نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲

چارلی کافمن و رید مورانو اقتباس سینمایی رمان The Memory Police را می‌سازند

چارلی کافمن و رید مورانو نویسندگی و کارگردانی اقتباس سینمایی رمان «پلیس حافظه» نوشته‌ی یوکو اوگاوا را برای شرکت آمازون انجام می‌دهند.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که رید مورانو، کارگردان سریال The Handmaid's Tale (سرگذشت ندیمه) و چارلی کافمن، فیلم‌نامه‌نویس برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind (درخشش ابدی یک ذهن پاک)، یک فیلم سینمایی براساس رمان سورئالیستی The Memory Police (پلیس حافظه) نوشته‌ی یوکو اوگاوا را برای شرکت آمازون تولید می‌کنند. رید مورانو وظیفه‌ی کارگردانی و تهیه‌کنندگی و چارلی کافمن وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه‌ی اقتباس سینمایی رمان «پلیس حافظه» را برعهده دارند که به‌عنوان یک رمان اورولی (به رفتارها و سیاست‌های کنترلی مورد استفاده‌ی حکومت‌های سرکوبگر مدرن اشاره دارد که چنین وضعیتی را جرج اورول در رمان‌های خود، خصوصاً کتاب ۱۹۱۸ تصویر می‌کند) درباره‌ی ترس از نظارت گسترده‌ی دولت توصیف می‌شود.

رمان The Memory Police نوشته‌ی یوکو اوگاوا

داستان این رمان در یک جزیره‌ی بی‌نام و نشان روایت می‌شود که اشیاء در آن ناپدید می‌شوند؛ نخست کلاه‌ها و سپس روبان‌ها، پرندگان و گل‌های سرخ. اکثر ساکنان جزیره از این تغییرات غافل هستند، اما معدود افرادی که می‌توانند اشیاء گم‌شده را به یاد بیاورند، با ترس از قوانین بی‌رحمانه‌ی «پلیس حافظه» زندگی می‌کنند که متعهد است تا از فراموش شدن اشیاء ناپدید شده اطمینان حاصل کند. بااین‌حال زمانی‌که یک نویسنده‌ی جوان متوجه می‌شود که ویراستار کتابش یکی از کسانی است که کماکان می‌تواند اشیاء مفقود را به یاد بیاورد، او را در زیر پارکت‌های اتاقش پنهان می‌کند.

رید مورانو سه اپیزود اول سریال موفق The Handmaid’s Tale شبکه‌ی هولو را کارگردانی کرد و برای این کار برنده‌ی جایزه‌ی اِمی و جایزه‌ی انجمن کارگردانان آمریکا شد. این کارگردان و فیلمبردار آمریکایی نخستین زنی است که برای قسمت آزمایشی سریال «سرگذشت ندیمه» جایزه‌ی بهترین کارگردانی را در مراسم اِمی دریافت می‌کند. از میان آثار سینمایی رید مورانو می‌توان به فیلم‌های I Think We're Alone Now (فکر می‌کنم الان تنها هستیم)، Meadowland (چمن‌زار) و The Rhythm Section (بخش ضرب‌آهنگ) اشاره کرد. او برای کارگردانی سریال ۱۰ قسمتی The Power (قدرت) شبکه‌ی آمازون که براساس یکی از رمان‌های نیومی آلدرمن ساخته می‌شود و اقتباس تلویزیونی رمان Pretty Things (چیزهای زیبا) با نقش‌آفرینی نیکول کیدمن، بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار نیز انتخاب شده است.  

چارلی کافمن جایزه‌ی «بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی» مراسم اسکار را برای فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind دریافت کرد و برای نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم‌های Being John Malkovich (جان مالکوویچ بودن) و Adaptation (اقتباس) تا مرز دریافت جایزه‌ی اسکار پیش رفت. انیمیشن Anomalisa (انومالیسا) به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کافمن در مراسم اسکار سال ۲۰۱۵ در شاخه‌ی «بهترین فیلم پویانمایی» نامزد دریافت جایزه شد، اما این جایزه را به انیمیشن Inside Out (درون و بیرون) به کارگردانی پیت داکتر واگذار کرد. او اخیراً کارگردانی و نویسندگی فیلم درام هیجان‌انگیز I'm Thinking of Ending Things (من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم) شبکه‌ی نتفلیکس را برعهده داشت که جسی پلمونس و تونی کولت در آن به ایفای نقش پرداختند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده