// سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

APU جدید AMD احتمالا به کنسول ایکس باکس سری اس اشاره دارد

به‌تازگی یکی از کاربران ردیت، APU جدید و نامشخصی را از AMD شناسایی کرده است که احتمال می‌رود به ایکس‌باکس سری اس (Lockhart) مربوط باشد.

ایکس‌ باکس سری ایکس، نام کنسول نسل بعد مایکروسافت است که در تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه می‌شود. بااین‌حال شایعاتی وجود داشت که مایکروسافت دو کنسول را برای نسل بعد درنظر گرفته است که کنسول دوم، با اسم رمز لاک‌هارت (Lockhart) شناخته می‌شود. کنسولی که پس از معرفی ایکس‌باکس سری ایکس، شایعه شده است که با اسم ایکس‌باکس سری اس عرضه خواهد شد. بااینکه این کنسول هنوز معرفی نشده است، اما اطلاعاتی منتشر شده که قدرت احتمالی این کنسول را نشان می‌دهد.

طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، یکی از کاربران ردیت به نام _rogame توانسته است APU جدید و ناشناخته‌ی AMD (AMD) را کشف کند. این APU شامل یک پردازنده رایزن با فرکانس کاری چهار گیگاهرتز و ۱۶ گیگابایت حافظه می‌شود که میان RAM و VRAM به اشتراک گذاشته می‌شود (۱۲ گیگابایت Ram و چهار گیگابایت VRAM). این کاربر در ادامه احتمال داده است که این APU مربوط‌به ایکس‌باکس سری اس/لاک‌هارت یا APU قرار گرفته روی کنسول Subor Z+ باشد. از آن‌جایی که تیم Subor سال گذشته منحل شد، به احتمال زیاد APU مورد نظر مربوط‌ به کنسول ضعیف‌تر مایکروسافت می‌شود.

در ادامه امتیازهای 3DMARK 11 و Time Spy هم به اشتراک گذاشته شده است که به‌نظر نمی‌رسد اطلاعات مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهد، زیرا GPU متناسب با این ویژگی‌ها (ویژگی‌های APU) را کارت گرافیک GTX 980 انتخاب کرده‌اند. بااین‌حال Time Spy یک امتیازدهی خصوصی هم منتشر کرده است که اطلاعات بهتری و قابل قبول‌تری را به‌نمایش گذاشته است. در زیر می‌توانید امتیاز دهی Time Spy را مشاهده کنید که توسط کاربر _rogame به اشتراک گذاشته شده است.

  • امتیاز کلی APU جدید: 7.1K
  • امتیاز کلی Rx 5600M + 4800H برابر است با 5.4K
  • امتیاز کلی R9 3900X + OCed GTX 1660 Super برابر است با 7.3K
  • امتیاز کلی i9 9900K + OCed GTX 1660 Ti برابر است با 7.5K

اگر این مشخصات این APU به ایکس‌باکس سری اس اشاره داده باشد، شاهد قدرت بیشتری نسبت‌به چیزی که شایعه شده بود هستیم. درگذشته اعلام شده بود که این کنسول چهار ترافلاپس خواهد بود، اما کاربر  _rogame به این مورد اشاره کرده است که امتیاز دهی خصوصی Time Spy از کارت گرافیک RX 5600 XT استفاده کرده است که دارای قدرتی بین ۷ تا ۷.۹ ترافلاپس است. وی دراین‌باره می‌گوید:

باتوجه‌به امتیاز کلی Time Spy که 7.1K به‌همراه SMT است، باید به کارت‌های گرافیکی نگاه کنید که دارای امتیاز 6.5K تا 7K هستند. ازاین‌رو به کارت گرافیک RX 5600 XT و مدل‌های مشابه می‌رسیم که بین ۷ تا ۷.۹ ترافلاپس قدرت دارند و با معماری Navi ساخته شده‌اند. من فکر می‌کنم که ایکس‌باکس سری ایکس قدرت بیشتری دارد، ازاین‌رو به ایکس‌باکس سری اس اشاره کردم. 

بااین‌تفاسیر، نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده