نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

نسخه انگلیسی‌ زبان تریلر Weathering with You منتشر شد

نسخه انگلیسی‌زبان تریلر و همچنین کلیپی از انیمیشن مورد انتظار Weathering with You، جدیدترین اثر ماکوتو شینکای، کارگردان انیمه Your Name، منتشر شد.

انیمه Weathering With You (فرزند آب‌وهوا)، جدیدترین اثر ماکوتو شینکای، کارگردان انیمه Your Name (نام تو) است که توانسته نظر منتقدان را جلب کند و همچنین اخیراً این انیمه به‌عنوان نماینده کشور ژاپن برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی مراسم اسکار 2020 انتخاب شده است. خرداد ماه امسال بود که شرکت فیلم و انیمه‌سازی جی‌کیدز (GKIDS Company)، به‌صورت رسمی اعلام کرد که امتیاز اکران انیمهٔ Weathering With You که عنوان ژاپنی آن «تنکی نو کو» خواهد بود، خریداری کرده است و در سال ۲۰۲۰ در کشور ایالات متحده آمریکا روی پردهٔ سینما خواهد رفت. شرکت GKIDS Films جدیدترین تریلر این انیمیشن را مهر ماه امسال منتشر کرد که زبان آن ژاپنی بود و حال نسخه‌‌ای از آن منتشر شده است که صدای صداپیشگان انگلیسی روی آن قرار گرفته است و طرفداران غربی می‌توانند دوبلهٔ نسخه‌‌ای که قرار است در سینما تماشا کنند را از طریق این لینک در سایت یوتیوب، ببینند.

این انیمه سینمایی داستان یک دختر و پسر جوان را روایت می‌کند که سرنوشت خود در این جهان را به‌آب‌وهوای درهم گسیخته خواهند سپرد. به‌نظر می‌رسد که این انیمه نیز قرار است مانند انیمه Your Name دارای عناصر ماورالطبیعه باشد. شخصیتی با نام هوکودا، دانش‌آموزی دبیرستانی است که از خانه فرار می‌کند و برای زندگی به‌شهر بزرگ توکیو می‌رود. زندگی شهری، آن چیزی نبود که در رؤیاهای خود داشت و طولی نمی‌کشد که وی اسیر مشکلات مالی می‌شود. بنا به‌دلایلی عجیب، آب‌وهوای این شهر هم همیشه گرفته است و بی‌وقفه باران می‌بارد. هوکودا شروع به‌نویسندگی و کار در مجله می‌کند و روی مقالاتی با موضوعات ماورالطبیعه کار می‌کند تا اینکه با دختری دبیرستانی با نام هینا آشنا می‌شود و اوضاع به‌کل تغییر می‌کند؛ هینا توانایی کنترل آب‌وهوا را دارد و می‌تواند جلوی بارش باران را بگیرد یا باعث آن شود.

انیمه Weathering With You

همچنین کلیپی یک دقیقه‌ای و آن هم با دوبلهٔ انگلیسی از انیمیشن «فرزند آب‌وهوا» منتشر شده است که این کلیپ را نیز می‌توانید از طریق این لینک در سایت یوتیوب تماشا کنید. علاوه بر کارگردانی، شینکای وظیفه نگارش فیلمنامه این انیمه را نیز بر عهده دارد. ماسایوشی تاناکا برای طراحی شخصیت، آتسوشی تامورا برای کارگردانی بخش انیمیشن و هیروشی تاکیگوچی برای کارگردانی هنری، از دیگر عوامل تولید انیمه Weathering With You هستند و شرکت کومیکس ویو فیلمز (CoMix Wave Films) نیز وظیفه تولید این انیمه را بر عهده خواهد داشت. انیمه Weathering With You در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۹ (۲۸ تیر ماه ۱۳۹۸) در کشور ژاپن اکران شد و قرار است در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۷ دی ماه ۱۳۹۸)، اکران جهانی خود را آغاز کند. کوتارو دیگو در نقش هوداکو موریشیما، نانا موری در نقش هینا آمانو، شون اوگوری، سوباسا هوندا، چیکو بایشو، سی هیرازومی، یوکی کاجی و ساکورو کایرو، صداپیشگی شخصیت‌های این انیمه را بر عهده داشته‌اند؛ انیمه Weathering With You بیش از ۱۲۶ میلیون دلار در کشور ژاپن فروش کرد.

آخرین انیمیشن ماکوتو شینکای، انیمه «نام تو» بود که در سال ۲۰۱۶ روی پرده‌ٔ سینما رفت و این انیمه سینمایی با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شد. انیمه «نام تو» داستان دو نوجوان دبیرستانی با نام‌های میتسوها میامیزو و تاکی تاچیبانا را روایت می‌کند که در یک روز میتسوها به‌عنوان تاکی و تاکی در عوض میتسوها از خواب بیدار می‌شود. تاکی و میتسوها در ادامه متوجه می‌شوند که بدنشان با یکدیگر تعویض شده است. پس از موفقیت انیمه Your Name، جی جی آبرامز و شرکت بد ربات (Bad Robot Productions) با همکاری شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) حق ساخت فیلمی براساس این انیمه را خریداری کردند. این دو شرکت قرار است نسخه لایو اکشن انیمه Your Name را بسازند. همچنین علاوه بر این دو شرکت، جی. جی. آبرامز، لیندزی وبر و گنکی کاوامورا (تهیه‌کننده اصلی انیمه Your Name) از جمله تهیه‌کنندگان و عوامل اصلی نسخه غربی هستند. اریک هیزرر، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم Arrival (ورود)، در حال نوشتن فیلمنامه این لایو اکشن است و شرکت توزیع‌کننده اصلی انیمه، یعنی شرکت توهو پیکچرز (Toho Pictures)، علاوه بر اینکه قرار است در نوشتن فیلمنامه به‌هیزرر کمک کند، وظیفه انتشار و اکران این فیلم در ژاپن را هم برعهده دارد. مارک وب، کارگردان فیلم‌هایی چون The Amazing Spider-Man (اسپایدرمن شگفت‌انگیز) و 500Days of Summer (پانصد روز سامر)، کارگردانی نسخهٔ غربی انیمهٔ محبوب و موفق Your Name را بر عهده خواهد داشت.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده