیون دلاری توانست ۵۸۲.۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. ارنست کلاین در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که مشغول نوشتن جلد دوم کتاب است که بالانتاین بوکس، زیرمجموعه‌ی انتشارات راندوم هاوس وظیفه‌ی انتشارش را برعهده دارد. درحال‌حاضر امکان پیش‌خرید رمان Ready Player Two فراهم شده است و این کتاب در تاریخ ۴ آذر ۱۳۹۹ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۰) به قفسه‌ی کتابخانه‌ها راه می‌یابد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده