نویسنده: علی ولی خانی
// پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

Shenmue 4 احتمالا در استودیو Lakshya Digital ساخته می‌شود

Lakshya Digital اعلام کرد که تمایل دارد روی نسخه‌ی جدید سری Shenmue کار کند.

استودیو Ys Net در سال میلادی گذشته اقدام به انتشار بازی Shenmue III کرد و به انتظار طولانی طرفداران این مجموعه برای دست یابی به یک دنباله‌ی واقعی پایان داد. با وجود آنکه در این دنباله، داستان سری Shenmue به پایان نمی‌رسد، اما خوشبختانه یو سوزوکی، خالق مجموعه، کم و بیش شفاف سازی کرده است که می‌خواهد روی دنباله‌های دیگری برای مجموعه کار می‌کند. حالا بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد ممکن است ساخت این دنباله‌ها بسیار زودتر از آنچه انتظارش را داشتیم رخ دهد.

استودیو Lakshya Digital، که در طراحی کارکترهای Shenmue 3 با استودیو Ys Net همکاری داشت، در ماه دسامبر ۲۰۱۹ با انتشار پستی در صفحه‌ی فیسبوک خود، ضمن اعلام اینکه کار روی این بازی باعث افتخار اعضای این استودیو است، بیان کرد:

اعتماد آقای یو سوزوکی و مدیر عامل Ys Net Inc به ما باعث شد که بتوانیم به شرکایی واقعی تبدیل شویم و با پشت سر گذاشتن چالش‌هایی متعدد، نهایتا محصولی با بهترین کیفیت را عرضه کنیم.

در ادامه‌ی بیانیه‌ی این شرکت آمده است که:

ما علاقه‌ی فراوانی داریم که هر چه زودتر کار روی Shenmue IV را شروع کنیم!

به نظر برخی از کاربران ممکن است این پست تصادفا ساخت نسخه‌ی بعدی سری را تائید کرده باشد و به نظر برخی دیگر، این جملات صرفا به معنای علاقه‌ی این شرکت برای کار بر روی نسخه‌ی بعدی Shenmue است. با وجود تمام این تفاسیر ولی از آنجایی که سوزوکی هنوز علاقه‌ی زیادی به ساخت دنباله‌های جدید برای این مجموعه دارد، احتمال شروع پروسه‌ی ساخت Shenmue 4 در آینده‌ای نزدیک چندان هم دور از واقعیت نیست.

حتی اگر استودیو Ys Net در حال حاضر مشغول به کار کردن روی Shenmue 4 باشد، نمی‌توان تائید کرد که این بازی چه زمانی عرضه خواهد شد. Shenmue 3 اولین بار در مراسم E3 2015 معرفی شد و کمپین جمع آوری کمک‌های مردمی برای ساخت این بازی درست در همان زمان آغاز به کار کرد، اما به خاطر تاخیرهای مکرری که در پروسه‌ی ساخت آن رخ داد و دیگر حواشی کوچک و بزرگ پیرامون این بازی، از جمله جنجال عرضه‌ی انحصاری زمانی آن بر روی Epic Games Store، وقفه‌ای تقریبا طولانی را در عرضه‌ی این دنباله‌ از سری Shenmue انداخت. با توجه به اینکه کنسول‌های نسل بعد قرار است در تعطیلات سال نوی سال میلادی آینده به بازار عرضه شوند، باید دید که‌ آیا بازی بعدی این مجموعه قرار است با مشکلات و تاخیرهای مشابه در انتشار دست و پنجه نرم کند یا خیر.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده