نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۴

دیوید لیچ کارگردان اقتباس سینمایی سریال Kung Fu خواهد بود

دیوید لیچ، کارگردان فیلم Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw، به‌عنوان کارگردان اقتباسِ سینمایی سریال قدیمی Kung Fu انتخاب شد.

دیوید لیچ، کارگردان، تهیه‌کننده، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و بدل‌کار پرکار چند سال اخیر سینمای هالیوود که البته دیگر تنها در بخش کارگردانی که ژانر فیلمسازی مورد علاقهٔ وی اکشن است، برای کارگردانی اقتباسی سینمایی از سریال قدیمی Kung Fu (کونگ فو) انتخاب شد و وی علاوه‌بر کارگردانی، یکی از تهیه‌کنندگان این پروژه نیز خواهد بود. سایت خبری هالیوود ریپورتر، صحت این خبر را تأیید کرده است.

مجموعهٔ تلویزیونی Kung Fu بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵ میلادی روی آنتن شبکه ABC رفت و اد اسپلیمن، هرمن میلر و جری تروپ خالقان آن سریال بودند و دیوید کارادین، بازیگر قدیمی و خوش‌نام سینمای هالیوود، نقش اصلی آن سریال اکشن، هیجانی و وسترن را بر عهده داشت. دیوید کارادین در سریال «کونگ فو» ایفاگر نقش شخصیت کوای چنگ کِین بود، راهب معبد شائولینی که برای پیدا کردن برادر ناتنی خود به‌غرب می‌رود. این سریال در ۳ فصل و ۶۳ قسمت روی آنتن شبکه ABC رفت و هر قسمت آن حدود ۵۰ دقیقه بود؛ سریالی که خیلی زود در دِل طرفداران آثار کالت دههٔ ۷۰ میلادی جای گرفت.

کلی مک‌کورمیک و دیوید لیچ از طریق استودیو فیلمسازی خود، استودیوی Universal-based 87North Productions، با همراهی استیون لاهیراش، تهیه‌کنندگی اقتباس سینمایی Kung Fu را بر عهده دارند؛ طبق خبر منتشرشده، داستان این فیلم ربطی به سریال ندارد و شخصیت اصلی داستان یک زن آسیایی-آمریکایی است.

دیوید لیچ در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان دستیار کارگردان قسمت اول فیلم John Wick (جان ویک)، اولین تجربهٔ کارگردانی خود را به‌دست آورد و در واقع وی دستیار اصلی چاد استاهلسکی بود. او سپس فیلم Atomic Blonde (بلوند اتمی) را با حضور شارلیز ترون ساخت که این فیلم با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، حدود ۹۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. فیلم بعدی دیوید لیچ، فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲) بود که با بودجهٔ ۱۱۰ میلیون دلاری، فروش عالی ۷۸۵ میلیون دلاری در گیشه داشت. آخرین فیلمی که از لیچ روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw (سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو) بود که در این فیلم بازیگرانی چون دواین جانسون، جیسون استاتهام، ونسا کربی، ادریس البا، ایزا گونزالس، هلن میرن، رومن رینز، کلیف کرتیس، جان تویی، استفانی فوگت و ادی مارسن، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. همچنین در یکی از سه صحنه پس از پایان فیلم Hobbs and Shaw (هابز و شاو) شاهد حضور رایان رینولدز و کوین هارت بودیم که گفته می‌شود قرار است نقش پررنگ‌تری را در فیلم‌های آینده مجموعه داشته باشند؛ این فیلم با بودجهٔ سنگین ۲۰۰ میلیون دلاری، فروشی ۷۵۸ میلیون دلاری در گیشه داشت و نمرات متوسطی را از منتقدان دریافت کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده