نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

گزارش فروش سینمای ایران؛ صدرنشینی جهان با من برقص!

در گزارش این هفته از پایان صدرنشینی فیلم سینمایی مطرب و به صدر رسیدن فیلم سینمایی جهان با من برقص! صحبت کرده‌ایم. با زومجی همراه باشید.

در هفته‌های گذشته، فیلم سینمایی «مطرب» با فاصله نسبت به رقبا صدرنشین گیشه سینمای ایران بود. در این هفته اما بالاخره شرایط به گونه دیگری رقم خورده است و فیلم سینمایی «جهان با من برقص!» ساخته سروش صحت صدر جدول را برعهده داشته است. این فیلم ایرانی در چهارمین هفته اکران ۱۴۲ سینما در اختیار داشت و با نمایش در این سینما‌ها، به فروش هفتگی یک میلیارد و ۷۹ میلیون تومان دست پیدا کرد. فیلم سینمایی «جهان با من برقص!» با این حساب به فروش کلیِ سه میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان دست پیدا کرده است. در رتبه دوم این هفته، همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی قرار گرفته است. فیلمی که پس حدود دوازده هفته صدرنشینی، صدر جدول را از دست داده است. فیلم سینمایی «مطرب» در دوازدهمین هفته نمایش خود ۱۵۶ سینما داشت. این فیلم ایرانی در این هفته یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان فروخته است. مجموع فروش فیلم سینمایی «مطرب» به رقم قابل توجه ۳۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان رسیده است.

فیلم زیر نظر

فیلم سینمایی «زیر نظر» ساخته مجید صالحی رتبه سوم این هفته را در اختیار دارد. می‌توان گفت این فیلم سینمایی در حد انتظارها ظاهر نشده است. فیلم سینمایی «زیر نظر» با بازی رضا عطاران و امیر جعفری ساخته شده است. اگر نگوییم پول‌سازترین، اما می‌توانیم ادعا کنیم رضا عطاران یکی از پول‌سازترین بازیگران حال حاضر سینمای ایران است. فیلم سینمایی «زیر نظر» ساخته مجید صالحی طی این هفته که پنجمین هفته نمایش این فیلم بود، ۱۵۰ سینما در اختیار داشت. فیلم سینمایی «زیر نظر» در این هفته ۸۴۲ میلیون تومان فروخت و به مجموع درآمد ۶ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان رسید. چهارمین فیلم پرفروش این هفته فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» است. فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن در دوازدهمین هفته نمایش ۹۳ سینما در اختیار داشت. این فیلم ایرانی در هفته گذشته ۴۳۲ میلیون تومان فروخته است. «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن حالا به مجموع فروش ۱۱ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان دست پیدا کرده است. انیشمین «بنیامین» رتبه پنجم این هفته را در اختیار دارد. این انیمیشن برای دوازدهمین هفته نمایش خود ۱۴۷ سینما در اختیار داشته است. «بنیامین» در این هفته ۲۸۵ میلیون تومان فروخت و با این حساب به مجموع فروش ۴ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان فروخته است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع فروش
۱جهان با من برقص!۴۱۴۲۱,۰۷۹,۳۹۴,۰۰۰۳,۹۲۷,۰۵۴,۰۰۰
۲مطرب۱۲۱۵۶۱,۰۵۵,۷۶۸,۰۰۰۳۵,۶۶۵,۳۷۸,۰۰۰
۳زیر نظر۵۱۵۰۸۴۲,۱۷۸,۰۰۰۶,۳۸۶,۴۱۰,۰۰۰
۴چشم و گوش بسته۱۲۹۳۴۳۲,۸۷۲,۰۰۰۱۱,۴۱۷,۸۴۵,۰۰۰
۵بنیامین۱۲۱۴۷۲۸۵,۴۲۲,۰۰۰۴,۳۸۲,۴۲۹,۰۰۰
۶۲۳ نفر۷۹۸۲۱۰,۸۹۲,۰۰۰۱,۴۶۶,۵۳۳,۰۰۰
۷جان دار۷۵۸۱۹۸,۷۱۰,۰۰۰۳,۲۶۶,۳۹۶,۰۰۰
۸منطقه پرواز ممنوع۱۲۱۲۳۱۶۸,۵۵۰,۰۰۰۵,۵۴۴,۱۱۹,۰۰۰
۹اژدر۳۷۵۸۹,۱۵۳,۰۰۰۳۴۳,۲۵۵,۰۰۰
۱۰امیر۲۳۰۴۱,۱۷۰,۰۰۰۸۴,۰۰۷,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده