نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

مانیتور گیمینگ Optix MAG342CQR شرکت MSI با انحنای 1000R رونمایی شد

MSI در جریان نمایشگاه CES 2020، مانیتور گیمینگ Optix MAG342CQR را رونمایی کرد.

MSI در نمایشگاه CES 2020 از اولین مانیتور جهان با انحناری 1000R رونمایی کرد. Optix MAG342CQR نام محصول جدید شرکت تایوانی است که پنل 1000R آن در ماه نوامبر گذشته معرفی شد. نمایشگاه کنونی لاس‌وگاس، بهترین فرصت برای MSI خواهد بود تا پنل منحتی خاص خود را برای علاقه‌مندان به صنعت بازی، به نمایش بگذارد.

مانیتور MSI مدل Optix MAG342CQR با ابعاد ۳۴ اینچی و انحنای 1000R، محصولی عالی برای بازی محسوب می‌شود. شایان ذکر است انحنای مذکور، با انحنای چشمان انسان برابری می‌کند. درواقع انحنای 1000R باعث می‌شود تا در بازی طولانی‌مدت، فشار کمتری به چشم‌ها وارد شود. به‌علاوه انحنای مانیتور، حسی عمیق‌تر از گرافیک بازی‌ها را به کاربر منتقل می‌کند.

محصول قبلی MSI در این دسته به‌نام Optix MAG341CQ عرضه شده بود که ابعادی ۳۴ اینچی با انحنای 1800R داشت. نسخه‌ی قبلی، همان رزولوشن Optix MAG342CQR را داشت که در سته‌ی UWQHD قرار می‌گیرد. رزولون مذکور برابر با ۱۴۴۰x۳۴۴۰ پیکسل است که جزئیات بسیار بالا را در ابعاد بزرگ به کاربر ارائه می‌کند. نسبت تبدیل 21:9 نیز به گیمرها امکان می‌دهد تا جدیدترین و حرفه‌ای‌ترین عناوین را با جزئیات و اطلاعات کامل تصویری تجربه کنند.

Optix MAG342CQR

مانیتور Optix MAG341CQ از نرخ بازسازی تصویر ۱۰۰ هرتز بهره می‌برد که جلوه‌های بصری عالی در بازی‌هایی همچون شوتر اول شخص و مسابقه‌ای را به‌همراه دارد. از آن‌جایی که Optix MAG342CQR نسخه‌ای بهینه‌سازی‌شده محسوب می‌شود، بایدا انتظار حداقل نرخ بازسازی ۱۰۰ هرتز را از آن داشته باشیم که احتمالا به ۱‍۴۴ هرتز هم برسد. نرخ مذکور، امروز تقریبا به‌عنوان استانداردی در نمایشگرهای مخصوص بازی شناخته می‌شود.

MSI در مانیتور گیمینگ جدید خود، دست‌‌رسی آسان را به بخش تنظیمات ارائه می‌کند و کاربر با سرعتی قابل‌توجه در هنگام بازی یا موقعیت‌های دیگر، امکان تغییر تنظیمات را خواهد داشت. زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ای مانیتور Optix MAG342CQR، ظرفیت عالی دیگر آن محسوب می‌شود که تنوعی از زوایای باز را به کاربر می‌دهد. رنگ‌ها و جزئیات در این مانیتور نسبت به رقبا در زاویه‌هایی بیشتر قابل دیدن هستند. ظاهرا MSI در مانیتور جدید خود از منویی مشابه با نسل قبل استفاده خواهد کرد. شرکت سازنده تصمیم ندارد تا پیش از شروع رسمی نمایشگاه CES 2020 اطلاعات زیادی از مانیتور جدید خود منتشر کند. منتهی با نگاهی به نسل قبل می‌توان اطلاعاتی کلی را به‌دست آورد. به‌هرحال قیمت و تاریخ عرضه‌ی Optix MAG342CQR از اطلاعاتی هستند که برای آگاهی از آن‌ها باید منتظر رونمایی رسمی در CES باشیم.

Optix MAG342CQR

از مانیتورهای دیگری که توسط MSI در CES 2020 معرفی می‌شوند، می‌توان به Optix MEG381CQR اشاره کرد که به‌عنوان اولین مانیتور گیمینگ هوشمند HMI در جهان شناخته می‌شود. نمایشگر تعاملی OLED این مانیتور می‌تواند اطلاعات را با حالتی زنده‌تر به نمایش بگذارد. سیستم هوشمند، توانایی تغییر وضعیت نمایش را بسته به نوع بازی و محتوای نمایشی دارد. به‌علاوه حالت پردازش حرفه‌ای نیز این امکان را فراهم می‌کند تا بهینه‌سازی‌های پیچیده‌ی نرم‌افزاری در مانیتور حذف شده و تجربه‌ی بهینه‌ای از بازی به کاربر ارائه شود.

Optix MAG342CQR

محصول دیگر MSI‌ در دسته‌ی مانیتورهای گیمینگ، به‌نام Optix PS321QR در نمایشگاه لاس‌وگاس معرفی خواهد شد که برای گیمرها و تولیدکننده‌های محتوا، انتخابی عالی محسوب می‌شود. تولیدکننده‌های محتوا با استفاده از قابلیت‌هایی همچون DCI-P3 95% و Adobe RGB 99% به دقیق‌ترین تنظیمات رنگی دست‌رسی خواهند داشت. گیمرها نیز با بهره‌مندی از نرخ بازسازی فوق‌العاده بالای ۱۶۵ هرتز و نرخ پاسخ یک میلی‌ثانیه، تجربه‌ی بازی عالی را احساس خواهند کرد.

قیمت مانیتور، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مانیتور اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق انواع مانیتور ال‌جی، مانیتور ایسوس، مانیتور سامسونگ و مانیتور گیمینگ بنکیو و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

مشاهده فهرست مانیتورها


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده