// چهار شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

مایکروسافت به جای رزولوشن روی نرخ فریم بالاتر تمرکز می‌کند

فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه‌ی خود به این مورد اشاره کرده است که سعی دارند تمرکز خود را به‌جای رزولوشن، روی فریم ریت بگذارند تا تجربه‌ی بهتری را ارائه دهند.

مایکروسافت با کنسول ایکس باکس وان ایکس سعی داشت تجربه‌ی بهتری را از نظر رزولوشن در اختیار کاربران قرار دهد. این در حالی است که ایکس باکس وان سری ایکس، قصد دارد ابزاری برای توسعه‌دهنده‌ها باشد تا نرخ فریم بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، مصاحبه‌ی جدیدی را انجام داده است و در جریان آن در مورد نرخ فریم و رزولوشن بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس صحبت کرده است. ایکس‌باکس سری ایکس پتانسیل این را دارد که بازی‌ها را با نرخ فریم 8K اجرا کند، اما اجرای بازی‌ها با نرخ فریم بالا روی رزولوشن 4K، به رزولوشن 8K و نرخ فریم پایین‌تر ارجحیت دارد. وی دراین‌باره می‌گوید:

ما هیچ‌وقت نخواستیم که با کنسول‌های‌مان برای بازی‌سازان محدویت ایجاد کنیم؛ چه موضوع نرخ فریم ۶۰ ثانیه روی ایکس باکس 360 و چه اعمال رزولوشن 4K با نرخ فریم ۶۰ ثانیه روی ایکس‌باکس وان. ما می‌خواهیم ابزاری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهیم که ازطریق آن بتوانند کارهایی را انجام دهند که دوست دارند روی پلتفرم‌های مختلف، آن‌ها را پیاده کنند. من فکر می‌کنم که با ایکس‌باکس وان ایکس به نقطه‌ای رسیدیم که بازی‌ها جلوه‌ی بسیار زیبایی پیدا کردند و می‌توان حتی این زیبایی را گسترش داد. بااین‌حال من می‌خواهم از نظر حس‌وحال هم به شگفت‌انگیزی ظاهرشان باشند. این مورد را نمی‌توان در نسل فعلی پیاده کرد، زیرا قدرت CPU نسبت‌به GPU، بسیار کمتر است و سازنده نمی‌تواند نرخ فریم و نرخ تجدید صفحه (Refresh Rate) مورد نظر خود را روی بازی قرار دهد. در آینده، چیزی که مد نظر ما است، این است که بازی‌ها حس‌وحال بهتری را به مخاطب القا کنند و قصد نداریم فقط پیکسل‌های بیشتری [اشاره به رزولوشن بالاتر] را روی صفحه‌نمایش نشان دهیم.

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که بازی‌های آینده مایکروسافت به چه شکل از ویژگی‌های کنسول نسل نهمی استفاده می‌کنند. بازی Halo: Infinite، اولین انحصاری ایکس‌باکس سری ایکس است که برای پلتفرم نسل هشتمی مایکروسافت هم عرضه می‌شود. این در حالی است که Senua's Saga: Hellblade 2، یک بازی انحصاری برای ایکس‌باکس سری ایکس به‌حساب می‌آید. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده