نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

پویابین معرفی دو گروه از بهترین دوربین های مداربسته

دوربین‌های مداربسته متداول ترین ابزارهای امنیتی مکان‌ها محسوب می‌شوند. یعنی هر وقت درباره امنیت خانه، دفاتر کار، کارخانه و یا فروشگاه صحبت می‌شود، اولین پیشنهاد نصب دوربین‌های مدار بسته است.

 برای دانستن بیشتر این موضوع، انواع و کاربردهای بعضی دوربین‌های مداربسته را به اختصار توضیح می‌دهیم تا در صورت نیاز بتوانید انتخاب بهینه تر و آگاهانه تری داشته باشید.

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم معمولا مورد استفاده مناسب، برای آدم‌های منظم، دقیق و با سلیقه است. البته آدم هایی که حوصله سیم کشی و سوراخ کردن دیوار و غیره را ندارند، علاقه زیادی به این نوع دوربین دارند.

به هر حال با توجه به سختی سیم کشی و راحتی نصب دوربین مداربسته بیسیم و همینطور، عدم نیاز به سیم کشی‌ها و داکت کشی‌های زیاد و پرهزینه، توصیه به بسیاری از خریداران این است که دوربین بیسیم را انتخاب کنند. این سیستم در محیط هایی که به دلیل وجود دکوراسیون امکان سیم کشی ندارند اهمیتی صد چندان پیدا می‌کند.

بهترین مدل‌های دوربین بیسیم بصورت تکی و پک‌های چهارتایی و هشت تایی است و شرکت پویابین بعنوان یکی از پیشگامان طراحی و اجرای سیستم‌های وایرلس در ایران تمامی نیازهای مشتریان خود را در زمینه فروش دوربین مداربسته ، تامین میکند و هر تعداد و هر فاصله ای را که شما در نظر داشته باشید طراحی و اجرا می‌کند.

دوربین مداربسته ای اچ دی

دوربین مداربسته AHD یکی از بهترین دوربین‌های آنالوگ است که برای انتقال تصاویر از تکنولوژی سیستم‌های تلویزیونی دیجیتال DTV استفاده می‌کند. ابداع کننده دوربین مداربسته AHD نه یک کمپانی تولیدکننده دوربین، بلکه سازنده بزرگ چیپست و پردازنده کشور کره، یعنی کمپانی NextChip است.

این گروه از دوربین‌های مداربسته برعکس سایر دوربین‌های آنالوگ، به دلیل استفاده از سیستم کدگذاری AHD قادر به ارسال تصاویر با حجم و رزولوشن بالا هستند. کیفیت‌های رایج این دوربین‌های مداربسته ۷۲۰p و ۱۰۸۰p است که بسیار بیشتر از کیفیت دوربین‌های سنتی آنالوگ است.دوربین‌های مداربسته AHD براساس رزولوشن تصاویر و شکل ظاهری در گروه‌های مختلفی تقسیم بندی شده و هر یک دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند.

با توجه به کاربرد بسیار گسترده دوربین‌های AHD این سوال و ابهام در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که AHD مخفف چیست و به چه معنا است. در واقع نام دوربین‌های مداربسته AHD از Analog Hight Definition اقتباس شده است که به معنای سیستم‌های انتقال تصویر آنالوگ با رزولوشن بالا است.

این گروه از دوربین‌ها برای انتقال اطلاعات و تصاویر از کابل‌های کواکسیال استفاده می‌نمایند که قابلیت انتقال این اطلاعات تا ۵۰۰ متر را دارا هستند. به منظور پیاده سازی شرایط برای انتقال تصاویر توسط این دوربین‌ها، اطلاعات توسط چیپ‌های AHD TX کدگذاری شده و پس از انتقال و در DVR کدگشایی می‌شوند.

دوبین مداربسته تکنولوژی AHD

اساس کار تکنولوژی AHD بر پایه انتقال تصاویر دوربین‌های مداربسته بر مبنای سیستم‌های تلویزیونی دیجیتال (DTV) است. در این تکنولوژی، اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می‌کنند اما نوع کدگذاری آنها امکان انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با رزولشن بالاتر را ایجاد می‌کند.

کدگذاری دوربین توسط چیپ AHD TX انجام می‌شود. این چیپ اطلاعات دیجیتال را از دوربین دریافت کرده و آنها را به صورت AHD کدگذاری می‌کند. در سمت DVR نیز چیپ AHD RX اطلاعات کدگذاری شده را دریافت کرده و آنها را مجدد به صورت دیجیتال برای ضبط در خواهد آورد.

انواع دوربین مداربسته AHD را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلف تقسیم بندی کرد که از مهم آنها می‌توان به کیفیت تصاویر اشاره کرد. بر همین اساس دو گروه کلی دوربین AHD در سیستم‌های حفاظتی و امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند از:

  • دوربین‌های مداربسته AHD 960p
  • دوربین‌های مداربسته AHD 720p
  • دوربین مداربسته AHD Full HD 1080p

با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های موجود در هر یک از انواع دوربین‌های AHD فوق، DVRها با مدل‌های مختلفی معرفی شده اند که باید با شناخت کافی بهترین و متناسب ترین مدل را انتخاب کرد. مدل‌های DVR موجود در بازار برای هر یک از انواع دوربین با توجه به کیفیت تصویر آنها شامل AHD-H ،AHD-NH و AHD-M و AHD-L است.

در این مطلب به توضیح دوربین مداربسته AHD پرداختیم، اکنون دوربین مدار بسته TVI را معرفی می‌کنیم. سپس به مقایسه این دو سیستم نظارتی می‌پردازیم.

تکنولوژی دوربین مداربسته TVI (مخفف اصطلاح Transport Video Interface) یک تکنولوژی آنالوگ و با کیفیت بالا برای انتقال تصاویر دوربین‌های مداربسته است. این تکنولوژی در راستای افزایش رزولوشن تصویر در دوربین‌های آنالوگ در کنار تکنولوژی‌های IP، AHD و … ابداع شده است.

به نظر متخصصان، روشنایی و رنگ دوربین مداربسته AHD بهتر از TVI است. همچنین زاویه دید دوربین مدار بسته TVI کمتر از دوربین AHD است. اگر این دو دوربین را در شرایط یکسان تنظیم کنید، تصویر دوربین مدار بسته TVI فضای کمتری را پوشش می‌دهد.

در حالت کلی هر دو دوربین مداربسته AHD و TVI در رزولوشن ۱۰۸۰p تصاویر واضحی را ضبط می‌کنند.

دوربین‌های مدار بسته AHD نیاز به دستگاه گیرنده HD دارند تا بتوانند تصاویری با کیفیت بالا ثبت کنند DVR‌های هیبریدی بدین منظور بسیار مناسب هستند.

شرکت پویابین مشاور

شرکت پویابین مشاور، طراح و مجری سیستم‌های نظارت تصویری از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را زمینه نصب و راه‌اندازی سیستم‌های دوربین مداربسته آغاز کرده است و از بهترین شرکت‌های فروش دوربین مداربسته است.


 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده