نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱

بازی Stoneshard هفته‌ی آینده وارد حالت دسترسی زودهنگام می‌شود

بازی Stoneshard یک نقش‌آفرینی نوبتی الهام‌گرفته از دیابلو است که به مناسبت ورود آن به حالت دسترسی زودهنگام، تریلری از آن منتشر شده است.

در سال ۲۰۱۸، استودیوی اینک استینز گیمز (Ink Stains Games) توانست با موفقیت کمپین کیک‌استارتر بازی خود یعنی Stoneshard را به ثمر برساند. از آن موقع، آن‌ها HypeTrain Digital را به‌عنوان ناشر خود انتخاب کردند و آنقدر روی بازی کار کردند که هر روز از روز قبل زیباتر و بهتر به‌نظر می‌رسید. حالا که مدت زیادی از آن موقع گذشته، سازندگان بازی توانسته‌اند مراحل ساخت آن را به پایان برسانند و این نقش‌آفرینی نوبتی خوش‌رنگ و لعاب تقریبا آماده است تا وارد حالت دسترسی زودهنگام شود.

این اتفاق برای تیم سازنده بازی بسیار خوش‌آیند است و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند ورود به ارلی اکسس را با یک تریلر جدید جشن بگیرند. تریلر بازی مکانیک‌های گیم‌پلی و ویژگی‌های مختلف را در کنار گرافیک زیبای آن نمایش می‌دهد. شما می‌توانید این تریلر را در ادامه مشاهده کنید:

دانلود از آپارات

وقتی به گیم‌پلی بازی‌هایی چون Stoneshard نگاه می‌کنیم، ناخودآگاه گیم‌پلی بازی‌هایی چون دیابلو (Diablo) در ذهن تداعی می‌شود. منوی اینونتوری و طراحی سایر منوهای بازی شبیه نسخه‌ای رنگارنگ‌تر و کارتونی‌تر از بازی نقش‌آفرینی اکشن بلیزارد است. البته باید به این مسئله توجه داشت که Stoneshard یک بازی نوبتی است و اگرچه شبیه دیابلو به‌نظر می‌رسد، اما مبارزات این دو بازی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.

مبارزات در این بازی به‌صورت دشواری طراحی شده‌اند و بازیکنان باید برای زنده بیرون آمدن از درگیری‌ها، به‌خوبی روی حرکت بعدی خود فکر کنند. درست مثل دیابلو، دانجن‌های بازی به‌صورت اتوماتیک طراحی می‌شوند و این باعث می‌شود هیچ‌وقت نتوانید به‌صورت دقیق بدانید که قرار است با چه چیزی مواجه شوید. این ویژگی شما را مجبور می‌کند همیشه با آمادگی کامل به دانجن‌ها بروید.

در زمینه‌ی طراحی آیتم‌ها هم می‌توان تشابه‌هایی میان این بازی و دیابلو پیدا کرد. در این بازی بیشتر از ۲۰۰ آیتم مختلف وجود دارد که می‌توانید به دنبال آن‌ها بگردید و از آن‌ها استفاده کنید. نکته‌ی جالب این است که هیج‌یک از این آیتم‌ها محدودیت کلاس یا سطح ندارند و می‌توانید از همه‌ی آیتم‌هایی که می‌یابید بهره بگیرید. با وجود بیش از ۱۰۰ توانایی مختلف برای یاد گرفتن، به‌نظر می‌رسد این بازی هم همانند سایر بازی‌های نقش‌آفرینی می‌تواند برای مدت زیادی شما را سرگرم کند. شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی، سیستم سلامتی عمیق آن باشد. سیستمی که شما را وادار می‌کند سلامتی جسمی و سلامتی روحی‌تان را مدیریت کنید و این کار فقط با مصرف معجون‌ها و داروهای مختلف قابل انجام نیست بلکه سیستم‌های بسیار پیچیده‌تر و دقیق‌تری دارد.

بازی Stoneshard در تاریخ ششم فوریه‌ی سال جاری (۱۷ بهمن ۹۸)، روی پلتفرم پی سی وارد حالت دسترسی زودهنگام می‌شود. تیم سازنده قصد دارد برای حدود یک یا دو سال بازی را در حالت دسترسی زودهنگام نگه دارد؛ چراکه بازی هنوز برای کامل شدن به مدت زمان زیادی نیاز دارد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی Stoneshard چیست؟ آیا از این سبک بازی لذت می‌برید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده