نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

تصویر فاش شده از Xbox Series X در CES 2020 صحت ندارد

به تازگی تصویر جدیدی از کنسول ایکس باکس سری ایکس در کنفرانس AMD در CES 2020 فاش شده بود که مایکروسافت بلافاصله اعلام کرد این تصویر، به مدل رسمی و نهایی کنسول جدید ایکس باکس تعلق ندارد.

به نظر می‌رسد که اشتباه بزرگی در زمان برگزاری کنفرانس AMD در CES 2020 رخ داده است؛ به خصوص در شرایطی که شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت نهایت تلاش خود را برای تسلط و کنترل بر اخباری که به هر نحوی از محصولات بزرگ خود فاش می‌شوند، به کار می‌برند. با این حال، بر اساس اطلاعیه‌ی جدیدی که از سوی مایکروسافت منتشر شده، طراحی نهایی ایکس‌باکس سری ایکس با آنچه که در تریلر AMD به نمایش گذاشته شد، متفاوت است.

کنسول جدید مایکروسافت که به صورت رسمی با نام Project Scarlett شناخته می‌شد، اولین بار در مراسم The Game Awards 2019 رونمایی شد. از آن زمان، تنها جزئیات محدودی از مشخصات سخت افزاری این کنسول، در کنار معرفی Halo Infinite و Senua’s Saga: Hellblade 2 به صورت رسمی اعلام شده است. با این که هیچگونه اعلام قبلی مبنی بر انتشار تصویر جدیدی از این کنسول در کنفرانس CES 2020 مطرح نشده بود، به نظر می‌رسید که تریلر جدید شرکت AMD، نمای تازه‌ای از کنسول جدید مایکروسافت را فاش می‌کند؛ با این حال، مایکروسافت سریعاً این خبر را تکذیب کرده و اعلام می‌کند که تریلر AMD از مدل رسمی و نهایی این کنسول استفاده نکرده است.

Xbox Series X

این تصویر، در تریلری که AMD برای ارائه‌ی موفقیت‌ها و محصولات مختلف خود به نمایش می‌گذارد، خیلی کوتاه و سریع دیده می‌شود. AMD قبل از نمایش تصویری از پنل جلویی و پشتی این کنسول بزرگ، تأیید می‌کند که این شرکت، مسئولیت ساخت CPU و GPU کنسول جدید ایکس‌باکس سری ایکس را بر عهده دارد. همچنین در این تصویر که البته واقعی هم نیست، شاهد دو پورت HDMI و USB-C در کنار پورت‌های مربوط به برق، اترنت و درگاه صوتی اُبتیکال هستیم.

کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 هر دو در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد. تا آن زمان، می‌توانید آخرین اخبار منتشر شده از سوی سونی، مایکروسافت، AMD یا هر شرکت دیگر را از زومجی پیگیری کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده