نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

بازی واقعیت مجازی Hearthstone زمانی در دستور کار بلیزارد قرار داشت

بلیزارد برای مدتی مشغول کار روی بازی واقعیت مجازی Hearthstone بوده است اما احتمالا هیچ‌گاه مراحل ساخت آن را به اتمام نرساند.

Tavern بازی Hearthstone، مکانی بسیار دنج و دلپذیر است و جان می‌دهد برای یک نبرد کارتی دوستانه؛ اما متاسفانه دوربین بازی تنها روی میز متمرکز است و نمی‌توان چندان محیط این کافه را جست‌وجو کرد. شرکت بلیزارد (Blizzard) نیز که از این موضوع آگاه است برای مدتی روی بازی واقعیت مجازی Hearthstone کار کرده و حتی نمونه‌ی اولیه‌‌ی آن‌ را نیز تولید کرده بود. 

طبق آخرین اخبار بازی و در طی مصاحبه‌ای با سایت PowerUp، حدیدا چمبرلین، سرپرست بخش جلوه‌های ویژه‌ی بازی، اعلام کرد که چندین توسعه‌دهنده، زمانی روی پروژه‌ی واقعیت مجازی بازی Hearthstone کار کرده‌اند و نمونه‌ای از آن را نیز آماده کرده‌اند اما احتمال اینکه این نسخه از بازی منتشر شود بسیار پایین است. او در این مصاحبه گفت:‌

آن‌ها واقعا زمانی نمونه‌ای از بازی واقعیت مجازی Hearthstone را تولید کرده بودند. شما می‌توانستید در اطراف کافه قدم بزنید و بنشینید و با شخصی به کارت بازی بپردازید. از آن‌جایی که تیم سازنده تنها دو هفته روی این نمونه‌ی اولیه زمان گذاشته بود، در این نمونه شما تنها می‌توانستید کارتی را روی میز پرتاب کنید و حتی زیر میز بزنید و آن را برگردانید!

ویژگی برگرداندن میز بسیار جالب به نظر می‌رسد. چرا که هیچ کاری لذت‌بخش‌تر از به‌هم ریختن بازی پس از یک دست ناخوشایند نیست. اگر روزی بازی واقعیت مجازی Hearthstone رنگ واقعیت به خود بگیرد، قطعا این ویژگی یکی از قسمت‌های محبوب طرفداران خواهد شد. 

بااین‌حال، به نظر نمی‌رسد که شرکت بلیزارد برنامه‌ای برای عرضه‌‌ی این بازی داشته باشد. دیو کوزاک، طراح اصلی روایت داستان بازی بیان کرد که آن‌ها در شرکت بلیزارد راجع به عرضه‌ی این نسخه گفت‌وگو کرده‌ اما به این نتیجه رسیده‌اند که بازیکنان ترجیح می‌دهند تا HearthStone را به‌صورت ساده‌تری مانند استفاده از یک تبلت یا گوشی هوشمند تجربه کنند. به نظر آن‌ها نسخه‌ی واقعیت مجازی برای کاربران چندان جذاب نخواهد بود و آن‌ها برای مدت کوتاهی آن را تجربه خواهند کرد و سپس به سراغ نسخه‌ی عادی Hearthstone بازخواهند گشت. 

نظر شما راجع به ساخته‌ شدن نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی Hearthstone چیست؟ به نظر شما این بازی پتانسیل لازم را برای سرگرمی مخاطبان در دنیای واقعیت مجازی دارد؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده