نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

The Lord of the Rings: Gollum برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تولید می‌شود

اولین بازی نسل بعد ارباب حلقه‌ها با محوریت شخصیت گالوم تولید می‌شود.

در اولین روزهای سال ۱۳۹۸ بود که خبری منتشر شد مبنی بر تولید نسخه‌ی جدیدی از سری بازی‌های ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) با حضور گالوم؛ شخصیتی عجیب و بدترکیب که قرار است در محصول استودیو دیدالیک (Daedalic Entertainment) ایفای نقش کند. اکنون در تازه‌ترین اخبار بازی مشخص شده است که این اثر در سال ۲۰۲۱ درکنار کامپیوتر، برای دو کنسول نسل بعد یعنی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس هم منتشر خواهد شد.

ماتیاس فیشر، کارگردان هنری بازی ارباب حلقه ها: گالوم (The Lord of the Rings: Gollum) به‌تازگی توضیحاتی پیرامون این اثر اکشن ماجرایی داده است، از جمله اینکه شخصیت گالوم در این بازی با چیزی که در فیلم‌های پیتر جکسون دیده بودیم متفاوت خواهد بود، ولی هنوز چیز خاصی از ظاهر او در بازی نمی‌دانیم:

جی آر آر تالکین توصیف دقیقی از ابعاد و اندازه‌ی گالوم در کتاب‌های خود ارائه نداده است و برای مثال او را در اولین نقاشی‌های برگرفته از کتاب‌های ارباب حلقه‌ها، با شکل و شمایلی غول‌پیکر دیده بودیم، مثل هیولایی که در حال خارج‌شدن از درون مرداب است!

کای فیبیگ، تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی هم به این قضیه اشاره می‌کند و می‌گوید:

استودیو دیدالیک قصد ندارد باعث ناراحتی افرادی شود که از دنیای ارباب حلقه‌ها تنها فیلم‌های آن را می‌شناسند و تمام تصوراتشان به این آثار برمی‌گردد، ولی باید بگویم که گالوم در بازی ما شبیه اندی سرکیس نخواهد بود (سرکیس در فیلم‌های این مجموعه ایفاگر نقش گالوم بود و این شخصیت کامپیوتری براساس حرکات او طراحی شده بود).

بازی گالوم به‌سراغ روزهایی می‌رود که شخصیت او توسط حلقه‌ی معروف فاسد شده؛ حلقه‌ای که باعث شده است گالوم به موجودی مفلوک و بیچاره تبدیل شود و شخصیت‌پردازی او هم با فیلم‌ها تفاوت‌هایی خواهد داشت و بیشتر از قبل باعث ایجاد حس هم‌دردی و دلسوزی مخاطب با او خواهد شد؛ موضوعی که وقتی اهمیت آن بیشتر می‌شود که بدانیم باید ۲۰ ساعت یا بیشتر در نقش او به بازی بپردازیم.

فیشر به حضور نازگول‌ها (Nazgul) یا اشباح حلقه در بازی هم اشاره می‌کند، افرادی که آن‌ها را با شکل و شمایل سیاه‌رنگ خود در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها هم دیده بودیم:

طراحی نازگول‌ها در بازی چالش سختی برای ما بود، چرا که در کتاب‌ها اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها وجود دارد و باید به این موارد وفادار می‌ماندیم. البته فکر می‌کنم نازگول‌های بازی ما در آن حد خفن نباشند و می‌توان آن‌ها را در مقایسه با نازگول‌های فیلم‌های جکسون، به‌نوعی در حکم درامرها و نوازندگان فرعی گروه دانست. ولی در مجموع تلاش می‌کنیم آن‌ها را بیش‌ازپیش بین مردم محبوب کنیم!

گالوم

از دیگر ویژگی‌های بازی می‌توان به بخش‌های مخفی‌کاری، مراحل عظیم، دور شدن از میزان خشونت سایر بازی‌های ارباب حلقه‌ها و همین‌طور مکانیزم‌های مربوط‌به شخصیت‌های دوگانه‌ی گالوم اشاره کرد؛ شخصیت‌هایی که در بعضی از بخش‌های بازی به انتخاب‌های مهمی توسط بازیکن ختم می‌شوند. مارتین ویلکز از طراحان بازی در این ارتباط می‌گوید:

چرخش و انتخاب بین دو شخصیت گالوم و اسمیگل کار آسانی نخواهد بود، چرا که گالوم به‌سادگی با این موضوع کنار نمی‌آید و درگیری‌های زیادی بین این دو شخصیت درونی او وجود خواهد داشت و هرکدام در تلاش هستند بر دیگری غلبه کنند و کنترل کامل این موجود را به‌دست بگیرند.

در هر فصل از بازی ممکن است با دو، سه یا چهار موقعیت از این چالش‌های درونی گالوم مواجه شوید که باید در آن‌ها تصمیمات مهمی بگیرید و اگر برای مثال در طول بازی کارهایی کرده باشید که شخصیت گالوم پررنگ‌تر شده باشد، حرکت به‌سمت شخصیت اسمیگل در بخش‌های بعدی کار سخت‌تری خواهد بود و او زیر سایه‌ی گالوم قرار می‌گیرد.

طبق گفته‌های کارستن فیشلمن مدیرعامل اجرایی استودیو دیدالیک، این بازی تنها اثر مرتبط با دنیای ارباب حلقه‌ها توسط این استودیو نخواهد بود و آن‌ها قراردادی بلندمدت برای استفاده از حقوق ساخت بازی‌های ویدیویی براساس ماجراهای سرزمین میانه (Middle-Earth) امضا کرده‌اند که به تولید دو یا سه بازی از این مجموعه منجر خواهد شد:

بازی بعدی ما مطمئناً گالوم 2 نخواهد بود و به‌سراغ شخصیت دیگری می‌رویم. ولی حال و هوای آن شباهت‌هایی به اثری خواهد داشت که اکنون در حال تولید آن هستیم.

بازی ارباب حلقه‌ها: گالوم تنها محصول مرتبط با این مجموعه نیست که در آینده شاهد آن خواهیم بود و از طرف دیگر هم شرکت آمازون سریال عظیم ارباب حلقه‌ها را در دست ساخت دارد که مدتی قبل هم بازیگر نقش گالادریل جوان در آن مشخص شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده