نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

خالق بازی Minecraft به دنبال تأسیس یک استودیوی جدید است

مارکوس پرسون یکی از خالقان بازی بزرگ Minecraft درباره‌ی راه اندازی یک استودیوی جدید نظر‌سنجی می‌کند.

بسیاری از مردم با آغاز سال جدید، اهداف و مقاصد مشخصی را برای برنامه‌های خود در سال ۲۰۲۰ و دهه‌ی پیش رو تعیین می‌کنند. ظاهراً مارکوس پرسون (Markus “Notch” Persson) پایه‌گذار استودیوی بازی‌سازی Mojang و همچنین خالق بازی‌ فوق‌العاده محبوب Minecraft نیز قصد دارد کار‌های مهمی در سال جاری میلادی انجام دهد.

Notch در تازه‌ترین اظهارنظر توییتری خود، درباره‌ی اینکه آیا مردم با ساخت بازی‌های کوچک و رایگان توسط او موافق بوده یا خواستار راه اندازی یک استودیوی جدید برای ساخت یک بازی درجه یک و تجاری هستند، نظر سنجی راه انداخته است. ناچ با راه اندازی این نظرسنجی در واقع به‌دنبال دریافت پیشنهاد از سوی جامعه‌ی ۴ میلیون نفری دنبال‌کنندگان خود است.

با وجود اینکه ناچ در سوال خود از لفظ احتمال «فرضی» و «تئوری» استفاده می‌کند، در پاسخ به سؤال یکی از کاربران، مبنی بر اینکه خودش کدام حالت را ترجیح می‌دهد، می‌گوید:

من هم با مطرح کردن ای سؤال به‌دنبال یک تصمیم قطعی هستم. احتمالاً من هم در عمق ذهنم یکی از این موارد را ترجیح می‌دهم اما دوست دارم نظرات شما را هم بدانم.

حتی ریک فالکوینج، فعال حوزه‌ی فناوری و بنیانگذار Pirate Party در سوئد نیز در بخش کامنت‌ها از ناچ می‌پرسد که باید این پیشنهاد را تا چه حدی تئوریک و فرضی در نظر بگیرد. گذشته از این مسائل، باید گفت که پاسخ جامعه‌ی مخاطبان ناچ نسبت به این سؤال متفاوت و تقریبا یکسان به‌نظر می‌رسد. درواقع بسیاری از مردم خواستار ارائه‌ی بازی‌های رایگان و سرگرم‌کننده‌ای مانند خود Minecraft بوده و سایرین با مقایسه‌ی Mojang با کاری که هیدئو کوجیما با کونامی و کوجیما پروداکشن صورت داد، به گسترش ایده‌های ناچ در صورت همکاری با یک تیم با استعداد درکنار او ایمان دارند.

مارکوس پرسون مطمئناً تأثیر چشم‌گیری روی جامعه‌ی گیمرهای جهان داشته و صنعت بازی‌های ویدیویی را با تغییرات بزرگی مواجه کرده است. پرسون در سال ۲۰۱۴ و بعد از خرید استودیوی Mojang توسط مایکروسافت از این شرکت جدا شد و از آن زمان به بعد، کشمکش‌های زیادی را با برخی از اعضای بالارده‌ی این شرکت در توییتر داشته است. اخیراً مایکروسافت اقدامات عملی زیادی را برای انکار هرگونه ارتباط پرسون با بازی ماینکرفت از خود نشان داده که از جمله‌ی این موارد می‌توان به حذف نام پرسون از صفحه‌ی اول بازی Minecraft و عدم دعوت از او به مراسم دهمین سالگرد ساخت بازی Minecraft اشاره کرد. البته نام او به ناچار در قسمت سازندگان بازی وجود دارد.

مایکروسافت سال ۲۰۱۹ را با موفقیت‌های زیادی به پایان رسانده و با Minecraft Dungeons به‌دنبال امتداد این دستاوردها در سال ۲۰۲۰ است. ضمن اینکه کاربران بازی Minecraft در پلی‌استیشن 4 نیز اخیراً با دریافت به‌روزرسانی Bedrock Update، از قابلیت کراس پلی در این بازی بهره‌مند شدند.

باید دید که آیا ناچ واقعاً به‌دنبال آغاز یک مسیر جدید بوده یا این سؤال صرفاً حالت تئوری و فرضی داشته است. درهرصورت، Minecraft هم‌اکنون برای تمامی پلتفرم‌های بازی قابل دسترس است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده