// چهار شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

سی دی پراجکت رد از دلایل تاخیر Cyberpunk 2077 می‌گوید

یکی از طراحان بازی Cyberpunk 2077، در انجمن گفتگوی این بازی توضیحاتی راجع به‌دلیل تأخیر آن ارائه داد.

اگر چند وقت پیش از بازیکنان راجع به ماه‌های اول سال ۲۰۲۰ می‌پرسیدید، احتمالا نمی‌دانستند که چگونه زمان خود را بین همه‌ی بازی‌هایی که قرار بود در این ماه‌ها منتشر شوند، تقسیم‌بندی کنند! با وجود اینکه زمان زیادی نگذشته، عرضه‌ی تعداد زیادی از بازی‌های پرطرفدار با تأخیر روبه‌رو شده است؛ به‌طور مثال، بازی The Last of Us Part 2 که قرار بود در ۲۱ فوریه (۲ اسفند) منتشر شود، تا ۲۹ می (۹ خرداد) به تأخیر افتاد. همچنین، عرضه‌ی بازی Final Fantasy VII Remake نیز که قرار بود ۳ مارس (۱۳ اسفند) به دست بازیکنان برسد، تا ۱۰ آوریل‌ (۲۲ فروردین) عقب افتاد.

یکی دیگر از مهم‌ترین این تاخیرها، جابه‌جایی تاریخ عرضه‌ی Cyberpunk 2077 از آوریل به سپتامبر بود. این تأخیر طولانی باعث شد که بازار شایعات درباره‌ی آن داغ شود؛ ازاین‌رو، یکی از اعضای استودیوی CD Projekt RED در فروم رسمی بازی Cyberpunk 2077، اطلاعاتی را راجع به‌دلیل تأخیر این بازی ارائه داده است.

پیش از آن‌که به‌گفته‌های فیلیپ وبر بپردازیم، بهتر است بخشی از گفته‌های کوری بارلوگ، کارگردان هنری استودیوی SIE Santa Monica که به خاطر کار روی سری God of War شناخته شده را در واکنش به این شایعات بخوانیم:

همه‌ی بازی‌ها تا قبل از انجام کارهای پایانی، بهینه‌سازی افتضاحی دارند! بنابراین می‌توانید انتظار داشته‌ باشید که تا آخرین لحظات، بازی ظاهر بسیار زشتی داشته باشد. این به خاطر میزان بالای جزئیات مورد نیاز برای ساخت بازی‌های امروزی است. از نظر من، هیچ چیز خجالت‌آوری راجع به عدم عملکرد بهینه‌ی یک بازی در دوران ساخت وجود ندارد؛ همه‌ی ما بازی‌سازان می‌خواهیم که بهترین تجربه‌ی عاری از مشکل و باگ را در اختیار بازیکنان قرار دهیم. در این راستا، بعضی‌ وقت‌ها موفق می‌شویم و بعضی‌ وقت‌ها هم شکست می‌خوریم؛ اما اگر شکست بخوریم، هیچ‌گاه به خاطر عدم تلاش ما نخواهد بود.

پس از واکنش‌های مثبت بازی‌سازان و بازیکنان به صحبت‌های کوری بارلوگ، فیلیپ وبر، یکی از طراحان مأموریت‌های بازی‌ها در CD Projekt RED، در انجمن گفتگوی رسمی بازی سایبرپانک 2077 به ارائه‌ی نظرات و جزئیاتی راجع به این تأخیر پرداخت:

به نظر من کوری بارلوگ دقیقاً به هدف زده است؛ معلوم است که ما از زمان باقی‌مانده برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر بازی برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن و پی سی استفاده می‌کنیم. این‌ها کارها دقیقا در انتهای ساخت بازی انجام می‌شود. بازی در حین ساخته شدن، بسیار غیربهینه‌ است؛ زیرا همه‌چیز در حال تغییر است و بیشتر چیز‌ها کامل نیستند.

بنابراین، ممکن است شما بتوانید از جمله‌ی «بازی به خاطر X تأخیر خورد» شایعه‌ی خوبی بسازید، اما این تمام واقعیت را در بر نمی‎گیرد. همیشه دلایل متعددی وجود دارند؛ یکی از این‌ها، رفع کردن باگ‌های بازی است تا بتوانیم یک تجربه‌ی کاملاً بهینه را به شما ارائه دهیم. هیچ دلیل مخفی‌ای وجود ندارد. ما فقط می‌خواهیم بازی را بهتر کنیم!

نکته‌ای که می‌توان در حرف‌های وبر دید، این است که او به مدل پلی‌استیشن اشاره‌ای نکرده‌ است؛ با وجود اینکه این ممکن است این فقط یک اشتباه نوشتاری باشد، ممکن است اشاره‌ای به آماده‌سازی این بازی برای کنسول‌های نسل بعد باشد که این خود می‌تواند یکی از دلایل تأخیر باشد. البته نمی‌توان به‌طور قطعی راجع به شایعات و برداشت‌ها نظر داد و به نظر می‌رسد که بهینه‌سازی و رفع باگ‌ها دلیل اصلی تأخیر باشند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده