نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲

هیدئو کوجیما: ابتدا قرار بود نام بازی Death Stranding را Dead Stranding بگذاریم

کوجیما تصاویر جدیدی از طرح اولیه‌ی بازی Death Stranding را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که به نام ابتدایی این پروژه اشاره دارد.

هیدئو کوجیما سال ۲۰۲۰ را با یادآوری آخرین پروژه‌ی خود آغاز می‌کند. کوجیما، امروز در صفحه‌ی اینستاگرام خود تصویری از کانسپت هنری اولیه‌ی بازی Death Stranding را قبل از تکمیل نویسندگی داستان این بازی با طرفداران به اشتراک گذاشته است. اما نکته‌ی جالب‌تری که درباره‌ی این تصویر وجود دارد، تفاوت نام اولیه‌ی این پروژه با چیزی است که در نهایت برای آن در نظر گرفته شد. ظاهراً قبل از Death Stranding، نام مشابه Dead Stranding برای این بازی در نظر گرفته شده بود.

پست جدید کوجیما در اینستاگرام دو کاراکتر ناشناس را در حالی که تجهیزات سنگین نظامی به تن داشته و سلاح بر دست دارند به تصویر می‌کشد. حال و هوای این کانسپت هنری با اتمسفر دلهره انگیز و مضطرب کننده‌ای که از بازی کنونی Death Stranding دریافت می‌شود تفاوت‌های زیادی دارد. کوجیما در پست توییتری جدید خود نیز اطلاعات بیشتری از این تصویر را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. در ترجمه‌ی این متن ژاپنی می‌خوانیم:

به‌تازگی تصویر جدیدی از طرح اولیه‌ی یوجی شینکاوا، کارگردان هنری کوجیما پروداکشن (Kojima Productions) را در آیفون خودم پیدا کردم که به دوران طراحی کانسپت‌های بازی Death Stranding مربوط می‌شود. در آن زمان هنوز نویسندگی از بازی شروع نشده بود و من در حال توضیح فضای حاکم بر دنیای جنگجویان این بازی برای او بودم. ما در آن زمان این پروژه را DEAD STRANDING صدا می‌زدیم.

Death Stranding

این کارها از جمله مواردی است که به ندرت از سایر استودیوهای مشابه مشاهده می‌کنیم. آخرین بروزرسانی بازی Death Stranding در ماه دسامبر امکان دسترسی به وسیله‌ی نقلیه و گزینه‌ی تغییر اندازه‌ی متون تصویر را در کنار چند تغییر کوچک دیگر به این بازی اضافه می‌کند. این بازی اخیراً جوایز زیادی از جمله بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین ایفای نقش را در مراسم The Game Awards 2019 از آن خود کرده و در لیست بازی‌های منتخب وبسایت زومجی نیز به‌عنوان بهترین موسیقی و همچنین بهترین روایت داستان در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

بازی Death Stranding هم‌اکنون به طور انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن 4 قابل دریافت است. این بازی در نقد و بررسی زومجی نمره‌ی بسیار خوب ۹ را دریافت کرده که با مراجعه به این لینک می‌توانید به مطلب مربوطه دسترسی پیدا کنید. در بخش‌هایی از این نقد می‌خوانیم:

دث‌استرندینگ چه در ارائه داستانی اوریجینال و چه در زمینه طراحی و موسیقی توانسته تا محصولی درخور را ارائه کند. اگر تجربه‌ای متفاوت می‌خواهید دث استرندینگ بازی شما خواهد بود در غیر این صورت بهتر است به گزینه‌های دیگری فکر کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده