نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۳

کارگردان خلاق Spider-Man درمورد حواشی چهره جدید پیتر پارکر توضیح می‌دهد

بعد از حواشی ایجاد شده در پی تغییر چهره کاراکتر پیتر پارکر در ریمستر بازی Marvel's Spider-Man، کارگردان خلاق این بازی در اینسامنیاک گیمز نسبت به اظهارات مطرح شده واکنش نشان داده است.

ظاهراً امسال روزی که بدون یک حاشیه‌ی عجیب سپری شود، یک روز عادی محسوب نخواهد شد. جدیترین موردی که در میان مخاطبان دنیای بازی‌های ویدیویی در فضای مجازی سروصدا ایجاد کرده به ریمستر Marvel's Spider-Man در پلی استیشن 5 مربوط می‌شود. اگر تاکنون در جریان اتفاقات قرار نگرفته‌اید، باید گفت که چهره مدل پیتر پارکر در نسخه بازسازی شده این بازی تغییرات زیادی داشته به طوری که اصلاً شخص دیگری به نظر می‌رسد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که چهره جدید پیتر در ریمستر Marvel's Spider-Man نظرات ضد و نقیضی را به‌دنبال داشته است. برخی از طرفداران آن را یک بهبود و پیشرفت نسبت به نسخه قبل تلقی کرده و برخی دیگر به‌طور کلی این کار را غیرضروری و ناملموس توصیف کرده‌اند. این اختلافات تاجایی بالاگرفته که برایان اینتیهار (Brian Intihar) کارگردان خلاق استودیو Insomniac Games اقدام به انتشار یک بیانیه در این رابطه کرده است.

دانلود از آپارات

وی در بخشی از این متن می‌نویسد:

«اخبار امروز درمورد تغییرات چهره پیتر پارکر تعجب برخی از طرفداران را به‌دنبال داشت و ما در استودیوی اینسامنیاک کاملاً این واکنش را درک می‌کنیم. حتی برای خود من هم مدتی طول کشید تا به چهره جدید پیتر عادت کنم. اما باتوجه به صحبت‌هایی که درباره آینده این مجموعه مطرح شده و همچنین قرار گرفتن در آستانه ورود به نسل جدید کنسول‌های سونی، تصمیم براین شد که مدل واقعی‌تر و قابل باورتری از شخصیت‌های بازی در نسخه‌های جدید طراحی شده تا شباهت بیشتری هم به چهره مدل این کاراکتر یعنی یوری لونتال داشته باشد.»

«ما از وابستگی طرفداران به کاراکترهای بازی‌ها کاملاً مطلع هستیم و دقیقاً به اندازه شما برای آن‌ها اهمیت قائلیم. لذا خواهشمندیم که به این موضوع توجه داشته باشید، ما این قبیل تصمیمات را بدون فکر و برنامه‌ریزی اتخاذ نمی‌کنیم. بااین حال همان‌طور که درمورد Marvel's Spider-Man این کار را کردیم، همچنان به دریافت نظرات و انتقادات شما ادامه خواهیم داد تا بهترین شرایط ممکن را برای ارتقاء سطح کیفیت بازی‌های خود فراهم کنیم. متقابلاً انتظار داریم که شما هم به تصمیمات توسعه‌دهندگان اعتماد کرده و به ایده‌ی های ما برای رقم زدن بهترین آینده ممکن برای محصولات استودیو به‌خصوص اهداف پیش روی ما برای این کاراکتر محبوب دنیای مارول اطمینان داشته باشید.»

ریمستر بازی مارول اسپایدرمن


برایان اینتیهار به قدیمی‌ شدن مدل یوری لونتال در این بازی اشاره داشته و تصمیم طراحان بازی را در راستای ایجاد هماهنگی و همسانی بیشتر با چهره‌ای که در آینده نیز برای قسمت‌های بعدی این مجموعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، معرفی می‌کند. درحال حاضر برای طراحی مدل چهره کاراکتر پیتر از Ben Jordan استفاده می‌شود. Yuri Lowenthal صداپیشه شخصیت پیتر پارکر نیز در توییتر به این موضوع واکنش نشان داده و می‌نویسد:

«دوستان این قضیه تقصیر چهره من است. استخوان‌بندی احمقانه چهره من باعث ایجاد این حواشی شده است. استخوان‌های من را مقصر بدانید!»

این موارد خلاصه‌ای از اتفاقاتی هستند که این روزها در دنیای بازی اسپایدرمن جریان دارند. نظر شما درباره چهره جدید پیتر چیست؟ این موضوع را در بخش نظرات با سایر کاربران زومجی نیز به اشتراک بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده