نویسنده: نیما احمدی
// شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱

پیش درآمد لغو شده بازی Portal برای اولین بار در ویدیویی دیده شد

پروژه استودیوی ولو (Valve) درباره پیش درآمد بازی معمایی Portal توسط استودیو مستقل LunchHouse Software برای اولین‌بار به‌طور کامل در ویدیویی دیده شد.

تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره پروژه لغو شده پیش درآمد بازی Portal توسط ولو (Valve)، منتشر نشده بود. حال LunchHouse Software در پی انتشار ویدیویی، مکانیک‌های گیم‌پلی این بازی را معرفی کرده است. کد اصلی پروژه Aperture Camera (اسم رمز پیش‌درآمد پورتال) به LunchHouse Software داده شد تا بتوانند به کمک این کدها، سری ویدیوهایی را درباره مراحل توسعه این بازی بسازند. این سری ویدیوها Exposure نام داشتند و در آن درباره هسته مکانیک‌های بازی صحبت می‌کردند. مکانیک این بازی لغو شده، براساس سیستم عکس‌برداری تنظیم شده بود.

در اولین ویدیوی، بازیکن را می‌بینیم که از دوربینی برای عکس‌برداری از اشیاء استفاده می‌کند تا اندازه و موقعیت آن‌ها را در دنیای بازی تغییر دهد. بازیکن با استفاده از این مکانیک باید معماها را حل کرده و از چندین اتاق عبور کند. اولین ویدیوی سری Exposure را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

دانلود از آپارات

استودیوی لانچ‌هَوس در وب‌سایت Exposure نوشت:

مکانیزم‌های استفاده شده از Exposure شایعه یا حدس و گمان نیستند و مستقیم ازطریق کدهای اصلی استودیوی ولو ساخته شده‌اند. این پروژه با نام Aperture Camera نیز شناخته می‌شد.

سایت RPS گزارش داد از زمانی‌که جف کیلی در کتاب The Final Hours of Portal 2 به این پروژه‌ی لغو شده اشاره کرد، این پیش درآمد معرفی شده بود. در این گزارش توضیح داده شده بود که این پیش درآمد شامل Chell یا GLaDOS نمی‌شد، اما تاکنون هیچ‌چیزی به‌صورت عمومی درباره مکانیک بازی گفته نشده بود.

LunchHouse گفت:

ما با وَلو ارتباط برقرار کردیم و آن‌ها نیز به ما اجازه دادند تا با استفاده از کد اصلی، پروژه خود را ادامه دهیم.

دلیل این کار ولو و اجازه دادن به LunchHouse برای استفاده از این کدها هنوز نامعلوم است. ولی این استودیو از کد اصلی موتور گرافیکی ولو استفاده کرده تا بازی فیزیکی و معمایی اول شخص خود را با نام PUNT خلق کنند. این بازی در سال ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد.

LunchHouse گفت که اولین ویدیوی سری Exposure تنها مکانیک‌های ابتدایی بازی را نشان می‌دهد. ویدیوهای بعدی عمق ایده‌های ولو را برای این بازی به‌نمایش می‌گذارند.

اکنون ولو در حال توسعه بازی Half Life ALyx است. این بازی پیش درآمدی برای بازی Half Life 2 بوده که در سبک واقعیت مجازی تیزاندازی و معمایی اول‌شخص دسته‌بندی می‌شود.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده