نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

بزرگداشت کوبی برایانت در اسکار 2020 برگزار خواهد شد

درگذشت کوبی برایانت در گوشه کنار جهان تاثیر گذاشته است و آکادمی هنرهای سینما (اسکار) نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر؛ پیرو مرگ زودهنگام شوتینگ گارد نامدار تیم لس آنجلس لیکرز، یعنی کوبی برایانت، آکادمی علوم و هنرهای تجسمی اعلام کرد که در جریان مراسم اسکار ۲۰۲۰ بزرگداشتی برای این ورزشکار فقید برگزار می‌شود. مراسم اسکار 2020 در تاریخ یکشنبه، نهم فوریه (۲۰ بهمن ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد. 

آکادمی نحوه به جا آوردن بزرگداشت کوبی برایانت را تبیین نکرد. کوبی برایانتی که علاوه‌بر دوران حرفه‌ای و پرشکوه خود در بسکتبال، در مقام یک فیلمساز نیز به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده بود. اگر در این مورد چیزی به یاد ندارید باید بدانید که کوبی برایانت انیمشن کوتاهی را در مقام تهیه‌کننده، نویسنده و راوی تولید کرد؛ انیمیشنی که در سال ۲۰۱۸ جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه سال را از آن خود کرد. این انیمیشنِ بسیار کوتاه کمی بیشتر از پنج دقیقه زمان داشت و براساس شعری ساخته شده که در نوامبر ۲۰۱۵ در وب‌سایت the Players' Tribune منتشر شده بود. این انیمیشن پس از درگذشت برایانت از سایت اصلی حذف شده است و بنابر گزارش لس‌آنجلس تایمز، دلیلی برای این اتفاق نیز ذکر نشده است.

کوبی برایانت

کوبی برایانت طی حادثه سقوط هلی‌کوپتر در روز ۲۶ ژانویه کشته شد. او و دختر سیزده‌ساله‌ش جیانا در مسیر رفتن به مسابقه بسکتبالِ جیانا بودند. این سقوط مرگ‌بار منجر به درگذشت نه نفر شد. درگذشتگان این حادثه برایانت، دختر او، یک مربی بیسبالِ دبیرستان، همسر این مربی، دختر آن‌ها و افرادی دیگر بودند. دلیل سقوط هلی‌کوپتر هنوز مشخص نشده است، اما از گزارش‌ها چنین به دست می‌آید که آخرین پیغام‌های خلبان مبنی بر «اجتناب از یک لایه‌ ابر» بوده‌اند. کوبی برایانت ۴۱ ساله بود.

آکادمی علوم و هنرهای تجسمی بیانیه‌ی احساسات‌برانگیزی را در اینستاگرام منتشر کرده است. بیانیه‌ای برای ادای احترام به انعطاف‌پذیری و سرسختی کوبی برایانت. در این بیانه آمده است: «شک داشتن که یه بچه بتونه و تو NBA موفق شه و اون بهشون ثابت کرد اشتباه می‌کردن.»، در بخش دیگر متن چنین آمده است: «مثل همه‌ی هنرمندای بزرگ، کوبی برایانت به اونایی که شک دارن ثابت کرد اشتباه فکر می‌کنن. روحش در آرامش.»

بازی NBA 2K20 نیز با انتشار پوستری به کوبی برایانت ادای احترام کرده است. پوستری ساده شامل تصویری از برایانت به همراه سال تولد و درگذشت او، انتشار این پوستر با وجود سادگی آن اما روشی قابل احترام برای یادبودِ اسطوره‌ی لس‌آنجلس لیکرز است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده