نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

پرفروش‌ ترین نسخه‌ فیزیکی بازی‌های سال ۲۰۱۹ بریتانیا مشخص شد

با فرا رسیدن سال ۲۰۲۰، آمار پرفروش‌ترین بازی‌های منتشر شده در سال گذشته بریتانیا منتشر شده که طی آن Fifa 20 و Call of Duty: Modern Warfare توانستند رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دهند.

بالاخره سال ۲۰۱۹ میلادی با تمام اتفاقات مثبت و منفی به پایان رسید و سه روز از یکی از هیجان‌انگیزترین سال‌ها برای گیمرها می‌گذرد؛ سالی که قرار است به‌صورت رسمی کنسول‌های نسل بعدی معرفی و روانه بازار شوند. بازی‌سازان در سال ۲۰۱۹ نیز بازی‌های مهم و قابل توجهی را منتشر کرده‌اند. حال در جدیدترین اخبار بازی، با شروع سال جدید میلادی، پرفروش‌ترین و موفق‌ترین نسخه‌ فیزیکی بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۹ در کشور بریتانیا معرفی و مشخص شدند.

طبق آمار منتشر شده و براساس پیش‌بینی‌های گذشته، میزان فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها در سال ۲۰۱۹ نسبت به قبل افت ۱۹.۸ درصدی را تجربه کرده است. براساس این اطلاعات، جدیدترین نسخه شبیه‌ساز ورزش فوتبال استودیوی الکترونیک آرتز به‌نام Fifa 20 توانسته با ثبت رکورد فروش ۱.۵ میلیون نسخه فیزیکی در انگلیس، لقب پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص دهد. نکته مهم این است که این میزان فروش نسبت به بازی Fifa 19 که ۱.۸ میلیون نسخه فروش داشته، کاهش چشمگیری را تجربه کرده است.

بازی  Call of Duty: Modern Warfare

در جایگاه دوم، بازی Call of Duty: Modern Warfare دیده می‌شود. استودیوی اکتیویژن با انتشار جدیدترین نسخه از مجموعه Call of Duty بازهم به همگان نشان داد که این مجموعه قدیمی هنوز هم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. Modern Warfare با فروش ۱.۱۹۲ میلیون نسخه در مقایسه با نسخه قبلی این مجموعه یعنی Black Ops 4 که توانسته بود در یک سال ۱.۱۷۲ میلیون نسخه فروش کند، وضعیت بهتری را تجربه کرده است.

در ادامه می‌توانید فهرست ۱۰ بازی پرفروش فیزیکی سال ۲۰۱۹ میلادی در کشور بریتانیا را مشاهده کنید:

نام بازیمیزان فروش
Fifa 20۱.۵۰۲.۱۹۱ میلیون نسخه
Call of Duty: Modern Warfare۱.۱۹۲.۲۱۱ میلیون نسخه
Mario Kart 8: Deluxe۴۶۵.۰۶۲ هزار نسخه
Star Wars Jedi: Fallen Order۴۳۸.۴۶۵ هزار نسخه
Red Dead Redemption 2۳۰۶.۳۹۲ هزار نسخه
FIFA 19۲۷۸.۴۱۷ هزار نسخه
Pokemon Sword۲۷۳.۹۹۱ هزار نسخه
Crash Team Racing Nitro-Fueled۲۶۷.۲۸۵ هزار نسخه
GTA 5۲۴۷.۳۵۷ هزار نسخه
The Division 2۲۳۷.۲۲۶ هزار نسخه

مجموعه فروش کلی بازی‌های دیجیتالی و فیزیکی در سال ۲۰۱۹ در انگلیس معادل ۳.۷۷ میلیارد پوند تخمین زده شده است. باید توجه داشته باشید که علی‌رغم اینکه این میزان عدد بسیار بالایی است، اما در مقایسه با سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش داشته است. این اتفاق از سال ۲۰۱۲ به بعد برای اولین‌بار است که در صنعت بازی‌های ویدیویی رخ می‌دهد.

به‌نظر شما دلیل اصلی کاهش فروش بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال‌های گذشته چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده