نویسنده: مهدی اصغریان
// یکشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵

نکته ها و ترفندهای بازی Call Of Duty: Mobile

با انتخاب شدن بازی Call Of Duty Mobile به‌عنوان بهترین بازی سال در گوگل پلی تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی به نکات و ترفندهای این بازی بسیار زیبا و پرطرفدار بیندازیم.

 استودیو اکتیویژن سازنده مجموعه بازی‌های Call Of Duty با همکاری شرکت بزرگ تنسنت گیمز برای ساخت یک بازی جدید از مجموعه ندای وظیفه شروع به همکاری کرد. حاصل همکاری این دو شرکت منجر به ساخت و انتشار بازی اندروید و بازی آیفون Call of Duty: Mobile شد. در این مقاله همراه ما باشید تا با این بازی زیبا آشنا شوید و نگاهی به نکات و ترفندهای این بازی داشته باشیم.

شخصیت‌ها و محیط کالاف دیوتی موبایل همان شخصیت‌ها و محیط‌های معروف مجموعه کال اف دیوتی است. این بازی  دارای سه حالت  چندنفره آنلاین، بتل رویال و زامبی است.

call of duty: mobile

حالت چندنفره آنلاین کالاف دیوتی موبایل

اولین بخش بازی کالاف دیوتی موبایل چند نفره آنلاین است که شامل رقابت‌های چند نفره مختلفی می‌شود. مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر:

  • Team Deathmatch: در این بخش کالاف دیوتی موبایل به مبارزه با تیم مقابل می‌روید و تیمی زودتر به امتیاز مشخص شده برسد برنده می‌شود.
  • Domination: در این بخش یک محل مشخص را می‌گیرید و در طول زمان آن را در مقابل تیم مقابل حفظ می‌کنید.
  • Search & Destroy: در این حالت یکی از تیم‌ها باید بمب را کار بگذارد و تیم دیگر مانع انفجار بمب شود. البته اگر یک تیم موفق به کشتن تمام بازیکنان تیم حریف شود نیز در بازی پیروز خواهد شد.
  • Frontline: در این بخش به مبارزه با تیم مقابل می‌روید و تیمی که زودتر به امتیاز مشخص شده برسد برنده می‌شود. پس از هر بار مردن در محل مشخص شده‌ای از نقشه به بازی کالاف دیوتی موبایل برمی‌گردید.

این بخش‌ها در نقشه‌های معروف مجموعه Call of Duty قابل بازی هستند و بازیکنان به‌صورت دو تیم پنج نفره یا به اصطلاح پنج مقابل پنج در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند. نقشه‌ها شامل نقشه‌های معروف هایجکتد، کراش، کراس‌فایر، سامیت، کیل‌هاوس و نوک‌تاون می‌شوند. نقشه‌های بازی کالاف دیوتی موبایل برای حضور  ۱۰ بازیکن طراحی شده‌اند و بازیکنان رقابت جذاب و مهیجی را با یکدیگر تجربه می‌کنند. اگر شما تازه کال اف دیوتی موبایل را شروع کرده باشید تا قبل از رسیدن به سطح هفت بخش‌های دیگر بازی در دسترس نیست. پس بهترین زمان برای تمرین و افزایش مهارت در بازی همین بخش چند نفره است. این بازی آنلاین است و رقیبان شما ممکن است افراد بسیار با تجربه و مهارت باشند؛ از آنجایی که شما دلتان نمی‌خواهد به‌راحتی شکست بخورید بهتر است در ابتدای کار در بخش VS.AI Practice با ربات‌ها مبارزه کنید تا برای مبارزه با بازیکنان قویتر آماده شوید.

تکنیک‌ها و ترفندهای بخش چند نفره

اول از همه بهتر است همیشه به سراغ مأموریت‌ها و رویداد‌های بازی کالاف دیوتی موبایل بروید. درواقع یکی از بهترین روش‌ها برای به‌دست آوردن تجهیزات و سلاح‌های بازی تکمیل این مأموریت‌ها است. تمرین و اکتشاف نقشه یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن نقاط مخفی نقشه‌ها و زوایای مخصوص برای تیراندازی است. نقشه‌های بخش چند نفره را چندین بار پشت سر هم انجام دهید و سعی کنید در هر مسابقه از زوایای جدید به دشمنان خود شلیک کنید.

call of duty: mobile

رویدادهای امتیاز تجربه دو برابر کالاف دیوتی موبایل را از دست ندهید

بالاترین سطح بازی کالاف دیوتی موبایل ۱۵۰ است. اگر سطح شما در بازی پایین است و می‌خواهید که سطح خود را سریع‌تر بالا بیاورید و به مرحله ۱۵۰ برسید، بهترین راه برای این کار در بازی زمانی است که امتیاز تجربه‌ دو برابر می‌شود. معمولاٌ در انتهای فصل‌ها یا در زمانی‌که بازی آپدیت جدیدی دریافت می‌کند این ویژگی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

به‌دنبال دوستان خوب در کالاف دیوتی موبایل بروید

بازی ندای وظیفه موبایل یک بازی گروهی است و برای لذت بردن هرچه بیشتر از بازی کالاف دیوتی موبایل باید با کمک دوستان‌ خود به مبارزه بروید. اگر دلتان نمی‌خواهد که با هرکسی بازی کنید یا اینکه به‌طور اتفاقی یک ربات هم‌تیمی شما شود، همیشه دوستان جدید اضافه کنید و با دوستانتان به نبرد بروید. پس از پایان هر نبرد امتیازات مختلف افراد در نبرد نمایش داده می‌شود. در این قسمت شما می‌توانید برای افراد مختلف درخواست دوستی بفرستید و آن‌ها را به جمع دوستان خود اضافه کنید. 

شرایط مختلف Layout در بازی کالاف دیوتی موبایلتعریف کنید

باتوجه‌به شرایط و نوع نقشه استفاده از سلاح‌های متفاوت تاثیر زیادی می‌گذارد. در نتیجه باید قبل از ورود به بازی Layoutها را مرتبط کنید. در قسمت نمایش کاراکتر شما چهار لایه مختلف در اختیار دارید که می‌توانید هر کدام را با یک سلاح مخصوص آماده کنید و در طول نبردها باتوجه‌به وضعیت حریفان اسلحه خود را تغییر دهید.

پرک ها در کالاف دیوتی موبایل

قسمت مهم و کار بردی دیگر بازی بخش Perkها است. این قابلیت‌ها که با افزایش سطح یکی یکی برای شما فعال می‌شود در سه گروه عمده تقسیم می‌شوند و هر کدام ویژگی خاصی را به شما اضافه می‌کند که باتوجه‌به سلاح و نوع بازی کالاف دیوتی موبایل می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. مثلاٌ برای لایه تک تیرانداز خود می‌توانید پِرک‌هایی که شلیک شما را بی‌صدا می‌کنند یا شما را از دید رادارها خارج می‌کنند، انتخاب کنید یا اگر به‌دنبال نبرد نزدیک هستید و می‌خواهید به دشمن نزدیک شوید، قابلیت‌های مربوط‌ به افزایش مقاومت دربرابر انفجار یا حرکت بی‌صدا را فعال کنید.

call of duty: mobile

مهارت‌های کاراکتر را در کالاف دیوتی موبایل فراموش نکنید

مهارت کاراکتر Operator Skill سلاح‌های قدرتمند و کاربردی هستند که در قسمت چند نفره بازی کالاف دیوتی موبایل قرار دارند. این سلاح‌ها در طول مسابقه و با گذر زمان برای شما فعال می‌شوند. این سلاح‌ها در ابتدای بازی کالاف دیوتی موبایل قفل هستند و با افزایش سطح شما در بازی کالاف دیوتی موبایل برای شما فعال می‌شوند. تعداد این سلاح‌ها در حال حاضر هفت عدد است که شما پیش از شروع مسابقه باید یکی از این سلاح‌ها را در قسمت Layout برای خود انتخاب کنید. این سلاح‌های قوی و قدرتمند محدودیت استفاده دارند. یعنی پس از تعداد مشخصی شلیک از کار می‌افتند، اما قدرت بسیار زیاد آن‌ها طوری است که اگر درست و حساب شده از آن‌ها استفاده کنید، به‌‌راحتی می‌توانید برنده شوید. این سلاح‌های قدرتمند در زیر نقشه بازی کالاف دیوتی موبایل قرار دارد.

call of duty: mobile

Scorestreaks در کالاف دیوتی موبایل

Scorestreaksها یکی دیگر از ویژگی‌های بخش چند نفره بازی است. Scorestreaksها سلاح‌ها و ابزارهایی هستند که هرکدام به امتیاز مشخصی برای فعال شدن نیاز دارند. این امتیازها با کشتن دشمنانتان در بازی کال اف دیوتی موبایل به‌دست می‌آیند. حواستان باشد پس از هربار کشته شدن در بازی این امتیازها صفر می‌شود مگر اینکه Perk مخصوصی که جلوی صفر شدن آن‌ را می‌گیرد، استفاده کرده باشید. تعداد این سلاح‌ها ۱۱ عدد است و شما در هر مسابقه تنها می‌توانید سه عدد از آن‌هارا با خود ببرید. این سلاح‌ها و ابزارها ویژگی‌های جالبی دارند و طیف گسترده‌ای از امکانات را مثل ایردراپ، پهباد، موشک و... را به شما ارائه می‌دهد.   

ایر دراپ های کالاف دیوتی موبایل

قدر Air Drop‌ها را بدانید. ایر دراپ‌ها یکی از Scorestreaksهای بازی است که شما می‌توانید در مسابقه چند نفره با رساندن امتیاز خود به‌سطح مشخص درخواست کمک هوایی کنید. البته در سطح‌های پایین چیز شگفت انگیزی در این دراپ‌ها وجود ندارد، اما در امتیاز بالا می‌توانید سلاح‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای از دراپ‌ها بگیرید. 

call of duty: mobile

بمب هسته‌ای در کالاف دیوتی موبایل

همیشه جوایز خوب برای افرادی است که بهتر بازی می‌کنند. بمب هسته‌ای (Nuke) یک سلاح مخفی بازیکالاف دیوتی موبایل در بخش چند نفره است که به‌‌راحتی به دست نمی‌آید. اگر لول شما در بازی بیشتر از ۲۰ باشد و در بخش چند نفره بازی بتوانید بدون اینکه کشته شوید ۲۵ نفر را بکشید، قابلیت بمب هسته‌ای برای شما فعال می‌شود. برای فعال شدن این قابلیت لازم نیست تنظیمات خاصی انجام بدهید. در صورتی که به امتیاز مشخص شده برسید این ویژگی برای شما فعال می‌شود. با استفاده از این قابلیت تمام دشمنان شما در بازی کشته می‌شوند.

تنظیمات گرافیک بازی کالاف دیوتی موبایل باتوجه‌به مدل گوشی شما

یکی دیگر از تنظیمات پر کاربرد تنظیمات گرافیک بازی است. کالاف دیوتی موبایل در طراحی محیط بسیار خوب عمل کرده است و تمام جزییات محیط را به خوبی نمایش داده است. در برخی مواقع ممکن است به خاطر بالا بودن تنظیمات گرافیکی با کند شدن بازی مواجه شوید. اگر نمی‌خواهید حین بازی چیزی از جزییات بازی را از دست بدهید، میزان نور صفحه‌ نمایش را زیاد کنید این کار باعث می‌شود جزییات را به خوبی ببینید و کوچک‌ترین حرکات را هم متوجه شوید.

مراقب صدای پای دشمنان در کالاف دیوتی موبایل  باشید

صداهای واقع گرایانه به‌همراه جزییات زیاد باعث افزایش لذت انجام بازی می‌شود، ولی صداها فقط برای لذت بردن نیستند. در مواقع بسیار زیادی مرگ و زندگی شما به همین صداها بستگی دارد. پس برای اینکه تمام صداهای اطراف مثل جهت شلیک گلوله یا به‌خصوص صدای پای حریفانتان را بشنوید، حتما از هدفون استفاده کنید. در صورت استفاده بازیکنان از UAV ،Missle Strike یا سایر تجهیزات بازی این‌ موارد را اعلام می‌کند؛ در صورت توجه به صدای گزارش‌ها بازی کالاف دیوتی موبایل می‌توانید جان سالم به‌در ببرید.

توکن‌های ایکس‌پی کالاف دیوتی موبایل

در قسمت چند نفره بازی کارت‌های XP را خرج کنید و تفنگتان را ارتقا دهید. شما دلتان نمی‌خواهد برای پایین بودن قدرت تفنگتان بازی کالاف دیوتی موبایل را ببازید.

کالاف دیوتی موبایل بتل رویال

بعد از بخش چندنفره، Call Of Duty موبایل همچنین از حالت بتل‌رویال نیز پشتیبانی می‌کند. بتل رویال کالاف دیوتی موبایل داری حالت‌های انفرادی و تکی است. در این قسمت ۱۰۰ بازیکن توسط هواپیما روی نقشه رها می‌شوند و باید با گشت‌و‌گذار در محیط تفنگ و تجهیزات پیدا کنند. درنهایت آخرین فرد یا گروهی که زنده بماند برنده است.

call of duty: mobile

نقشه را بشناسید

نقشه بتل رویال کالاف دیوتی موبایل  از محیط‌های متفاوت با ویژگی متفاوت تشکیل شده است. مناطقی که وسایل نقلیه بهتر و مهمات بیشتری در آن‌ها پیدا می‌شود بهترین گزینه برای جست‌وجو است در ادامه به بررسی مناطقی که بیشترین لوت را دارند، می‌پردازیم. در نقشه بالا دایره‌های قرمز مکان‌های هستند که بیشترین و بهترین مهمات در آن‌ها پیدا می‌شوند. یکی از مهم‌ترین وسایل نقلیه بازی کالاف دیوتی موبایل هلیکوپتر است تا حالا از این وسیله برای عبور و مرور استفاده کرده‌اید؟ در نقشه زیر به شما مکان‌هایی که می‌توانید در آن‌جا هلیکوپتر پیدا کنید با رنگ زرد مشخص شده است. فقط حواستان به افرادی که از پایین به شما شلیک می‌کنند، باشد.

call of duty: mobile

کلاس های بتل رویال

با استفاده از کلاس Clown زامبی‌ها را به جان دشمنانتان بیاندازید

یکی از قابلیت‌های جذابی که حالت بتل رویال کالاف دیوتی موبایل را از سایر بازی‌ها متمایز می‌کند، ویژگی کلاس‌ها است. دوست دارید دشمنان‌تان را از پشت دیوار هم پیدا کنید یا اینکه با گروهی از زامبی ها دشمنانتان را غافل گیر کنید، در این بازی هشت کلاس مختلف وجود دارد که در ابتدای هر بازی ‌باید کلاس خود را انتخاب کنید.

طرفدار هرکدام از کلاس‌ها هستید یادتان نرود وقتی فرود آمدید کلاس‌ خود را ارتقا دهید. برای این کار به نقاط بنفش رنگ روی نقشه توجه کنید که اسم این نقاط ترمینال است. زمانی که ترمینال‌ها آماده شود، بازی به شما اعلام می‌کند. به این نقاط بروید و قطعه‌های که برای ارتقا کلاس‌تان لازم است، را بردارید. وقتی کلاس‌تان ارتقا می‌دهید توانایی‌های شما افزایش پیدا می‌کند. فهرست کلاس‌های متفاوت بازی به شرح زیر است:

  • Clown: این کلاس مخصوص عاشقان کال اف دیوتی موبایل زامبی است. این کلاس یک اسباب بازی بامزه در اختیار شما قرار می‌دهد که وقتی آن‌را به سمت دشمنانتان پرتاب می‌کنید، با استفاده از موسیقی مخصوصی زامبی‌ها را فرا می‌خواند. این زامبی‌ها به سمت نیروهای اطراف خود حمله می‌کنند و اگر کسی را برای حمله کردن پیدا نکنند دور اسباب بازی جمع می‌شوند و اسباب بازی پس از گذشت زمان مشخصی منفجر می‌شود.  
  • Scout: این توانایی به شما امکان پرتاب دارت‌های حسگر دار را می‌دهد. این دارت‌ها مکان تمام دشمنان محدوده شما را روی رادار نشان می‌دهد. 
  • Medic: با استفاده از این کلاس یک محدوده شفا بخشی ایجاد می‌شود و اگر شما یا هم‌تیمی‌های شما در این محدوده قرار بگیرید، سلامتی شما افزایش می‌یابد.
  • Ninja: این کلاس یک قلاب در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن روی ساختمان‌ها بروید یا مسیر‌های کوتاهی را سریع بپیمایید.
  • Defender: استفاده از سپر همیشه یکی از موثرترین روش‌ها برای مبارزه با دشمنان بوده است. این کلاس یک سپر تغییر شکل‌دهنده ضد گلوله در اختیار شما قرار می‌دهد که هنگام باز شدن یک فلش کور کننده 3 ثانیه‌ای هم می‌زند.
  • Mechanic: این کلاس امکان استفاده از یک درون (Drone) را به شما می‌دهد. این وسیله بالای سر شما پرواز می‌کند و وظیفه‌ی آن پیدا کردن دشمنان محدوده شما است. 
  • Trickster: این کلاس بهترین گزینه برای فرار است. با فعال شدن این کلاس به وسیله سنسورهای هولوگرافیک دو شبیه‌سازی از شما درست می‌شود که هرکدام به سمت خاصی حرکت می‌کنند و کار شناسایی شما را سخت‌تر می‌کند. همچنین با افزایش سرعت حرکت به شما امکان فرار سریع از محل را می‌دهد. 
  • Airborn: با استفاده از این کلاس چهار عدد صندلی پرنده در اختیار شما قرار می‌گیرد که به شما را به آسمان می‌برد و می‌توانید با استفاده از بال‌های خود سریع به هر سمتی که می‌خواهید بروید.  

call of duty: mobile

نکات و ترفندهای بخش بتل رویال کال اف دیوتی موبایل:

آدرنالین

برای برگرداندن سلامتی خود از آمپول آدرنالین استفاده کنید. این آمپول علاوه‌‌بر اینکه سلامتی شما را پر می‌کند، به شما ۱۵۰ امتیاز جان اضافی هم می‌دهد چیزی که در هیچ کدام از شفا بخش‌های دیگر وجود ندارد. 

همیشه آماده باشید

در کالاف دیوتی موبایل بتل رویال هیچگاه نمی‌دانید کی و از کجا به شما شلیک می‌شود. بنابراین همیشه خشاب خود را پر نگه دارید و موقع شلیک کردن هم سعی کنید به سمت سر حریف نشانه‌گیری کنید. قسمت‌های دیگر بدن مقاومت بیشتری دارند و اگر در یک نبرد رو در رو حریف سر شما را نشانه برود، باید با نبرد خداحافظی کنید. همچنین شلیک زیر آب یکی دیگر از توانایی‌های جالب بازی کالاف دیوتی موبایل است. شما می‌توانید زیر آب مخفی شوید و به دشمنان خود شلیک کنید.

در کال اف دیوتی موبایل ثابت نباشید

در موقعیت‌هایی که رو در رو که به سمت یکدیگر شلیک می‌کنید، تحرک نکته اصلی پیروزی است. سعی کنید تا حد امکان از ایستادن در یک نقطه و شلیک کردن خودداری کنید. بهتر با یک انگشت کاراکتر را حرکت بدهید و با انگشت دیگر نشانه تفنگ را ثابت نگه دارید. 

call of duty: mobile

هم تیمی خود را نجات دهید یا دوباره بازیابی کنید

اگر گروهی در کالاف دیوتی موبایل بتل رویال شرکت می‌کنید، فراموش نکنید که هم تیمی‌های خود را نجات دهید و در صورتی که کشته شدند، آن‌ها را دوباره بازیابی کنید تا به مسابقه بازگردند. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این بازی امکان برگشتن به بازی حتی پس از کشته شدن است. درست شنیدید حتی بعد از مردن. برای این کار کافی است هم تیمی شما به محلی که در آن‌جا کشته شده‌اید بیاید و مدال شما را بردارد بعد از اینکه مدال شما را برداشت، باید روی مدالی که درکنار اسم بازیکن نمایش داده می‌شود بزند تا مدال بازیکن اسکن شود. پس از این کار در هواپیمای نجات بعدی دوباره وارد میدان مبارزه می‌شوید. فقط حواستان باشد وقتی مدال کسی را برای نجات برداشته‌اید کشته نشوید، چون در این صورت هم‌تیمی شما هم کشته می‌شود.

بهترین روش برای بازی گروهی بازی کردن و همراهی گروه است در این صورت پس از کشته شدن می‌توانید دوباره به بازی کال اف دیوتی موبایل برگردید

پیدا کردن حالت سینه‌خیز شاید در ابتدا سخت باشد، ولی برای این کار کافی است دکمه نشستن را چند ثانیه نگه دارید.

call of duty: mobile

با خیال راحت گلوله جمع کنید

نکته جالب دیگر این است که در کوله پشتی شما محدودیتی برای مهمات وجود ندارد و می‌توانید از هرکدام از گلوله‌ها ۹۹۹ عدد داشته باشید. پس با خیال راحت گلوله جمع کنید و نگران پر شدن کوله پشتی خود نباشید. ولی گلوله زیاد به چه کار می‌آید؟ ممکن است سلاح قوی‌تری پیدا کنید یا اینکه بخواهید آن‌ها را به هم تیمی‌تان بدهید. حتی می‌توانید آن‌ها را بردارید تا به دست دشمنانتان نیافتد.

زاویه‌های دید کال اف دیوتی موبایل

شما به‌راحتی می‌توانید زاویه دوربین بازی را تغییر دهید. برای این کار کافی است دکمه‌ای که در گوشه‌ی پایین سمت چپ قرار دارد را بزنید. همچنین وقتی در حال حرکت هستید، کلید حرکت را تا بالای صفحه بکشید روی دویدن قفل می‌شود و دیگر نیازی به فشار دادن دکمه دویدن ندارید.

دراپ‌‌های کال اف دیوتی موبایل

در بتل رویال کال اف دیوتی موبایل برای شما کمک‌های هوایی ارسال می‌شود که می‌توانید تجهیزات افسانه‌ای و فوق‌العاده‌ای بیابید مثل سلاح تک تیراندازی که مجهز به دوربین اشعه ایکس است. ولی حواستان جمع باشد، چون تعدادی از بازیکن‌ها درکنار این دراپ‌ها کمین کرده‌اند.

call of duty: mobile

حالت زامبی

پس از رسیدن به لول ۵ در بازی Call of Duty: Mobile، بازیکنان می‌توانند حالت زامبی را بازی کنند. این حالت بازی در Shi No Numa جریان دارد که برای اولین‌بار در بازی Call of Duty: World at War آن را دیدیم. دو راه مختلف برای بازی در حالت زامبی وجود دارد. یک حالت Survival (بقا)‌ است که در آن باید سعی کنید تا زمانی‌که می‌توانید زنده بمانید که طرفداران بازی با این حالت آشنا هستند. حالت دیگر Raid Mode است در آن باید سعی کنید پیش از روبه‌رو شدن با یک باس با نام The Abomination، دربرابر تعدادی موج دشمن زنده بمانید. Raid Mode یک حالت جدید از زامبی است که تابه‌حال در تاریخ این سری بازی آن را ندیده‌ایم.

call of duty: mobile

سلاح‌های بازی کال اف دیوتی موبایل

خب حالا نوبت به تفنگ‌ها رسید. تنوع اسلحه‌ها در این بازی بسیار زیاد است و هرکدام از تفنگ‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند. در فهرست پنج‌تایی زیر محبوب‌ترین و برترین تفنگ‌های این بازی براساس نظر بازیکنان را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین سلاح‌های بازی کا لاف دیوتی موبایل

  •  AK117: عنوان محبوب‌ترین اسلحه متعلق است به AK117. این سلاح بهترین سلاح بازی لقب گرفته است. لگد بسیار کم، وزن مناسب، نشانه‌گیری سریع و عملکرد مناسب در برد متوسط و بلند، ویژگی‌های مهم این سلاح هستند.
  • S36: اگر طرفدار مسلسل‌های سبک هستید، بدون شک سلاح S36 بهترین آن‌ها است این سلاح به‌تازگی معرفی شده است. تعداد گلوله‌های زیاد، لگد کم و شلیک بدون خطا، تمام چیزی است که از یک سلاح اتوماتیک انتظار داریم. البته وزن سلاح باعث شده که سرعت دویدن را پایین بیاید، ولی ویژگی‌های مثبت این تفنگ وزن آن را جبران می‌کند.
  • DLQ33: شلیک به سر! یکی از سخت‌ترین کار‌ها انتخاب بهترین تفنگ در گروه تک تیرانداز است؛ ولی تفنگ DLQ33 بدون شک قویترین سلاح بازی کال اف دیوتی موبایل است. لگد کم، آسیب زیاد و ملحقات خوب، عواملی هستند که این تفنگ را به محبوبترین تفنگ تک‌تیرانداز بازی تبدیل کرده است.
 تفنگ DLQ33 بدون شک قویترین سلاح بازی است
  • PDW: شاید همین الان هم این تفنگ محبوبترین تفنگ شما باشد. سرعت زیاد شلیک، وزن سبک و قدرت انعطاف بالا، به‌همراه شلیک مستقیم و بدون خطا، این تفنگ را به بهترین گزینه برای برد متوسط تبدیل کرده است.
  • Msmc: در آخر در گروه تفنگ‌های کوتاه برد و سبک تفنگ Msmc محبوبترین سلاح بازی کال اف دیوتی موبایل لقب گرفته است. اگر می‌خواهید سریع حرکت کنید و دشمنانتان را غافل‌گیر کنید، بهتر است سراغ تفنگ‌هایی سبک با برد کم و آسیب زیاد بروید. دراین‌میان بدون شک Msmc بهترین گزینه شما برای این سبک از بازی کال اف دیوتی موبایل و نبردهای نزدیک است.

call of duty: mobile

ملحقات تفنگ ها کال اف دیوتی موبایل

همان‌طور که می‌دانید تفنگ‌ها در بازی دارای ملحقات متعددی هستند که با افزایش سطح تفنگ برای شما قابل دسترس می‌شوند. هر کدام از این ملحقات اثر مخصوصی دارند و موجب بهبود عملکرد تفنگ شما در زمینه‌ای خاص می‌شوند. شما باید باتوجه‌ به سبک و نوع بازی کال اف دیوتی موبایل، ملحقات مخصوص تفنگتان را انتخاب کنید. در فهرست زیر بهترین انتخاب‌ها براساس نظرات بازیکنان حرفه‌ای را برای شما آورده‌ایم.

  • Stock: باعث می‌شود سریع‌تر حرکت کنید.
  • Extended Mag: خشاب گسترده باعث افزایش تعداد گلوله‌ها شما می‌شود. از خشاب سریع بهتر است به‌خصوص زمانی‌ که همزمان با دشمنان زیادی مواجه می‌شوید.
  • Quickdraw: باعث می‌شود سریع‌تر هدف‌گیری کنید.
  • Foregrip: تثبیت کردن تفنگ و کنترل لگد شلیک.

از کنترلر استفاده کنید

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، شما می‌توانید کنترلر پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را به تلفن همراه خود ازطریق بلوتوث متصل کنید و به تجربه بازی کال اف دیوتی موبایل بپردازید. البته توجه داشته باشید که وقتی از کنترلر بازی کالاف دیوتی موبایل استفاده می‌کنید، حریفان شما هم از بین افرادی که از کنترلر استفاده می‌کنند، انتخاب می‌شوند. روش اتصال این کنترلرها به تلفن همراه بسیار ساده است. اگر از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید مطمئن شوید که از نسخه 11 و بالاتر این سیستم‌عامل استفاده می‌کنید. حالا بلوتوث گوشی خود را روشن کنید.

سپس برای اینکه کنترلرهای شما توسط بلوتوث شناسایی شود باید دکمه‌های PS و Share را روی کنترلر پلی‌استیشن 4 و دکمه‌های Xbox و Sync را روی کنترلر ایکس‌باکس به‌طور همزمان نگه دارید. پس از اینکه کنترلرهای شما توسط تلفن همراه‌تان شناسایی شد. وارد بازی شوید و در قسمت تنظیمات کنترلر مطمئن شوید که اتصال به درستی انجام شده است. کاربران سیستم‌عامل اندروید هم به‌راحتی می‌توانند کنترلر را به تلفن خود متصل کنند. این کار مشابه سیستم‌عامل iOS است. برای این کار کافی است پس از فشار دادن دکمه‌های کنترلر براساس دستور بالا گزینه Pair New Device را در بلوتوث گوشی فعال کنید.

call of duty: mobile

 شخصی‌ سازی دکمه‌های بازی کال اف دیوتی موبایل

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی قابلیت شخصی سازی دکمه‌های بازی کالاف دیوتی موبایل است. با رفتن به قسمت تنظیمات بازی اولین چیزی که به شما نمایش داده می‌شود، تنظیمات مربوط‌ به حالت‌های کنترل بازی است. شما در این بازی با دو نوع کنترل مختلف سر و کار دارید که هرکدام ویژگی‌های کاربردی و منحصر به فردی دارند. حالت اول با نام حالت ساده Simple Mode شناخته می‌شود. این حالت داری قابلیت شلیک خودکار است یعنی اینکه وقتی به سمت دشمن نشانه‌گیری می‌کنید، تفنگ شما به‌صورت اتوماتیک شروع به شلیک می‌کند. باتوجه‌ به محدودیت‌های تلفن همراه و سخت بودن انجام چند کار با یک انگشت به‌صورت همزمان، به شما توصیه می‌کنم همیشه از این حالت استفاده کنید. حالت دوم حالت پیشرفته Advanced Mode حالتی است که شما برای شلیک کردن لازم است دکمه شلیک را نگه دارید.

تنظیمات درست و مطابق با نوع دستگاه و سلاح انتخاب شده بهترین راه برای افزایش سرعت شما در بازی کالاف دیوتی موبایل است

حالت پیشرفته دارای سه نوع متفاوت هدف‌گیری است که استفاده هوشمندانه از آن‌ها شما را به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل می‌کند. نوع اول ADS است در این حالت وقتی که شما دکمه شلیک سمت راست صفحه را نگه می‌دارید، هدف‌گیری هم برای شما انجام می‌شود و وقتی دکمه شلیک را رها می‌کنید، از حالت هدف‌گیری خارج می‌شود. در نوع دوم که Hip-Fire نام دارد هدف گیری برای شما انجام نمی‌شود و شما خودتان باید به‌صورت دستی دکمه نشانه گیری را فشار بدهید.

نوع سوم حالت سفارشی است در این حالت شما با فشار دادن دکمه تنظیمات مربوطه مشخص می‌کنید که برای چه نوعی از سلاح‌ها نشانه‌گیری خودکار انجام شود و برای کدام نوع انجام نشود. مثلاٌ می‌توانید نشانه‌گیری خودکار را برای شات‌گان یا کلت غیرفعال کنید و آن‌ را برای مسلسل یا سلاح نیمه اتوماتیک فعال کنید. سبک بازی کالاف دیوتی موبایل و علایق متفاوت شما شکل حرکات و استفاده از دکمه‌ها را تعیین می‌کند؛ پس از اینکه با بازی آشنا شدید، چیدمان دکمه‌ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهید.

برای این کار کافی است روی دکمه Customize ضربه بزنید و پس از اعمال تغییرات آن‌ها را ذخیره کنید. همچنین بهتر است میزان شفافیت دکمه‌ها را تا حدود ۲۵ درصد کم کنید تا دید بهتری داشته باشید و حرکات پشت دکمه‌ها را ببینید. اگر صفحه‌نمایش کوچکی دارید این ویژگی حتماٌ به شما کمک می‌کند.

خودتان را به استفاده از دو انگشت محدود نکنید. اگر با تبلت یا گوشی‌های بزرگ بازی می‌کنید می‌توانید آن را روی میز گذاشته و با چهار یا شش انگشت بازی کنید. برای دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل کلیک کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده