نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

بازی جدید استودیو نینجا تئوری با نام Project: Mara معرفی شد

Project: Mara نام بازی جدید استودیو نینجا تئوری است که در سبک ترسناک و روانشناختی ساخته می‌شود.

استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) با ساخت بازی‌هایی که با موضوع بهداشت روان سر و کار دارند به شهرت رسید. این استودیو که چندی پیش به بخشی از دارایی‌های شرکت مایکروسافت پیوست، پروژه‌های زیادی را در دست توسعه دارد. از بازی Bleeding Edge که اثری چندنفره‌ است گرفته تا بازی Senua's Saga: Hellblade II که در حال حاضر برای پی سی و ایکس‌ باکس سری ایکس در حال ساخت است. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، این استودیو اعلام کرده است که بازی دیگری با نام Project: Mara نیز به فهرست بازی‌های در دست توسعه‌ی این استودیو اضافه شده است. 

هرچند نینجا تئوری اطلاعات زیادی را راجع به این بازی منتشر نکرده است، بااین‌حال دام متیوس، مدیر روابط عمومی این استودیو در بیانیه‌ای اعلام کرده است که بازی Project: Mara اثری آزمایشی خواهد بود و حتی ممکن است به ویترینی برای آنچه که می‌تواند به‌عنوان سبک جدیدی از داستانگویی باشد، تبدیل شود. مانند سری Hellblade، این بازی نیز حول محور بهداشت روان خواهد چرخید اما این بار تمرکز بازی روی ترس روانشناختی است. درست همانند بازی Hellblade: Senua's Sacrifice استودیوی نینجا تئوری بازی جدید خود را براساس تحقیقات گسترده و با درنظرگرفتن تجربه‌های انسانی حقیقی و با تحقیقی عمیق برای به نمایش گذاشتن هرچه واقعی‌تر ترس‌های روانی خواهد ساخت. 

Mara درواقع به‌معنی تلخ یا غم است که نام رمزی جالبی برای این بازی به حساب می‌آید و با فضایی که متیوس از بازی توصیف کرده است، همخوانی دارد. نینجا تئوری همچنین تیزری بسیار کوتاه از این بازی را منتشر کرده است که در انتهای مطلب می‌توانید آن را مشاهده کنید. با اینکه تیزر منتشر شده نیز اطلاعات زیادی از بازی به ما نمی‌دهد، ولی تنش موجود در ویدیو به خوبی می‌تواند ما را فضای بازی آشنا کند. 

با وجود دو بازی Project: Mara و Senua's Saga: Hellblade II، استودیوی نینجا تئوری به یکی از جذاب‌ترین استودیو‌های جدید مایکروسافت تبدیل شده است و می‌تواند به برگ برنده‌ی این شرکت در رقابت‌ کنسولی نسل آینده تبدیل شود. مایکروسافت و نینجا تئوری از پلتفرم‌های انتشار بازی Project: Mara سخنی نگفتند اما به احتمال زیاد این بازی راه خود را به پی سی و ایکس‌باکس سری ایکس باز کند. همچنین از آن جایی که چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد تا چند سال بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس روی نسل قبلی نیز منتشر می‌شوند، بعید نیست که Project Mara روی ایکس‌ باکس وان نیز عرضه شود. 

نظر شما راجع به بازی جدید استودیوی نینجا تئوری و ادامه‌ی راه آن‌ها در جهت ساخت بازی‌هایی با محوریت بهداشت روان چیست؟ به نظر شما آیا این استودیو می‌تواند به یکی از برگ‌های برنده‌ی مایکروسافت در نسل نهم کنسول‌های خانگی تبدیل شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

دانلود از آپارات


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده