نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

بازی Dr Kawashima’s Brain Training به همراه تریلر جدیدی منتشر شد

بازی معمایی Dr Kawashima's Brain Training برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شد. تریلر جدید این بازی، تمامی ویژگی‌های قبلی و تازه‌ی این‌بازی را به‌ نمایش می‌گذارد.

بازی Dr Kawashima’s Brain Training که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ و از طریق اکانت رسمی نینتندو در یوتیوب معرفی شد، بالاخره برای کنسول‌ نینتندو سوییچ منتشر شد. تریلری که به‌همراه این بازی منتشر شده، در واقع ترکیبی از دو تریلر ژاپنی است قبلاً برای این بازی منتشر شده و علاوه‌بر بازی‌های قدیمی موجود در نسخه نینتندو DS، بازی‌هایی با مکانیزم‌های کاملاً جدید را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در ادامه به این ویدیو نگاهی داشته باشید:

دانلود ویدیو

علاوه‌بر تمرین‌های جدیدی که برای به چالش کشیدن ذهن کاربر به بازی اضافه شده، در این تریلر یک قلم لمسی که با نسخه‌ی فیزیکی این بازی عرضه می‌شود، را به نمایش می‌گذارد. یکی از چالش‌های جالبی که در این ویدیو نشان داده می‌شود، از سنسورهای مادون قرمز کنترلرهای Joy-Con برای اسکن حرکات دست استفاده می‌کند. با توجه به‌عدم استفاده از این سنسورها در کنسول‌ جدید نینتندو سوییچ لایت، این ویژگی در این کنسول‌ها غیرقابل استفاده خواهد بود.

بازی Dr Kawashima’s Brain Training علاوه‌بر استفاده‌ی عملی از سنسورهای مادون قرمز کنترلرهای Joy-Con در بازی حرکات دست، در یکی دیگر از بازی‌های ذهنی خود، امکان رقابت رودرروی دو بازیکن در شمارش سریع اشیا را با استفاده از کنترلرهای یک کنسول فراهم می‌کند. علاوه‌بر آن، می‌توان نمونه‌هایی از نحوه‌ی عملکرد قلم‌لمسی این بازی برای نوشتن و انتخاب مستقیم پاسخ‌ها از روی نمایشگر دستگاه را مشاهده کرد. یکی از چالش‌هایی که در این ویدیو دیده می‌شود، نوعی بازی با حافظه‌ی کاربر است که بازیکن باید با به‌خاطر سپردن تصویر فعلی، عکسی که در مرحله‌ی قبل نشان داده شد را انتخاب کرده و همینطور به این روند ادامه دهد. حتی یک مینی‌گیم با نام Germ Buster نیز در ساختار این بازی تعبیه شده است که سبک و سیاق آن از بازی کلاسیک Dr. Mario الهام گرفته و بازیکنان می‌توانند از آن برای استراحت کردن بین تمرین‌های معمایی این بازی استفاده کنند.

طبق معمول، با پایان معماها و چالش‌های ذهنی این بازی، نموداری از عملکرد ذهنی شما به نمایش گذاشته می‌شود که بیانگر «سن مغز» شما خواهد بود. این عدد، به‌عنوان عامل ایجاد انگیزه برای ادامه دادن بازی، بهبود عملکرد و تلاش برای کاهش سن مغز بازیکن عمل می‌کند. هرچه این میزان، مقدار عددی کمتری داشته باشد، نشان‌دهنده‌ی عملکرد ذهن کاربر در یک سطح جوان‌تر خواهد بود.

اما ویژگی غیرمنتظره‌ای که همزمان با انتشار این بازی رونمایی شد، رقابت‌های «World Brain Training Championship» نام دارد که امکان رقابت میان دوستان و اعضای خانواده در برابر یکدیگر را فراهم می‌کند. بازیکنان می‌توانند از این طریق برای کسب بالاترین امتیاز در بازی‌های مختلف با یکدیگر رقابت کنند. علاوه‌بر این، امکان اشتراک نتایج عملکرد روزانه از طریق ایمیل یا بین اعضای گروه خانوادگی Nintendo Switch Online نیز فراهم شده است. ضمن این که بازیکنان می‌توانند با تنظیم ساعت اطلاع‌رسانی، حتی در شرایطی که کنسول سوییچ در حالت «Sleep Mode» قرار دارد، زمان شرکت در بازی را به‌خود یادآوری کنند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده