نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۰

کنترلر کیشی برای گوشی‌های موبایل معرفی شد

کنترلر Kishi شرکت ریزر برای گوشی‌های اندرویدی و iOS در جریان CES 2020 معرفی شد. 

تجربه‌ی بازی روی گوشی‌های هوشمند در حال تحول است؛ صرف‌نظر از خیل عظیم بازی‌هایی که همه‌روزه برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر می‌شود، سرویس‌های بازی مبتنی‌بر کلاد مایکروسافت و گوگل به‌ترتیب با نام‌های xCloud و Stadia امکان تجربه‌کردن بازی‌های ویدئویی سطح کنسول و PC را نیز برای پلتفرم موبایل ممکن می‌سازند.

ریزر پیش‌تر کنترلر‌های متنوعی مانند جانگل‌کت و رایژو را برای بازی‌های موبایل معرفی کرد؛ اما این کنترلر‌ها همگی محدود به دستگاه‌های اندروید بودند. حال شرکت سازنده، نمایشگاه CES را بستری مناسب برای معرفی کنترلر جدیدی موسوم به Kishi برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید یافته است.

ریزر کیشی

مطابق انتظار، کنترلر کراس‌پلتفرم کیشی بسیار منعطف است و برای کار با طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند مناسب خواهد بود. دو قسمت کناری کنترلر به‌صورت تلسکوپی از هم جدا شده و روی لبه‌های بالایی و پایینی گوشی سوار می‌شوند. هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS استیک‌های آنالوگ دوگانه، یک D-pad، چهار کلید روبه‌رویی A,B,X,Y و چهار شاسی بهره می‌برند و تنها تفاوتشان به نوع اتصال (USB-C برای اندروید و لایتنینگ برای گوشی آیفون) بازمی‌گردد.

براساس اعلام ریزر، کیشی در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار خواهد شد و ظاهرا قیمت آن حدود ۱۰۰ دلار خواهد بود.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده