نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

آپدیت 7.23f بازی Dota 2 با تمرکز روی قهرمانان آن منتشر شد

بسته‌ی به‌روزرسانی 7.23f بازی Dota 2 برای اعمال تغییرات روی هیروها در دسترس بازیکنان قرار گرفت.

شرکتِ ولو (Valve) به‌خاطرِ انتشارِ به‌روزرسانی‌‌ها درست پیش از مسابقات مهم شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد که آن‌ها می‌خواهند به همین منوال به کارشان ادامه دهند؛ زیرا در تازه‌ترین اخبارِ بازی مطلع شدیم که بسته‌ی آپدیت 7.23f بازی Dota 2 درست دو روز پیش از شروعِ دومین رویدادِ ماینورِ فصلِ ۲۰۲۰-۲۰۱۹ منتشر شده است. با اینکه این آپدیت تغییراتِ زیادی را به‌همراه نمی‌آورد، اما همچنان تاثیراتی بر بازی‌های حرفه‌ای خواهد داشت. تازه‌ترین پچ Dota 2 برخی از محبوب‌ترین هیروهای آن را تضعیف کرده است تا باری دیگر تعادل را به بازی بازگرداند. برجسته‌ترین تغییراتِ بازی پس از انتشارِ این آپدیت در ادامه‌ی مطلب قابلِ مشاهده است، اما اطمینان حاصل کنید که پیش از تجربه‌ی بازی با مطالعه‌ی «یادداشت‌های همراهِ به‌روزرسانی» به بررسی تمامِ تغییرات بپردازید.

  • هیروی Doom اولین قهرمانی است که زیرِ چکشِ تضعیف قرار گرفته است. اکنون این هیرو دارای دو واحد Strength کمتر است، اما این تمامِ ماجرا نیست. مهارتِ Scorched Earth درحال‌حاضر آسیبِ کمتری وارد می‌کند و به مانای بیشتری نیاز دارد و این بدان معنا است که این قهرمان مثلِ قبل نمی‌تواند به دفعات از آن استفاده کند. باتوجه‌به اینکه این اسپل از قدرتِ زیادی برخوردار بود، نیاز به چنین تغییراتی قطعاً احساس می‌شد.

Dota 2 Drow Ranger

  • هیروی Drow Ranger دومین قهرمانی است که از کارایی کمتری نسبت به قبل برخوردار خواهد بود. پس از انتشارِ به‌روزرسانی Outlanders، این هیرو به‌خاطرِ مهارتِ سومِ خود محبوبیتِ زیادی به دست آورد. در نتیجه، مهارتِ Multishot اکنون به مانای بیشتری برای استفاده نیاز دارد و دشمنان را ۰.۵ ثانیه کمتر آهسته می‌کند. می‌توان اظهارِ امیدواری کرد که این تغییرات باعث می‌شود که بازیکنان در بازی‌های Public به‌عنوان نخستین انتخاب به سراغِ این هیرو نروند.
  • هیروی Puck احتمالاً بیشترین بهره را از به‌روزرسانی Outlanders برده است. این هیرو یکی از قهرمانانِ فراموش‌شده‌ی متای قبلی بود، اما باری دیگر با پچِ 7.23 به بازی بازگشت. بااین‌حال، ظاهراً این هیرو بازگشتِ بسیار قدرتمندی داشته است و به‌همین‌خاطر پچِ 7.23f باری دیگر به تضعیفِ آن می‌پردازد. براین‌اساس، آسیبِ پایه‌ی Puck دو واحد کمتر شده است و اگر زمین‌گیر یا Root شده باشد، مهارتِ Waning Rift دیگر باعثِ جابه‌جایی او نمی‌شود. خوشبختانه، او در این حالت هنوز هم قادر به استفاده از اسپلِ خود خواهد بود و این مهارت دستِ کم باعثِ Silence دشمنان می‌شود. علاوه‌بر این موارد، استعداد یا تلنتِ Phase Shift Attacks به سطحِ ۱۵ منتقل شده است و دیگر خبری از تلنتِ خسارتِ ۹۰+ واحدی نیست.
  • برخلافِ هیروی Puck، هیروی Tiny یکی از محبوب‌ترین قهرمانان در همه‌ی متاهای بازی به‌شمار می‌آید. با اینکه طرفداران انتظار داشتند که آپدیتِ Outlanders باعثِ تغییر این مورد شود، اما این اتفاق رخ نداد. درواقع، این هیرو خصوصاً در بازی‌های Public بیش از گذشته انتخاب شد. ظاهراً این مورد به مذاقِ آیس‌فراگ (IceFrog) خوش نیامده؛ زیرا تغییراتی را به‌منظورِ تضعیفِ این قهرمان اعمال کرده است. اکنون Tiny دارای ۱۰ واحد Attack Speed پایه‌‌ی کمتر است و Strength دریافتی آن نیز از ۴.۱ به ۳.۸ کاهش یافته است. مثل اینکه این تغییرات کافی نبوده است؛ چرا که مهارتِ Toss از حالا Cast Range کمتری دارد و مهارتِ Tree Grab نیز سرعتِ حرکت این هیرو را به میزانِ ۳۰ واحد کاهش می‌دهد.

WePlay! Bukovel Minor

سایرِ تغییراتِ بسته‌ی به‌روزرسانی 7.23f را می‌توان در یادداشت‌های همراهِ آن مطالعه کرد. همچنین به یاد داشته باشید که مسابقاتِ WePlay! Bukovel Minor را که در بازه‌ی زمانی ۱۹ تا ۲۲ دی (۹ تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۰) در بزرگ‌ترین پیستِ اسکی اروپای شرقی برگزار می‌شود، تماشا کنید. برای این رویدادِ ماینور در مجموع جایزه‌ی نقدی ۳۰۰ هزار دلاری و ۶۶۰ امتیازِ Dota Pro Circuit در نظر گرفته شده است و برنده‌ی خوش‌شانسِ آن مستقیماً به مسابقاتِ DreamLeague Season 13 Major راه می‌یابد. شما می‌توانید سایرِ اخبار مربوط‌به بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظراتِ خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایتِ زومجی در میان بگذارید.


منبع DOTA2 ESTNN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده