// پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۸

دانلود گیم لوپ و هر آن‌چه باید از این شبیه ساز بدانید

در این مقاله قصد داریم شما را با گیم لوپ شبیه ساز بازی های اندروید روی کامپیوتر آشنا کنیم و تنظیمات مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.

در سال‌های اخیر با رشد قدرت سخت‌افزارهای گوشی‌های هوشمند اندرویدی، شاهد انتشار بازی‌های باکیفیت مختلفی روی این پلتفرم بوده‌ایم که پیش از این آن‌ها را تنها می‌توانستیم روی پلتفرم کامپیوتر یا کنسول‌ها تجربه کنیم. بازی‌هایی که بعضا آن‌ها را با گرافیک کنسولی می‌شناسیم و بازی کردن آن‌ها روی موبایل تا چند سال پیش رویایی بیش نبود. از سویی دیگر کسب درآمد بالای بازی‌های موبایل برای ناشران خود باعث شد تا سازندگان و شرکت‌های بزرگ و معروف این صنعت با انتشار آثار باکیفیت و پرخرج خود نگاه جدی‌تری به این پلتفرم داشته باشند. یکی از این بازی‌ها، نسخه موبایل بازی بتل رویال محبوب پابجی است که با نام پابجی موبایل در سال ۲۰۱۸ به این پلتفرم راه پیدا کرد.

اثری که از همان لحظه انتشار با استقبال فوق‌العاده علاقه‌مندان روبه‌رو شد و مخاطبان بسیاری را در سراسر جهان گرد خود آورد. همان‌طور که می‌دانید نسخه کنسولی و کامپیوتر پابجی با آن‌که یک اثر بتل رویال است، اما برخلاف بازی‌های مشابه این سبک، به‌صورت پولی دراختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین بازیکنان برای تجربه پابجی روی کامپیوترهای شخصی نیاز به سیستمی نسبتا مناسب دارند که البته این موارد در نسخه موبایل آن دیده نمی‌شود و اکثر دارندگان گوشی‌های موبایل با سخت‌افزارهای متوسط به بالا به‌صورت رایگان قادر به تجربه این بازی هستند.

محیط برنامه گیم لوپ

از همین رو شرکت تنسنت (Tencent) سازنده بازی‌های پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل تصمیم گرفت تا با عرضه نرم‌افزار شبیه ساز اندروید خود روی کامپیوترهای شخصی به کاربران اجازه دهد تا نسخه موبایل پابجی (و بعدا Call of Duty Mobile) را روی کامپیوترهای خود تجربه کنند. نرم‌افزار امولاتور تنسنت ابتدا تحت عنوان Tencent Gaming Buddy با تمرکز روی دو بازی مذکور در دسترس قرار گرفت تا کاربران بتوانند به‌شکل بهینه‌تر و با تنظیمات متنوع این آثار را تجربه کنند. با پیشرفت برند تنسنت در سال ۲۰۱۹ آن‌ها نام امولاتور خود را به GameLoop (گیم لوپ) تغییر دادند تا به شکل جدی‌تری برای در اختیار قرار دادن بازی‌های اندروید روی کامپیوترهای شخصی قدم برداشته باشند.

گیم لوپ در ابتدا کار خود را با تعداد بازی‌های اندکی از سیستم‌عامل اندروید آغاز کرد و حالا شما می‌توانید به‌صورت رایگان بیش از ۲۰۰ بازی مختلف را به‌واسطه آن تجربه کنید. تنسنت با استفاده از گیم‌ لوپ تجربه‌ای روان و لذت‌بخش از بازی‌های موبایل را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که به‌واسطه تنظیمات متعدد آن، بازیکنان می‌توانند از کوچک‌ترین و سبک‌ترین بازی‌های اندرویدی گرفته تا بازی‌های باکیفیتی همانند پابجی موبایل یا کالاف دیوتی موبایل را روی کامپیوترهای مختلف خود به بهترین شکل ممکن اجرا و تجربه کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با این شبیه ساز آشنا کنیم و نحوه اجرای بازی‌هایی همانند پابجی موبایل (پابجی Mobile) و کال آو دیوتی موبایل (Call of Duty: Mobile) را روی آن آموزش دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.


دانلود گیم لوپ برای کامپیوتر

گیم لوپ تنها برای سیستم‌عامل ویندوز در دسترس قرار گرفته است و شما می‌توانید جدیدترین نسخه آن را از سایت GameLoop آن دانلود کنید. با ورود به سایت گیم لوپ با انبوهی از بازی‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید که بسیاری از آن‌ها را در حال حاضر می‌توان به‌واسطه این امولاتور تجربه کرد. بااین‌حال فرایند دانلود فایل نصبی گیم لوپ با زدن روی دکمه Download آبی‌رنگ آغاز می‌شود. فایل خام فروشگاه بازی حدود ۱.۵ مگابایت حجم دارد و پس از دانلود، دیتای مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین دریافت و نصب می‌کند. لازم به‌ذکر برای دانلود گیم لوپ از وب‌سایت اصلی نیاز به تنظیم DNS یا استفاده از نرم‌افزار تغییر آی پی دارید.


حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای گیم لوپ

در هیچ‌جا اشاره مستقیمی به حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای گیم لوپ اشاره‌ای نشده است. گیم لوپ تلاش کرده است در صفحه مربوط‌به هر بازی فروشگاه خود مشخصات حداقلی و پیشنهادی اجرای آن بازی را دراختیار مخاطب قرار دهد، اما باز هم باتوجه‌به ذات امولاتور بودن این نرم‌افزار، برای تجربه روان آن به یک سیستم نسبتا مناسب نیاز دارید. با این وجود تجربه اکثر بازی‌های امولاتور گیم لوپ ظاهرا به سیستمی با حداقل مشخصات زیر نیاز دارد:

  • حداقل پردازنده: Intel Core i3 560 at 3.3 GHz یا AMD @ 3.0 GHz
  • حداقل رم: ۴ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱، ویندوز ۱۰
  • حجم مورد نیاز: حدود ۱.۵ گیگابایت

علاوه‌بر موارد بالا آن‌طور که به‌نظر می‌رسد برای تجربه روان بازی‌ای همانند کال او دیوتی به کارت گرافیک حداقل GTX 660 یا Radeon RX 460 و برای تجربه آن با بالاترین کیفیت و رزولوشن ممکن به کارت گرافیک GTX 1060 یا Radeon RX 580 نیاز است. البته توجه داشته باشید که کارت گرافیک‌های پیشنهادی صرفا برای تجربه روان بازی روی رزولوشن‌های 1080p و 2K هستند و سخت‌افزارهای پایین‌تر صرفا نرخ فریم کم‌تری را دراختیارتان قرار می‌دهند.


نصب و اجرای گیم لوپ روی کامپیوتر

همان‌طور که توضیح‌ داده شد، گیم‌ لوپ پس از اجرا برای اولین‌بار دیتای مورد نیاز خود را دانلود می‌کند. پس از اتمام دانلود دیتا و اجرای گیم لوپ، محیط نرم‌افزار با سه تب اصلی پیش‌روی شما قرار می‌گیرد. تب اول Game Center نام دارد که درواقع بخش اصلی فروشگاه شامل فهرست تمامی بازی‌های این امولاتور است. در این بخش بازی‌ها براساس سبک خود دسته‌بندی شده‌اند. همچنین در سمت چپ صفحه شما نام بازی‌هایی را که اخیرا آن‌ها را اجرا کرده‌اید، می‌توانید مشاهده کنید. تب بعدی یعنی My Games هم فهرست بازی‌های دریافت و نصب شده شما نشان داده می‌شود و در تب آخر یعنی Live می‌توانید استریم زنده دیگر بازیکنان از تجربه بازی‌های این امولاتور را روی سرویس‌های Nonolive و Nimo مشاهده کنید.

کال آو دیوتی موبایل در گیم لوپ


چگونه بازی‌های پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل را در گیم لوپ نصب کنیم؟

درست است که در فروشگاه گیم‌لوپ بیش از ۲۰۰ بازی مختلف اندروید قرار گرفته است، اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که هدف اصلی بسیاری از کاربران از نصب گیم لوپ، تجربه نسخه‌ موبایل بازی‌های باکیفیت و لذت‌بخش پابجی و کال آو دیوتی بوده است. برای انجام این کار کافی است که شما نام این دو بازی را در بخش جست و جوی Game Center گیم لوپ وارد کرده و وارد صفحه اختصاصی آن شوید. به‌عنوان مثال گیم لوپ در صفحه اختصاصی بازی Call of Duty ویژگی‌های نسخه شبیه ساز این بازی را با تگ‌هایی همانند 60FPS ،HD Quality و Network Acceleration مشخص کرده است که هرکدام نشان می‌دهند تا چه اندازه می‌توانید تجربه‌ای ناب از بازی مورد انتظارتان را داشته باشید.

علاوه‌بر آن در سمت راست صفحه حداقل سیستم مورد نیاز و سخت‌افزار پیشنهادی برای تجربه بازی کال آو دیوتی موبایل روی کامپیوتر نشان داده شده است که به‌شما اجازه می‌دهد قبل از دانلود، متوجه شوید که آیا سیستم‌تان توانایی اجرای روان این بازی را دارد یا خیر.  توجه داشته باشید که هر دوی این بازی‌ها پس از نصب و اولین اجرا، نیاز دارند تا بسته به نسخه‌ای که سازنده منتشر کرده است، مقداری دیتای مورد نیاز را دانلود کنند. جالب است بدانید که پس از وارد شدن به این بازی‌ها، به‌صورت خودکار تشخیص داده می‌شود که شما توسط یک امولاتور آن‌‌ها را اجرا کرده‌اید و به‌عنوان مثال در بازی پابجی موبایل تنها با دیگر بازیکنانی که از امولاتور این بازی را اجرا کرده‌اند، وارد نبرد می‌شوید.

تنظیمات گیم لوپ


تنظیمات اصلی و اولیه گیم لوپ

به شما توصیه می‌کنیم پیش از اجرای بازی‌های اندرویدی روی این امولاتور، ابتدا یک سری تنظیمات اولیه آن را برای خود انجام دهید. تنظیماتی که شما اجازه می‌دهند بازی‌های خود را به بهترین شکل ممکن روی این شبیه ساز اندروید تجربه کنید.به‌عنوان مثال حتما برنامه‌های Google Installer و Google Play Games را نصب کنید تا بتوانید پس از اجرای بازی‌ها از قابلیت‌های مختلف آن‌ها همانند لینک شدن به حساب کاربری گوگل بهره‌مند شوید. از سویی دیگر حتما به‌خاطر داشته باشید که به وسیله حساب کاربری گوگل خود یک حساب کاربری GameLoop هم بسازید و با آن در نرم‌افزار لاگین کنید.

منوی تنظیمات اصلی نرم‌افزار گیم لوپ ازطریق یک نوار همبرگری در سمت راست بالای صفحه قابل دسترسی است. شما می‌توانید با انتخاب گزینه Setting وارد بخش تنظیمات اصلی این نرم‌افزار شوید که خود شامل سه تب مجزا است. با وارد شدن به قسمت Basics، گزینه‌های کلی نرم‌افزار پیش‌روی کاربران قرار می‌گیرد. شما در این‌جا می‌توانید مشخص کنید که نرم‌افزار در هنگام بالا آمدن ویندوز بالا بیاید یا با دوستان خود توانایی چت صوتی را داشته باشید. همچنین در بخش Screen Capture می‌توانید محل ذخیره شدن تصاویر را انتخاب کنید.

در بخش بعدی یعنی Engine می‌توانید موتور گرافیکی بازی را انتخاب کنید. بازی در این‌جا گزینه‌هایی همانند موتورهای OpenGL و DirectX را دراختیارتان می‌گذارد، اما می‌توانید با انتخاب گزینه SmartMode کار خود را راحت کرده و انتخاب موتور مناسب به به عهده نرم‌افزار بگذارید. گیم‌لوپ همچنین به‌شما اجازه می‌دهد در بخش‌های دیگر مقدار رم و تعداد هسته پردازنده مصرفی را محدود و مشخص کنید. از گزینه‌های دیگر این بخش می‌توان به فعال‌سازی Anti-aliasing، تغییر رزولوشن برنامه و انتخاب خروجی و ورودی صدا اشاره کرد.

در انتها و در بخش Game گیم‌لوپ تنظیماتی اختصاصی برای بازی‌های بزرگ فروشگاه‌ خود همانند Call of Duty: Mobile و پابجی MOBILE را درنظر گرفته است. در این‌جا شما می‌توانید مشخص کنید که این بازی‌ها با چه کیفیتی روی سیستم‌تان اجرا شوند. همان‌طور که در تصویر قابل مشاهده است، سه گزینه HD 1080p ،SD 720p و Ultra HD 2K گزینه‌های پیش روی شما هستند که گزینه آخر تنها با سخت‌افزارهای قدرتمند همانند کارت گرافیک GTX 1060 قابل انتخاب کردن است.

تنظیمات موس و کیبورد در گیم لوپ

تنظیبمات کنترلر در امولاتور گیم لوپ


تنظیمات مربوط‌به کنترلر و موس‌ و کیبورد

سازندگان گیم لوپ به‌صورت پیش‌فرض تمامی بازی‌های فروشگاه خود را با پشتیبانی کامل از تنظیمات موس و کیبورد دراختیار کاربران قرار داده‌اند تا آ‌ن‌ها بتوانند به‌راحتی از بازی‌های آرکید و ریسینگ گرفته تا شوتر و استراتژی را روی کامپیوترهای شخصی خود تجربه کنند. به‌عنوان مثال در این‌جا بازی کال آو دیوتی موبایل توسط گیم لوپ اجرا شده است و پس از انتخاب گزینه Key Mapping از سمت راست صفحه بازی (علامت کیبورد) می‌توانید وارد بخش تنظیمات کنترل محیط بازی شوید. با انتخاب گزینه Keyboard روی صفحه‌نمایش مجموعه‌ای از دکمه‌ها را مشاهده می‌کنید که هرکدام در جایگاه دکمه‌های مجازی صفحه‌نمایش قرار گرفته‌اند. همچنین در بخش Secondary Keys سه گزینه Aiming ،Steering Wheel و Firing باید تیک خورده باشند که به ترتیب مشخص کننده جهت حرکتی، نشانه‌گیری و شلیک مربوط می‌شوند. گیم‌لوپ به‌صورت پیش‌فرض کنترل‌های بازی کال آو دیوتی را برای موس و کیبورد از قبل آماده و تنظیم کرده است و شما می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض آن را تغییر دهید. اما اوضاع برای کنترلر کمی متفاوت است.

با زدن دکمه Gamepad شما وارد بخش تنظیمات کنترلر می‌شوید. مطمئن باشید که روبه روی وضعیعت کنترلر حالت Connected نوشته شده باشد. در بخش KeyMapping Mode نرم‌افزار از شما می‌خواهد که تنظیمات کنترلر برای کدام حالت بازی باشد که در این‌جا روی بخش چندنفره یا Multi Player قرار گرفته است. دو گزینه مربوط‌به جهت حرکتی و جهت دوربین را که با گزینه‌های Direction و Camera نشان داده‌ شده‌اند، تیک بزنید. حال براساس دکمه‌هایی که در تب Keyboard، دکمه‌های مجازی بازی موبایل را روی کیبورد نقشه‌بندی کرده‌ بودند، می‌توانید آن‌ها را برای کنترلر خود تعریف کنید. حتما توجه داشته باشید که محل قرارگیری دکمه‌ها دقیقا جای دکمه‌های مجازی (یا همان کیبورد) قرار گیرد. به‌عنوان مثال در بخش کیبورد مشاهده می‌کنید که دکمه Space در پایین سمت راست صفحه‌نمایش قرار گرفته و شما کافی است در بخش تنظیمات Gamepad با زدن موس روی صفحه در بخش کنترلر دکمه A از روی کنترلر را برای آن تعریف کنید تا در بازی بتوانید توسط این دکمه پرش انجام دهید. به‌همین ترتیب شما می‌توانید دیگر دکمه‌های کنترلر خود را برای بازی تعریف کنید که در دو تصویر بالا قابل مشاهده است.

نصب برنامه و بازی در گیم لوپ


پرسش‌های متداول

مشکلات رایج در گیم لوپ

درست است که گیم لوپ در زمینه اجرای بازی‌های اندرویدی فروشگاه خود بسیار عالی عمل می‌کند، اما با این وجود این نرم‌افزار یک امولاتور است و کاربران ممکن است در هنگام استفاده از آن با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شوند. در انتها قصد داریم برخی از مشکلات رایج این نرم‌افزار و نحوه رفع آن‌ها را با یکدیگر مرور کنیم.

مشکل توقف فرایند اجرای بازی‌های روی ۹۸٪

یکی مشکلاتی که در زمان اجرای یک بازی با آن مواجه می‌شوید، توقف فرایند نصب روی مقدار ۹۸٪ است. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم یکبار نرم‌افزار گیم‌لوپ را به‌طور کامل پاک و دوباره آن را نصب کنید. به‌خاطر داشته باشید که پاک کردن برنامه گیم لوپ باعث از دست رفتن فایل خام دانلود شما نمی‌شود و بعد از نصب مجدد امولاتور گیم‌لوپ به‌راحتی می‌توانید بازی‌های خود را اجرا کنید. البته که عوض کردن موتور گرافیکی و پاک کردن محتویات پوشه Temp هم می‌تواند راه‌گشای این مشکل باشد.

شروع مجدد روند دانلود گیم لوپ

برخی از بازی‌ها همانند کال آو دیوتی موبایل پس از اولین اجرا نیاز دارند که دیتای خود را جداگانه دانلود کنند. در این بین مواردی پیش می‌آید که پس از رسیدن مقدار دانلود به عدد ۹۹ درصد، فرایند از ابتدا آغاز شده و بازی دانلود و نصب نمی‌شود. مشکل این‌جا است که گیم لوپ نمی‌تواند با سرورهای بازی ارتباط برقرار کرده و فایل‌های مورد نیاز خود را دانلود کند. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم که روی سیستم خود DNS تنظیم کرده یا از برنامه‌های تغییر آی پی استفاده کنید.

عدم به‌روزرسانی بازی‌ها به آخرین نسخه

برای تجربه کامل بسیاری از بازی‌های چندنفره همانند پابجی موبایل و کال آو دیوتی موبایل، شما باید آن‌ها را به آخرین نسخه منتشر شده، به‌روزرسانی کنید. متأسفانه مشاهده می‌شود که در برخی موارد این به‌روزرسانی به‌صورت خودکار در گیم لوپ انجام نمی‌شود و تنها راه رفع این مشکل هم تنظیم DNS یا استفاده از برنامه‌های تغییر آی پی است.


دیدگاه شما در رابطه با برنامه گیم لوپ چیست؟ آیا شما فرصت تجربه بازی‌ها با این برنامه را داشته‌اید؟ اگر تا کنون در این برنامه با مشکلی روبه‌رو شده‌اید و راه‌حل آن را پیدا کرده‌اید، لطفا در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده