نویسنده: نیما احمدی
// پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱

مایک ایبارا پلی استیشن 5 و پی سی را برای نسل بعدی انتخاب کرد

مایک ایبارا، معاون سابق رئیس تیم ایکس‌باکس، در توییتی اعلام کرد که برای نسل آینده، پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5 و پی‌سی را انتخاب می‌کند.

اواخر سال ۲۰۲۰ پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس عرضه خواهند شد، پس باید از الان منتظر رقابتی سخت و بی‌پایان میان طرفداران سونی و مایکروسافت باشیم. حال افرادی در دنیا هنوز یک‌سال مانده تا عرضه کنسول‌ها قصد دارند تا کنسول خود را انتخاب کنند و حال یکی از کاربران توییتر از مایک ایبارا، معاون سابق رئیس تیم ایکس‌باکس، پرسید که او برای نسل آینده چه کنسولی را خریداری خواهد کرد. از آنجایی‌که ایبارا قبل از خروج خود، نزدیک به ۲۰ سال برای تیم ایکس‌باکس کار کرده بود، بسیاری انتظار داشتند تا او کنسول ایکس‌باکس سری ایکس را برای نسل بعدی انتخاب کند، اما ایبارا نظر دیگری دارد و او در اصل پلتفرم پی‌ سی را به باقی کنسول‌ها ترجیح می‌دهد و امیدوار است تا تمامی بازی‌های برای این پلتفرم نیز عرضه شوند. ولی در جنگ میان انحصاری‌ها او کنسول پلی‌استیشن 5 را به ایکس‌باکس سری ایکس ترجیح می‌دهد.

او در جواب این‌گونه نوشته است:

پلی‌استیشن 5 را انتخاب می‌کنم. می‌توانم بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس را روی پی‌سی نیز تجربه کنم. آرزو می‌کنم تمام بازی‌ها روی پی‌سی نیز اجرا شوند.

ایبارا در توییت دیگری دلیل این انتخاب را این‌گونه توضیح داد:

بهترین گزینه اقتصادی برای ایکس‌باکس این است که من اشتراک سرویس گیم پس (Game Pass) را خریداری کنم به‌جای اینکه کنسول نسل بعدی آن‌ها را بخرم. می‌دانم شاید این حرف من کمی عجیب باشد، اما قطعاً حرف درستی است. استراتژی سرویس گیم پس بسیار هوشمند طراحی شده است. تا زمانی که در دنیای ایکس‌باکس بازی‌ها را تجربه می‌کنید، برای هیچ‌کس مهم نیست که از چه دستگاهی استفاده می‌کنید.

به‌نظر می‌رسد که ایبارا سرویس ایکس‌باکس گیم پس را به کنسول بعدی این شرکت ترجیح می‌دهد و با این روش وفاداری خود را به مایکروسافت نیز حفظ می‌کند. با این‌حال هنوز هم پاسخ او کمی عجیب بوده است. با‌توجه به جدول زمانی، احتمالاً ایبارا قبل از خروج از تیم ایکس‌باکس، در روند ساخت کنسول ایکس‌باکس سری ایکس نقش داشته است.

ایبارا با انتشار بیانیه‌ای در مهر ماه، از معاونت رئیس بخش ایکس‌باکس لایو و ایکس‌باکس گیم پس کناره‌گیری کرد. او در این بیانیه اعلام کرد:

پس از گذشت ۲۰ در مایکروسافت، زمان ماجراجویی بعدی من فرا رسیده است. زمان بسیار خوبی را در ایکس‌باکس گذراندم و قطعاً آینده روشنی نیز خواهم داشت. از تمام اعضای تیم ایکس‌باکس تشکر می‌کنم، من نسبت‌به موفقیت‌هایی که کسب کردیم، احساس افتخار می‌کنم و برای شما آرزوی بهترین‌ها را دارم. به‌زودی خبرهایی خوبی از کارهای بعدی من منتشر خواهد شد. (بسیار هیجان‌زده هستم)

کمی بعد از این بیانیه، ایبارا اعلام کرد که او به‌عنوان مدیر کل و معاون اجرایی جدید به شرکت بلیزارد (Blizzard) ملحق شده است. طبق توییت‌ها و بیانیه‌های اخیر او، ایبارا در حال‌حاضر از آزادی و موقعیت جدید خود لذت می‌برد.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده