// دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۳۵

جایزه بهترین کارگردان گلدن گلوب 2020؛ سم مندس برای فیلم 1917

با برگزاری گلدن گلوب 2020 به میزبانی ریکی جرویز همه متوجه شدند که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود کدام فیلم‌ساز را به‌عنوان بهترین کارگردان سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب کرده است.

«انگل» بونگ جون-هو، «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو، «جوکر» واکین فینیکس، «۱۹۱۷» سم مندس و «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی آثاری هستند که هرکدام چه در بین منتقدان و چه در بین بینندگان، گروهی از طرفداران پروپاقرص خود را یافتند. آثاری که شاید بتوان گفت برخی از آن‌ها نسبت به هم مخاطبان کاملا متفاوتی را هدف گرفته‌اند و همگی هم در مراسم‌های گوناگون، بالاخره حداقل در چند بخش نامزد دریافت جایزه بودند. البته نباید فراموش کرد که در گلدن گلوب 2020، کارگردان فیلم Parasite طبیعتا نگاه دیگری به این بخش داشته است. چرا که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مطابق قوانین خود هرگز فیلمی غیرهالیوودی را در بخش‌های «بهترین فیلم درام» و «بهترین فیلم کمدی یا موزیکال» نامزد نمی‌کند و به همین خاطر بهترین کارگردان و بهترین فیلم خارجی‌زبان مهم‌ترین جوایزی هستند که «انگل» می‌توانست در گلدن گلوب 2020 به‌دست بیاورد.

اما فارغ از آن که هر فیلم و هرکدام از کارگردان‌ها به چه دلایلی از نظر رسانه‌ها شانس بالاتر یا پایین‌تری برای دریافت جایزه‌ی مورد بحث داشتند، در پایان این سم مندس بود که به خاطر ساخت فیلم 1917 توانست اندکی قبل تندیس طلایی‌رنگ گلدن گلوب را در دست بگیرد. کسی که امسال فیلمی را با الهام از چند اثر جنگی بزرگ و لایق احترام دیگر ساخته بود که توجهات زیادی را به خود جلب کرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده