نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

نتفلیکس حق ساخت فیلم لئونارد برنستاین به کارگردانی بردلی کوپر را به‌دست آورد

سرانجام شبکه نتفلیکس حقوق ساخت و انتشار فیلم زندگینامه لئونارد برنستاین به کارگردانی و با بازی بردلی کوپر، را از شرکت پارامونت خریداری کرد. 

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم زندگینامه لئونارد برنستاین، آهنگساز برجسته آمریکایی خانه جدیدی پیدا کرده است. ورایتی تایید کرد که شبکه نت فلیکس در حال همکاری با امبلین اینترتینمنت برای ساخت فیلم Bernstein (برنستاین) است. بردلی کوپر با سابقه کارگردانی فیلم A Star is Born (ستاره ای متولد شده است)، قرار است وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته باشد و همچنین نقش لئونارد برنستاین را در فیلم نیز بازی خواهد کرد. در ابتدا شرکت پارامونت پیکچرز وظیفه انتشار این فیلم را بر عهده داشت که در این اثر قرار است شاهد حضور تهیه‌کنندگان سرشناسی چون مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، اما تیلینگر کاسکاف، تاد فیلیپس و کریستی ماکوسکو کریگر، باشیم.

A Star Is Born - Bradley Cooper

بااین حال، به‌نظر می‌رسد که قرار نیست شاهد ساخت یک اثر تجاری براساس لئونارد برنستاین باشیم. لئونارد برنستاین شاید برای نسل جدید شخص خیلی شناخته شده‌ای نباشد، اما اسپیلبرگ نیز در در سال ۲۰۲۰ قرار است بازسازی فیلم West Side Story (داستان وست ساید)، که براساس یکی از تئاترهای مشهور موزیکال برنستاین در دست ساخت است، را منتشر کند. در هر حال طرفداران برنستاین ممکن بود یک اثر دیگر از این آهنگساز برجسته را نیز مشاهده کنند. پیش از این جیک جیلنهال و کری فوکوناگا، کارگردان هر ۸ قسمت فصل اول سریال True Detective (کاراگاه حقیقی)، قرار بود فیلمی براساس لئونارد برنستاین را تولید کنند که درنهایت این پروژه هرگز ساخته نشد. 

همچنین همکاری کوپر با شبکه Netflix می‌تواند باعث شود تا ریسک ساخت چنین فیلمی کاهش پیدا کند و عملکرد فیلم در گیشه باعث قضاوت کوپر نشود. نتفلیکس قرار است پیش از انتشار این فیلم در سرویس استریم خود، آن را به‌صورت محدود در سینماهای گزینشی نمایش دهد. نتفلیکس درواقع امیدوار است تا این فیلم به یکی از گزینه‌های اصلی آن در فصل جوایز تبدیل شود که امسال فیلم The Irishman (مرد ایرلندی)، فیلم Marriage Story (داستان ازدواج) و فیلم The Two Popes (دو پاپ)، سه فیلم اصلی نتفلیکس در فصل جوایز بودند که هر سه اثر نامزد جوایز متعددی در جوایز اسکار امسال نیز شده‌اند. 

فیلمنامه فیلم Bernstein که ممکن است در زمان انتشار نام متفاوتی را داشته باشد، قرار است توسط جاش سینگر، نویسنده برنده جایزه اسکار برای نوشتن فیلمنامه فیلم Spotlight (اسپات‌لایت)، نوشته شود که کوپر نیز به نوشتن فیلمنامه فیلم کمک خواهد کرد. اتفاقات این فیلم قرار است بیش از ۳۰ سال از زندگی برنستاین را نمایش دهد و این فیلم قرار است داستان ازدواج برنستاین با فیلیشیا مونته‌لگره را روایت کند. آن‌ها درنهایت صاحب سه فرزند شدند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده