نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶

مدل جدید لپتاپ ریزر بلید استلث 13 با پردازنده نسل ۱۱ اینتل معرفی شد

نسخه جدیدی از لپتاپ ریزر بلید استلث 13 که مخصوص بازی است، با پردازنده نسل ۱۱ اینتل و کارت گرافیک سری GTX انویدیا معرفی شد.

تقریبا یک ماه پیش بود که کمپانی اینتل اعلام کرد نسل یازدهم پردازنده‌های خود موسوم به تایگر لیک (Tiger Lake) را در اختیار شرکت‌های سازنده لپتاپ قرار می‌دهد. این پردازنده ۱۰ نانومتری، به مراتب قدرتمندتر از CPU نسل دهم اینتل موسوم به آیس لیک (Ice Lake) است و در معماری جدیدش، از نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی اینتل به نام Xe هم بهره می‌برد. از زمانی که اینتل این خبر را اعلام کرد، می‌شد حدس زد که لپ تاپ گیمینگ قدرتمند ریزر یعنی بلید استلث 13 یکی از مقصدهای اولیه پردازنده تایگر لیک باشد و همین اتفاق نیز افتاد.

در مراسم RazerCon 2020، کمپانی ریزر از جدیدترین نسخه لپتاپ بلید استلث 13 رونمایی کرد. این مدل جدید دارای پردازنده اینتل Core i7 1165G7 است که یکی از میان‌رده‌های نسل یازدهم به شمار می‌رود. حداکثر فرکانس این پردازنده 4.7GHz است و در حالت پایه سرعت کلاکی معادل 2.8GHz را ارائه می‌کند. همان‌طور که گفتیم پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل به GPU مدل Xe نیز مجهز هستند، اما ریزر مانند گذشته، به پردازنده گرافیکی مجتمع با CPU بسنده نکرده و در کنار آن، از کارت گرافیک مجزا نیز بهره می‌گیرد. این شرکت یک بار دیگر، برای بالا بردن توان پردازشی لپتاپ گیمینگ خود، از یک GPU انویدیا در کنار پردازنده گرافیکی اینتل استفاده کرده است. کارت گرافیک GTX 1650 Ti با چهار گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 که در مدل‌های قبلی لپتاپ ریزر بلید استلث 13 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، در این نسخه جدید نیز به کار گرفته شده است.

لپتاپ ریزر بلید استلث 13 مدل 2020

در ادامه می‌توانید مشخصات کامل این لپتاپ گیمینگ را مشاهده کنید:

  • پردازنده: اینتل Core i7 1165G7 (نسخه ۲۸ واتی)
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 1650 Ti با ۴ گیگابایت حافظه GDDR6
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4
  • نمایشگر: پنل IPS با ریفرش ریت 120Hz و رزولوشن 1080p / پنل لمسی OLED با ریفرش ریت 60Hz
  • حافظه ذخیره‌سازی: ۵۱۲ گیگابایت از نوع PCIe SSD
  • ابعاد: ۳۰۵ در ۲۱۰ در ۱۵ میلی‌متر
  • وزن: ۱.۴ کیلوگرم
  • سایر امکانات: وبکم با رزولوشن 720p / دو درگاه Thunderbolt 4
  • قیمت: ۲۰۰۰ یورو

لپتاپ گیمینگ ریزر بلید استلث 13

لپتاپ ریزر بلید استلث 13 از یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی از نوع IPS استفاده می‌کند که رزولوشن 1080p و نرخ ریفرش 120Hz دارد. این مشخصات برای اجرای بازی‌های روز، مخصوصا بازی‌های رقابتی آنلاین بسیار مناسب هستند. همچنین گیمرها در بخش نمایشگر، یک گزینه دیگر هم برای انتخاب دارند؛ پنل OLED که مجددا دارای رزولوشن 1080p است و رنگ‌ها را شفاف‌تر نشان می‌دهد و قابلیت لمسی هم دارد. اما متاسفانه این صفحه نمایش، از نرخ ریفرش پایین‌تری پشتیبانی می‌کند. البته این دو مدل، فقط در نمایشگر با هم فرق دارند و سایر مشخصات آنها شبیه به یکدیگر است. جنس بدنه لپتاپ ریزر بلید استلث 13 نیز از آلومینیوم است. این لپتاپ از حدود دو هفته دیگر در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.


منبع PCGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده