// دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳

گیگابایت از دو مادربرد جدید سرور برای پردازنده‌های شرکت اینتل رونمایی کرد

شرکت گیگابایت به‌تازگی از دو مادربورد خانواده‌ی سرور و ورک‌استیشن با نام MU71-SU0 و MD71-HB0 رونمایی کرده است.

 شرکت گیگابایت که در زمینه‌ی تولید سخت‌افزار‌های حرفه‌ای نیز فعالیت گسترده دارد، به‌تازگی دو مادربرد جدید برای پردازنده‌ی اینتل معرفی کرده است. این دو محصول جدید برای مصرف‌کنندگان حوزه‌ی ورک‌استیشن و سرورها در نظر گرفته شده‌‌اند.

محصول اول با نام گیگابایت MU71-SU0 که برای پردازنده‌های خانواده‌ی Xeon W-3200 شرکت اینتل طراحی شده و مبتنی بر تراشه تک سوکت C621 کار می‌کند. محصول دوم نیز مادربرد‌های گیگابایت MD71-HB0 خواهند بود که با تراشه‌های C622 و دو جایگاه تعبیه‌ی پردازنده طراحی شده است. این محصول قابلیت پشتیبانی از محصولات مقیاس‌پذیر سری Xeon شرکت اینتل است.

در ابتدا به بررسی و توضیح مشخصات کلی مادربرد‌های قدرتمند GIGABYTE MU71-SU0 خواهیم پرداخت. این محصول همان‌طور که گفته شده تنها از به یک سوکت C621 مجهز شده است و توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های سری Xeon W-3200 شرکت اینتل را دارد، تا درنهایت بتواند بالاترین کارایی لازم برای پایگاه‌های کاری را به ارمغان آورد. شایان ذکر است که پردازنده‌های سری Xeon W-3200 شرکت اینتل از مدل‌های ۸ هسته‌ای آغاز شده و درنهایت به مدل‌هایی می‌رسد که ۲۸ هسته‌ی پردازشی دارند. 

gigabyte

تراشه‌ی انعطاف‌پذیر C621 اینتل از فناوری‌هایی همچون AVX-512، فناوری VROC RAID key utility شرکت اینتل و به‌طور خاص از MU71-SU0 بهره می‌برد. مادربورد‌های مذکور همچنین قابلیت پشتیبانی از مدیریت از راه دور کنترلر ASPEED AST2500 را هم دارند.مادربوردهای گیگابایت MU71-SU0 دارای ۶ شکاف بزرگ PCIe 3.0 نوع x16 هستند که می‌توانند در پیکربندی‌های مختلف کار کنند. البته یکی از این درگاه‌ها در حالت x4 قفل شده است. 

هشت شکاف حافظه‌ی رم نیز در این محصول گنجانده شده که می‌توانند از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی RDIMMs یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی LRDIMMs با سرعت حداکثری DDR4-2933 پشتیبانی کنند. در صورت استفاده از پردازنده‌های قدرتمند که قابلیت پشتیبانی از حجم بالای رم را دارند، مانند مدل‌های Xeon-W M، می‌توان تا ۲ ترابایت حافظه‌ی رم روی این مادربورد نصب کرد. 

شرکت گیگابایت در صفحه‌ی رسمی مربوط‌به این مدل اعلام کرده که MU71-SU0 قابلیت پشتیبانی از ماژول‌های Optane DCPMM شرکت اینتل را هم دارد، این درحالی است که پیش از این شرکت اینتل اعلام کرده بود که خانواده‌ی پردازنده‌های Xeon W-3200 نمی‌توانند از این ماژول‌ها پشتیبانی کنند. 

پنل پشتی مادربورد MU71-SU0 نیز به دو کنترلر شبکه‌ی گیگابیت I210-AT و یک درگاه اترنت اضافه برای مدیریت از راه دور مجهز شده است. چهار پورت USB 3.1 از نوع G1، یک درگاه D-Sub با قابلیت IPMI و یک پورت سریال نیز در این قسمت قرار داده شده است.

MD71-HB0

با نگاهی به محصول دوم معرفی شده توسط شرکت گیگابایت در می‌یابیم که مادربورد‌های MD71-HB0 با در اختیار داشتن دو سوکت نصب پردازنده، به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند ویژگی‌های سطح بالاتری را نسبت به همتای خود ارائه دهد. 

مادربورد‌های گیگابایت MD71-HB0 از ارایه‌ی شکاف PCIe مشابهی نسبت به محصول قبل برخوردار است. از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن می‌توان به دوازده شکاف نصب حافظه‌ی رم اشاره کرد که هرکدام می‌توانند تا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی RDIMMs و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی LDRIMMs با سرعت DDR4-2933 پشتیبانی کنند. مانند سایر تراشه‌های سری C622 و C621، این مدل نیز از پیکربندی حافظه‌ی کانال hex استفاده می‌کند. 

روی پنل پشتی این مادربورد قدرتمند نیز دو پورت کنترلر X557-AT2 10 GbE تعبیه شده است. درکنار آن یک پورت اترنت گیگابیت اینتل، دو پورت USB 3.1 از نوع G1 و یک خروجی D-Sub قرار گرفته است.

هر دو محصول معرفی شده از طرف شرکت گیگابایت طرح مشابه‌ی داشته و از PCB آبی، اسلات‌های حافظه‌ی آبی رنگ و اسلات استاندارد PCIe بدون تقویت‌کننده‌ی فلزی برخوردار هستند. شرکت گیگابایت هنوز اطلاعات خاصی در رابطه با قیمت و نحوه‌ی دسترسی به این دو محصول ارائه نکرده است، اما به‌نظر می‌رسد که هم مادربورد GIGABYTE MD71-HB0 و هم مادربورد MU71-SU0 به جزئی از محصولات پیشرفته‌ی سرور شرکت گیگابایت تبدیل شوند.


منبع Anandtech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده