نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

الکترونیک آرتز: بازی‌های نسل آینده‌ی ما طرفداران را بهت‌زده می‌کنند

طبق گفته‌های رئیس بخش مالی الکترونیک آرتز، آن‌ها روی بازی‌های مختلفی برای کنسول‌های نسل آینده کار می‌کنند و انتظار دارند طرفداران با دیدن آن‌ها بهت‌زده شوند.

اگرچه هنوز هم بازی‌های زیادی برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شوند و تعدادی از بهترین‌های آن‌ها برای انتشار در سال جاری برنامه‌ریزی شده‌اند، اما با پیچیدن اخبار مربوط‌به عرضه‌ی کنسول‌های نسل آینده، هیجان زیادی پیرامون بازی‌های نسل بعدی وجود دارد. به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشران صنعت بازی‌های ویدیویی، شرکت الکترونیک آرتز (EA) هم بدون شک سخت‌افزارهای کنسول‌های نسل آینده را در اختیار دارد و به تولید بازی برای آن‌ها مشغول است.

طبق صحبت‌های رئیس بخش مالی اکترونیک آرتز یعنی بلیک جورگنسن، آن‌ها نقشه‌های مهمی برای بازی‌های نسل آینده‌شان دارند. جورگنسن در گزارش مالی اخیر الکترونیک آرتز، از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس سخن گفته و اعلام کرده این شرکت برای هر دو سیستم برنامه‌های مختلفی دارد. به‌گفته‌ی او، کارهایی که الکترونیک آرتز قرار است در کنسول‌های نسل آینده انجام دهد «مغز طرفداران را منفجر می‌کنند».

قدرت کنسول‌های جدید به میزان قابل توجه‌ی بیشتر از کنسول های موجود خواهد بود. شما قرار است چیزهایی را در سال‌های آینده ببینید و ما روی بازی‌هایی کار کرده‌ایم که مغز طرفداران را منفجر می‌کنند. بخش جالب این کسب‌وکار همین است؛ اینکه قرار است خلاقیت‌های بسیاری را در نسل آینده مشاهده کنیم. نه‌تنها از سوی ما، بلکه از سوی همه‌ی فعالان صنعت. به‌همین خاطر است که در ۲۰ سال گذشته، در طی هر نسل از کنسول‌ها شاهد رشد بازار بازی‌های ویدیویی در میان محصولات نرم‌افزاری بوده‌ایم.

از این سخنان مشخص است که الکترونیک آرتز قرار است با دست پر به میدان بازی‌های نسل آینده‌ی کنسول‌ها بیاید. اگرچه هنوز مشخص نیست آن‌ها قرار است چه بازی‌هایی را برای این کنسول‌ها تولید کنند. تاکنون تایید شده که بازی بعدی از سری بتلفیلد (Battlefield) قرار است برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس راهی بازار شود. همچنین به‌تازگی درباره‌ی راه یافتن سری سیمز (The Sims) به نسل بعدی کنسول‌ها صحبت‌هایی شده است.

سازنده‌ی سری بازی The Sims یعنی استودیو ماکسیس گیمز (Maxis Games) در حال حاضر روی یک بازی معرفی‌نشده‌ی جدید هم کار می‌کند. این بازی هم احتمالا برای کنسول‌های نسل آینده ساخته می‌شود. در همین حین، استودیو ریسپاون (Respawn) هم احتمالا مشغول تدارک دیدن قسمت بعدی از بازی Star Wars Jedi: Fallen Order است. دنباله‌ای که ساختش باتوجه به فروش بسیار عالی قسمت اول، آنچنان هم عجیب نیست. البته این بازی تنها بازی‌ای نیست که ممکن است در سال‌های آینده از مجموعه‌ی جنگ ستارگان ببینیم. به‌تازگی اطلاعات لو رفته‌ای نشان می‌دهد الکترونیک آرتز مشغول کار روی نسخه‌ی تازه‌ای از Knights of the Old Republic است. اگر این اطلاعات صحت داشته باشند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم این بازی را هم روی کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 ببینیم.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی‌های نسل بعدی شرکت الکترونیک آرتز چیست؟ پیش‌بینی می‌کنید این شرکت روی چه سری بازی‌های دیگری کار می‌کند؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده