نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نگاهی به فیلم‌های اورجینال نتفلیکس در سال 2020

پس از سال ۲۰۱۹ که سرویس استریم نتفلیکس فیلم‌های باکیفیت زیادی را برای کاربران خود پخش کرد، این سرویس استریم برای سال ۲۰۲۰ نیز بیش از بیست فیلم‌ اورجینال خواهد ساخت.  

بدون شک سال ۲۰۱۹ میلادی، سالی خوب برای سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) و کاربران آن بود که چندین فیلم خوش‌ساخت، باکیفیت و البته تحسین‌شده از سوی منتقدان و تماشاچیان را پخش کرد و در مراسم گلدن گلوب نیز که به‌تازگی فهرست برندگان آن اعلام شد، چندین نماینده این سرویس استریم محبوب در بخش‌های مختلف نامزد دریافت جایزه شدند و لورا درن برای فیلم Marriage Story (داستان ازدواج)، بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

حال سرویس استریم نتفلیکس با انتشار توییتی، خبر از سالی شلوغ برای طرفداران بخش فیلم‌های اورجینال خود داده است و ۲۱ فیلم جدید برای کاربران خود در نظر گرفته است؛ توییت نتفلیکس را با هم می‌خوانیم:

سالِ فیلمی دیگری پیش روی ماست! پیش‌تر به‌تعداد زیادی از این فیلم‌ها اشاره کرده بودیم، اما فهرست نهایی تمام فیلم‌هایی که در سال جدید روی نتفلیکس خواهند آمد، اینجا است... البته تا این لحظه.

فهرست فیلم‌های اورجینال نتفلیکس برای سال ۲۰۲۰ به‌شرح زیر است؛ در انتها نیز اطلاعات تکمیلی برخی فیلم‌های پیش‌تر معرفی‌شده را آورده‌ایم.

  • The Old Guard به‌کارگردانی جینا پرینس بایثوود و با نقش‌آفرینی شارلیز ترون
  • Miss Americana به‌کارگردانی لانا ویلسون و نقش‌آفرینی تیلور سوئیفت
  • Mank به‌کارگردانی دیوید فینچر
  • Uncorked به‌کارگردانی پرنتیس پنی و با نقش‌آفرینی ممدو اتی
  • Rebecca به‌کارگردانی بن ویتلی و با نقش‌آفرینی آرمی همر و لیلی جیمز
  • Hillbilly Elegy به‌کارگردانی ران هاوارد و با نقش‌آفرینی ایمی آدامز
  • Da 5 Bloods به‌کارگردانی اسپایک لی و با نقش‌آفرینی زی چدویک بوزمن
  • The Boys In The Band به‌کارگردانی جو منتلو و با نقش‌آفرینی مت بومر
  • To All the Boys: P.S. I Still Love You (دنباله) به‌کارگردانی مایکل فیمونیاری و با نقش‌آفرینی لارا کاندر
  • Eurovision به‌کارگردانی دیوید دابکین و با نقش‌آفرینی ویل فرل و ریچل مک‌آدامز
  • I'm Thinking of Ending Things به‌کارگردانی چارلی کافمن و با نقش‌آفرینی جسی پلمونز و تونی کولت
  • All the Bright Places به‌کارگردانی برت هیلی و با نقش‌آفرینی ال فانینگ
  • The Last Thing He Wanted به‌کارگردانی دی ریس و با نقش‌آفرینی ان هتوی و ویلم دفو
  • A Fall from Grace به‌کارگردانی تایلر پری و با نقش‌آفرینی کریستال فاکس
  • Tigertail به‌کارگردانی آلن یانگ و با نقش‌آفرینی جان چو
  • The Willoughbys به‌کارگردانی کریس پرن و با نقش‌آفرینی ریکی گراویس
  • The Kissing Booth 2 (دنباله) به‌کارگردانی وینس مارچلو و با نقش‌آفرینی جویی کینگ
  • The Half of It به‌کارگردانی آلیس وو و با نقش‌آفرینی لیا لوئیس
  • Dick Johnson Is Dead به‌کارگردانی کریستن جانسون
  • The Platform به‌کارگردانی گالدر گازتلو-اوریتا و با نقش‌آفرینی ایوان ماساگ
  • Crip Camp به‌کارگردانی نیکول نیونم و به‌تهیه‌کنندگی باراک اوباما
  • Spenser Confidential به‌کارگردانی پیتر برگ و با نقش‌آفرینی مارک والبرگ
  • Sergio به‌کارگردانی گرگ بارکر و با نقش‌آفرینی آنا د آرماس
  • Over The Moon به‌کارگردانی گلن کین
  • Coffee & Kareem به‌کارگردانی مایکل داوز و با نقش‌آفرینی تارجی پی هنسون
  • The Prom به‌کارگردانی رایان مورفی و با نقش‌آفرینی مریل استریپ و نیکول کیدمن
  • Out of the Fire به‌کارگردانی سم هارگریو و با نقش‌آفرینی کریس همسورث
  • Lost Girls به‌کارگردانی لیز گاربس و با نقش‌آفرینی ایمی رایان
  • Jingle Jangle به‌کارگردانی دیوید ای تالبرت و با نقش‌آفرینی فارست ویتاکر

Fincher

تیر ماه امسال اعلام شد که دیوید فینچر در همکاری با نتفلیکس، وظیفه کارگردانی فیلمی براساس زندگینامه هرمن جی. منکیویچ، نویسنده فیلمنامه فیلم Citizen Kane (همشهری کین) را بر عهده گرفته است و گری اولدمن قرار است نقش این نویسنده را بازی کند. این فیلم قرار است Mank نام داشته باشد که براساس آخرین فیلمنامه جک فینچر، پدر دیوید فینچر، در دست ساخت است که این نویسنده در سال ۲۰۰۳ دار فانی را وداع گفت. آماندا سایفرد در نقش ماریون دیویس، لیلی کالینز در نقش ریتا الکساندر، تام برک در نقش اورسن ولز، چارلز دنس، تاپنس میدلتون، آرلیس هاوارد، جوزف کراس، فردیناند کینگزلی، جیمی مک‌شین، سم تراوتن، توبی لئونارد مور و تام پلفری، از جمله بازیگرانی هستند که به گری اولدمن در فیلم Mank ملحق شده‌اند. جزئیات زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Mank در دسترس نیست، اما منابع نزدیک به‌پروژه می‌گویند که فیلم Mank به‌روند توسعه پرسروصدای فیلمنامه فیلم «همشهری کین» خواهد پرداخت که توسط اورسن ولز و منکیویچ نوشته شد و درنهایت فیلم «همشهری کین» تنها در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال موفق شد جایزه اسکار دریافت کند. این فیلم قرار است به‌صورت سیاه‌وسفید فیلم‌برداری شود.

فیلم Hillbilly Elegy (مرثیه هیل‌بیلی) اقتباسی از رمانی با عنوان Hillbilly Elegy: A Memoir of a Family and Culture in Crisis اثر جی‌دی ونس است که ران هاوارد، کارگردان برنده دو جایزه اسکار، وظیفه کارگردانی این فیلم اقتباسی را بر عهده خواهد داشت. ونسا تیلور که برای نوشتن فیلمنامه فیلم The Shape of Water (شکل آب) نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، وظیفه نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده دارد. ونس این رمان را براساس خاطرات خود در طول دهه‌های مختلف زندگی‌اش نوشته که در آن به‌تجزیه و بررسی زندگی شخصی و وضعیت اجتماعی آمریکا پرداخته است. ونس که در طبقه کارگر رشد کرده و طعم فقر را نیز چشیده، در این رمان دوران کودکی و خانواده خود را بررسی کرده و به‌اعتیاد مادرش به‌مواد مخدر و چالش‌های اجتماعی و اقتصادی پرداخته است. مادربزرگ ونس بزرگ‌ترین حامی او بوده که باعث شد تا او تحصیل کند و از فقر و محدودیت‌های فرهنگی آن زمان خارج شود و فاصله بگیرد. ایمی آدامز، گابریل باسو و هیلی بنت، بازیگران فیلم «مرثیه هیل‌بیلی» خواهند بود.

 To All the Boys I’ve Ever Loved

قسمت دوم فیلم To All the Boys I've Loved Before (تقدیم به‌همه پسرانی که عاشقشان بودم) قرار است در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۰ (۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۸) از سرویس استریم نتفلیکس پخش شود. بااین‌حال، تاریخ انتشار قسمت سوم این فیلم که قرار است To All the Boys: Always and Forever, Lara Jean (تقدیم به‌همه پسران: همیشه و تا ابد، لارا جین) نام داشته باشد، هنوز اعلام نشده است. فیلم To All the Boys I’ve Loved Before در تابستان سال گذشته از شبکه نتفلیکس منتشر شد و این اثر تبدیل به‌یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های اورجینال این سرویس استریم نیز شد. لانا کاندر در نقش لارا جین، نوحا سنتینو در نقش پیتر، جردن فیشر در نقش جان امبروز مک‌کلارن، راس باتلر، جنا پریش، آنا کتکارت و جان کوربت، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم To All the Boys: P.S. I Still Love You حضور داشته و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین مایکل فیموگناری که پیش از این فیلم‌برداری قسمت اول این فیلم را نیز بر عهده داشت، وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته که کارگردانی فیلم To All the Boys: Always and Forever, Lara Jean را نیز بر عهده دارد.

Will Ferrell

فیلم Eurovision (یوروویژن) را دیوید دابکین کارگردانی می‌کند؛ این کارگردان و تهیه‌کننده سینمای هالیوود، کارگردانی فیلم‌هایی چون Shanghai Knights (شوالیه‌های شانگهای)، Wedding Crashers (مهمانان ناخوانده عروسی)، Fred Claus (فرد کلاوس) و The Judge (قاضی) را در کارنامه دارد و فیلم The Judge آخرین فیلم این کارگردان بود که در سال ۲۰۱۴ روی پردهٔ سینما رفت و رابرت داونی جونیور، رابرت دووال، ویرا فارمیگا، وینسنت دن آفریو و دکس شپارد در آن حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند؛ فیلمی که با بودجهٔ ۵۰ میلیون دلاری، فروشی ۸۵ میلیون دلاری در گیشه داشت. فیلم Eurovision براساس رویدادی در دنیای موسیقی با همین عنوان ساخته می‌شود؛ Eurovision Song Contest (مسابقه آواز یوروویژن) یک مسابقهٔ بین‌المللی موسیقی است که از سال ۱۹۵۶ به‌‌صورت سالیانه برگزار می‌شود. طبق قوانین این مسابقه، تنها کشورهای فعال عضو اتحادیه پخش اروپا، امکان شرکت در این مسابقه را دارند. گروه افسانه‌ای ABBA که نماینده کشور سوئد در ۱۹۷۴ بود و سلن دیون، خوانندهٔ اصالتاً فرانسوی معروف موسیقی پاپ که کشور سوئیس را در ۱۹۸۸ برنده کرد، با این مسابقه به‌شهرت جهانی دست پیدا کردند. گفتنی است مراحل فیلم‌برداری این فیلم در کشور انگلستان در حال انجام است. ریچل مک‌آدامز، ویل فرل و دن استیونز در این فیلم حضور دارند و به‌ایفای نقش خواهند پرداخت.

فیلم I’m Thinking of Ending Things (من به‌پایان دادن به‌اوضاع فکر می‌کنم) براساس رمانی با همین عنوان، اثر ایان رید که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، توسط نتفلیکس در دست ساخت است. جیک با بازی جسی پلمونس و نامزدش با بازی بری لارسون، یک سفر به‌یک مزرعه دور افتاده را برای دیدن والدین جیک آغاز می‌کنند. پس از اینکه جیک از مسیر این سفر منحرف می‌شود و در ادامه شخصیت لارسون را در یک جای متروکه ترک می‌کند، شاهد تنش‌های روانشناختی و ترس و وحشت هستیم. چارلی کافمن وظیفه کارگردانی و نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده خواهد داشت؛ گفتنی است هنوز حضور بری لارسون و جسی پلمونس در این فیلم به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

Anne Hathaway

فیلم The Last Thing He Wanted (آخرین چیزی که او می‌خواست) را دی ریس، کارگردان فیلم Mudbound (گل‌گرفته) خواهد ساخت و انا هتوی بازیگر احتمالی آن است. فیلم «آخرین چیزی که او می‌خواست» اقتباسی از رمانی تریلر و سیاسی با همین عنوان، اثر جوآن دیدیون است که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. شرکت بلوم (Bloom) وظیفه فروش و ساخت فیلم را بر عهده دارد. کار نوشتن فیلمنامه فیلم The Last Thing He Wanted بر عهده مارکو ویالوبوس خواهد بود و این فیلم داستان زنی به‌نام النا مک‌ماهون را روایت خواهد کرد که پس از مرگ مادرش تصمیم می‌گیرد از پدرش مراقبت کند، اما درنهایت متوجه می‌شود که او موقعیت دلالی اسلحه برای دولت آمریکا در آمریکای مرکزی را به‌ارث برده است و تصمیم می‌گیرد تا با جاسوسی از پرسنل نظامی آمریکا، با پیامدهای خطاهای پدرش که اکنون در یک جزیره در کاستاریکا است، مقابله کند. کاسیان الوس، تهیه‌کننده فیلم Dallas Buyers Club (باشگاه خریداران دالاس)، حق ساخت فیلم The Last Thing He Wanted را از دیدیون خریداری کرده و تصمیم دارد تا با همکاری ریس که پیش از این در فیلم Mudbound با او همکاری کرده بود، اقتباس سینمایی این رمان را تولید و منتشر کند.

Klaus, The Willoughbys

انیمیشن The Willoughbys (ویلافبی‌ها) است داستان چهار بچهٔ خانواده ویلوگبی را روایت می‌کند؛ پدر و مادر خودخواه این کودکان، آن‌ها را ترک کرده‌اند و حال این چهار کودک باید خلق‌وخوی قدیمی خود را با جهان مدرن و معاصری که در آن هستند، تطبیق دهند و از پس زندگی خود بربیایند و درواقع خانواده‌ای جدید تشکیل دهند. برای ساخت این انیمیشن، از تکینک‌های پیشرفته ساخت آثار انیمیشنی استفاده شده است و شرکت انیمیشن‌سازی بران انیمیشن (BRON Animation) در شهر ونکوور کشور کانادا، تولید و ساخت این پروژه را بر عهده داشته است. داستان انیمیشن The Willoughbys براساس کتاب معروف Newberry بوده که این کتاب برندهٔ چند جایزه مختلف شده و نویسندهٔ آن لویز لوری است. فیلمنامه این انیمیشن را کریس پرن می‌نویسند و وی علاوه‌بر نگارش فیلمنامه، کارگردانی این پروژه را نیز بر عهده خواهد داشت. ریکی گراویس، مایا رادولف، ویل فورت، مارتین شرت، آلیسیا کارا، جین کراکووسکی و شان کالن، صداپیشگی شخصیت‌های انیمیشن The Willoughbys را بر عهده خواهند داشت.

Ryan Murphy

در فیلم موزیکال The Prom (پرام) که رایان مورفی به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در آن حضور دارد، شاهد حضور بازیگرانی چون مریل استریپ، نیکول کیدمن، جیمز کوردن، آکوافینا، کیگان مایکل کی، آریانا گرانده و اندرو رانلز خواهیم بود. چندی پیش حضور کری واشینگتن، بازیگر آمریکایی که از سال ۱۹۹۴ به‌حرفه بازیگری مشغول است و نامزدی جایزه اِمی را نیز در کارنامه دارد، در این فیلم تأیید شد. همچنین آریانا دی‌باس، بازیگر و خواننده جوان تئاتر که کار در سینما را نیز به‌تازگی آغاز کرده است هم در این پروژه ایفای نقش خواهد کرد. لوگان ریلی هاسل، سوفیا دِلِر، نیکو گریتهام و ناتانیل جی. پاتوین، چهار بازیگر جدید دیگری هستند که حضور آنان به‌همراه جو اِلن پلمن که نقش اصلی را بر عهده دارد، در فیلم رایان مورفی اعلام و تأیید شده است. اتفاقات فیلم The Prom در ایالت ایندیانا جریان دارد و داستان گروهی از چهار بازیگر تئاتر را دنبال می‌کنند که در تلاش هستند تا با احیای حرفه سابق خود به یک دختر نوجوان که نتوانسته به‌همراه دوستش به مدرسه پرام برود، کمک کنند؛ ایفای نقش شخصیت این دختر جوان را جو اِلن پلمن بر عهده خواهد داشت. این فیلم موزیکال، اقتباسی از یک تئاتر موزیکال با همین عنوان است که جوایز زیادی از جمله جایزه تونی را دریافت کرده بود. متئو اسکلار وظیفه ساخت موسیقی متن این فیلم موزیکال را بر عهده دارد.

سال ۲۰۱۹ میلادی، سرویس استریم نتفلیکس ۴۷ فیلم اورجینال منتشر کرد و از مهم‌ترین آنان می‌توان به‌آثاری چون Velvet Buzzsaw (اره‌چرخی مخملی)، In the Tall Grass (در چمن‌زار بلند)، Triple Frontier (مرز سه‌گانه)، The Irishman (مرد ایرلندی)، 6 Underground (ششِ زیرزمینی)، El Camino (ال کامینو)، Dolemite is My Name (دولمایت اسم من است) و Marriage Story اشاره کرد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده