نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

چگونگی تشخیص درگاه پرداخت جعلی در پی فا

امروزه بسیاری از کسب و کارهای سنتی فعالیت خود را در اینترنت شروع کرده‌اند، کسب‌و‌کار آنلاین مزایای بسیاری داشته و به سرعت باعث افزایش فروش خواهد شد.

اما پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که کلاهبرداران اینترنت را فضای مناسبی برای سوءاستفاده ببینند و با استفاده از روش‌های کاملا جدید اقدام به کلاهبرداری از کاربران کنند.

روش‌های کلاهبرداری آنلاین

کلاهبرداران اینترنتی از روش‌های بسیار جدید و متفاوتی نسبت به کلاهبرداران سنتی استفاده می‌کنند و هر روز هم به روش‌های آن‌ها اضافه می‌شود، هکر های معمولی تنها از معروف‌ترین روش‌های کلاهبرداری در اینترنت استفاده می‌کنند که قبلا امتحان خود را پس داده، اما هکر های حرفه‌ای از هوش بالاتری برخوردار هستند و مقابله با آن‌ها بسیار سخت است.

کاربران عادی فضای اینترنت معمولا با هکر های سطح میانی رو‌به‌رو می‌شوند که روش‌های آن‌ها تقریبا قابل تشخیص است، برخی از معروف‌ترین روش‌های کلاهبرداری به شرح زیر است:

  • کلاهبرداری ازطریق هویت افراد
  • فیشینگ
  • پیشنهاد کاری وسوسه انگیز
  • کلاهبرداری نیجریه ای
  • طرح هرمی

پی فا فیشینگ

فیشینگ چیست؟

فیشینگ یکی از معروف‌ترین و پر استفاده ترین روش‌های کلاهبرداری محسوب می‌شود، بیشتر کلاهبرداری های اینترنتی زمان خرید و پرداخت پول انجام شده، برای همین لازم است که بتوانید درگاه پرداخت جعلی را تشخیص دهید، درگاه های جعلی درواقع صفحه ای کاملا شبیه به درگاه های پرداخت معتبر مانند پی فا هستند، اما زمانی‌که اطلاعات کارت خود را وارد کنید از روی آن یک نسخه کپی شده و حساب شما توسط شخص کلاهبردار خالی می‌شود.

پی فای درگاه‌های جعلی

 درگاه های جعلی بسیار شبیه به نسخه اصلی طراحی می‌شوند اما چندین روش برای تشخیص آن‌ها وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • هنگامی که به درگاه پرداخت منتقل می شوید ابتدا آدرس (URL) را چک کنید که دقیقا شبیه به آدرس درگاه پرداخت اصلی باشید، وجود یک حرف اضافه دلیل محکمی برای جعلی بودن درگاه محسوب می‌شود.
  • دومین موردی که باید به آن توجه کنید شروع شدن آدرس سایت با https است، اگر ابتدای آدرس http است، بدون شک قابل اعتماد نیست، لازم به ذکر است مرووگر ها نیز کنار آدرس وب سایت‌های غیر قابل اطمینان عبارت Not secure را نمایش می‌دهند.
  • یکی از روش‌های جالب برای تشخیص درگاه اصلی باز کردن صفحه کلید مجازی است، صفحه درگاه های اصلی هر چند ثانیه تازه سازی می‌شوند و جای اعداد در صفحه کلید آن تغییر می‌کند، اما درگاه جعلی اینگونه نیست.
  • آخرین روش وارد کردن اطلاعات کارت به‌طور کاملا اشتباه است، در این حالت اگر پس از زدن دکمه پرداخت، پیغام خطا داد، درگاه جعلی نیست، اما در صورتی که پرداخت موفقیت آمیز بود بدانید که درگاه جعلی است و اطلاعات کارت را ذخیره می‌کند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده