نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۶

فیلم سینمایی Bambi توسط والت دیزنی تولید می‌شود

بامبی، بچه گوزن معروف دیزنی در قالب یک فیلم به پرده‌ی سینماها برمی‌گردد.

در سال‌های اخیر شاهد تولید انواع و اقسام فیلم‌های سینمایی براساس انیمیشن‌های قدیمی والت دیزنی (Walt Disney) بوده‌ایم و این‌بار نوبت به بامبی (Bambi) رسیده است؛ بچه گوزنی که سال‌ها قبل با انیمیشن زیبای خود دل مخاطبان را به‌دست آورد و اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که دیزنی قصد تولید فیلم سینمایی آن را دارد.

دیزنی وظیفه‌ی تولید این فیلم را به شرکت Depth of Field واگذار کرده است؛ شرکتی متعلق به کریس و پل وایتز و اندرو میانو که از جمله محصولات موفق آن می‌توان به فیلم وداع (The Farewell) اشاره کرد. فیلمنامه‌ی بامبی هم توسط جنیوا رابرتسون-دورت (از نویسندگان Captain Marvel و Tomb Raider) و لیندسی بیر (از نویسندگان Chaos Walking و Sierra Burgess Is a Loser) نوشته می‌شود. شاید نزدیک‌ترین نمونه‌ها به پروژه‌ی بامبی را بتوان کتاب جنگل (The Jungle Book) و شیرشاه (The Lion King) دانست که هر دو فیلم هرچند حیوانات مختلف را به‌شکلی واقع‌گرایانه نمایش می‌دادند و حالتی لایو اکشن مانند داشتند، ولی اکثر بخش‌های آن‌ها با جلوه‌های ویژه کامپیوتری و تکنولوژی‌های پیشرفته طراحی شده بودند. این دو اثر در کنار فیلم علاءالدین (Aladdin) توسط جان فاورو و گای ریچی کارگردانی شده بودند و با فروش فوق‌العاده‌ی خود دیزنی را بیش از پیش مصمم به تولید آثار بیشتری براساس انیمیشن‌های این شرکت کردند؛ مخصوصاً شیرشاه که با فروشی معادل ۱.۶۵ میلیارد دلار به یکی از پرفروش‌ترین آثار تاریخ سینما تبدیل شد.

البته مسئولان دیزنی بامبی را پروژه‌ای در ابعاد شیرشاه نمی‌دانند و بعید است انتظارات خود را تا آن حد بالا ببرند، ولی به‌هر حال بامبی هم می‌تواند بینندگان زیادی را به سالن‌های سینما بکشاند. انیمیشن اصلی بامبی محصول ۱۹۴۲ ماجراهای بچه گوزنی به‌همین نام را روایت می‌کرد که ‌کم‌کم در حال آشنا شدن با دنیای اطراف خود در جنگل است و لحظاتی لذت‌بخش و البته تلخ را همراه دوستان خود یعنی یک خرگوش به‌نام تامپر و یک راسو به‌نام فلاور تجربه می‌کند.

این انیمیشن هرچند در ابتدا از نظر مالی موفقیت‌آمیز نبود، ولی به‌تدریج توانست مخاطبان بیشتری جذب کند و سه نامزدی اسکار هم در بخش‌های موسیقی، ترانه و صداگذاری به‌دست آورد که البته در هیچ‌کدام به جایزه‌ای نرسید. دهه‌ها بعد و در سال ۲۰۰۶ بود که نسخه‌ی دوم بامبی تولید و این‌بار به‌شکل مستقیم روانه‌ی بازار خانگی شد؛ اثری که بسیار آرام و بی‌سروصدا از راه رسید و خیلی‌ها حتی متوجه ساخت آن هم نشدند.

دیزنی این روزها علاوه‌بر بامبی، پروژه‌های دیگری را هم در ارتباط با بازسازی سینمایی انیمیشن‌های خود در دست تولید دارد که از بین آن‌ها می‌توان به مولان (Mulan) اشاره کرد که دو ماه دیگر اکران می‌شود و همین‌طور پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) با ایفای نقش هلی بیلی. شرکت Depth of Field هم کار روی نسخه‌ی جدیدی از پینوکیو (Pinocchio) را آغاز کرده است که رابرت زمکیس کارگردانی آن را برعهده دارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده