بازی موبایل Esports Life Tycoon زندگی بازیکنان ورزش‌های الکترونیک را شبیه‌سازی کرده است که بسیار ناامیدکننده ظاهر شده است. با زومجی همراه باشید.

مدت زمانی است که ورزش‌های الکترونیک رونق گرفته است و لیگ‌های معتبری در سرتاسر جهان در حال برگزاری مسابقات مختلفی از این ورزش هیجان‌انگیز است. ورزش‌های الکترونیک به انجام بازی‌های ویدیویی تیمی مانند League of Legends یا Counter Strike یا بازی‌های انفرادی همچون Street Fighter در قالب مسابقات گوناگون گفته می‌شود که روزبه‌روز به محبوبیت این مسابقات افزوده می‌شود. این ورزش به قدری مورد توجه قرار گرفته است که احتمال حضور این مسابقات در المپیک به وجود آمده است. در این حین، بازی‌سازان مختلفی به این ورزش پرداخته‌اند و تلاش کرده‌اند نمونه‌ای شبیه‌سازی شده از ورزش‌های الکترونیک را توسعه بدهند. استودیو U-Play Online نیز به سمت این موضوع رفته است و یک بازی اندروید و آیفون کاملا ناامیدکننده و ضعیف از این ورزش را منتشر کرده است. لازم به ذکر است، بازی موبایل Esports Life Tycoon نسخه پورت شده این بازی در پی‌سی است که مدت زمانی است روی گوشی‌های موبایل منتشر شده است. بازی موبایل Esports Life Tycoon اثری شبیه‌سازی از ورزش‌های الکترونیک است که قصد داریم در این مطلب آن را بررسی کنیم. پس تا پایان این مطلب همراه زومجی باشید.

Esports Life Tycoon

گیم‌پلی بازی غیراستاندارد است که فقط با کلیک چند دکمه، بازی به پیش می‌رود

بازی اندروید Esports Life Tycoon درباره زندگی بازیکنان حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیک است. بازیکن پس از گذراندن آموزش بازی، تیم ورزشی خود را تشکیل و شخصی‌سازی می‌کند و وارد لیگ‌ ورزش‌های الکترونیکی می‌شود. مسابقات بازی از سری مسابقات League of Legends الهام گرفته شده است و فضای کلی بازی مشابه این مسابقات است. تمام بازی‌های ویدیویی دارای گیم‌پلی و روندی هستند که با پیشبرد آن، اتفاقات بازی رقم می‌خورد. متأسفانه باید بگویم که بازی آیفون Esports Life Tycoon گیم‌پلی مختص بازیکنان ندارد؛ بدین منظور که بازیکن فقط با چند کلیک ساده، تیم خود را تمرین می‌دهد و در حین برگزاری مسابقات نیز، فقط و فقط با انتخاب قهرمان‌های مسابقه، رقابت با حریفان را آغاز می‌کند. باقی مسابقه نیز حالتی نمایشی دارد که توسط کامپیوتر اجرا می‌شود. بازیکن با تماشای مسابقه می‌تواند میزان حمله دشمنان را باز هم با چند کلیک ساده که هیچ فایده‌ای برای تعیین سرنوشت مسابقه ندارد، انجام دهد. روند مسابقات به قدری خسته‌کننده است که مجبور می‌شویم سرعت بازی را افزایش بدهیم تا مسابقه به پایان برسد. در طول روز‌های آماده‌سازی تیم، بازیکن با کلیک کردن بر بررسی کردن نقاط ضعف و قوت حریف، تمرین کردن، افزایش شیمی بازیکنان و استراحت هیچ کار مهم دیگری انجام نمی‌دهد. بازی خالی از هرگونه چالش و درجه سختی متناسب با بازیکن است؛ به طوری که، اگر تیم حریف سطح بالاتری نسبت به تیم داشته باشد، تیم بازنده مسابقه است و اگر تیم حریف سطح پایین‌تری داشته باشد، شرایط به نفع تیم بازیکن خواهد بود.

Esports Life Tycoon

آیتم‌های شخصی‌سازی تیم و بازیکنان از تنوع بالایی برخوردار است

در طول بازی Esports Life Tycoon اتفاقات حاشیه‌ای مختلفی در تیم می‌افتد؛ مثلا دیده شده بازیکنان تیم با یکدیگر دعوایشان شده است یا فردی برای تبلیغ تیمشان وارد تیم می‌شود که از نظر مالی به آن‌ها کمک کند. تأثیر این اتفاقات نیز فقط در حد جریمه شدن بازیکنان خاطی و کم شدن روحیه تیمی است. البته این مورد باز هم تأثیری در برد و باخت تیم ندارد چون در بالا هم گفتم که هیچ اتفاقی باعث به چالش کشیدن بازیکن نمی‌شود. در نسخه پی‌سی Esports Life Tycoon، حالت مذاکرات برای خرید بازیکن و قرارداد بستن با اسپانسر وجود دارد که می‌تواند به تقویت تیم کمک کند. اما این مورد مهم به‌طور کامل از نسخه موبایل بازی حذف شده است. شایان ذکر است، صحبت با افراد مختلف در نسخه موبایل وجود دارد، ولی در حد یک گفتگوی ساده انجام می‌شود و اتفاق مهمی در بازی نمی‌افتد. سیستم پولی بازی نیز آنچنان مفید طراحی نشده است و سیستم خرید بازیکن نیز بسیار ناکارآمد است. ناکارآمدی سیستم خرید بازیکن زمانی به چشم می‌آید که یکی از بازیکنان تیم مصدوم شده است و تیم نیاز به جانشین آن دارد. برای این کار برای درخواست خرید بازیکن، آنقدر زمان موافقت خرید بازیکن طول می‌کشد که بازیکن مجبور می‌شود با همان بازیکن مصدوم خود وارد مسابقه شود. تمام موارد ذکر شده را درکنار باگ‌های فراوان بازی Esports Life Tycoon، باعث شده است این اثر ارزش تجربه بسیار پایینی داشته باشد. باگ‌های بازی را می‌توان به دیر لود شدن بازی، کلیک چندباره بر موارد تمرینی ذکر شده و از همه کلافه‌کننده‌تر ذخیره نشدن روند بازی اشاره کرد. ایده شبیه‌سازی ورزش‌های الکترونیکی بسیار جذاب و مهیج است، اما استودیو U-Play Online عملکردی فاجعه‌بار و ناامیدکننده در نسخه موبایل داشته است و پرداخت ۸ دلار برای این بازی مانند ریختن پول در سطل آشغال است.

Esports Life Tycoon

باگ‌های فنی ریز و درشتی در بازی وجود دارد که باعث اختلال در روند بازی شده است

بازی موبایل Esports Life Tycoon از نظر فنی نیز بسیار ضعیف عمل کرده است. گرافیک بازی از نظر طراحی شخصیت‌ها و محیط بازی عملکرد خوبی داشته است. در نسخه پی‌سی بازی، کات‌سین‌ها و فضاهای مختلف مسابقات را به تصویر کشیده است که در نسخه موبایل بازی، بیشتر این کات‌سین‌ها حذف شده است. اما با این وجود گرافیک هنری بازی توانسته است حس حضور در یک مسابقه ورزش الکترونیکی را به بازیکن القا کند. فضای بازی همانند بازی Sims طراحی شده است که بازیکن با تمام جوانب زندگی بازیکنان ورزش الکترونیکی آشنا می‌شود. حالت دوربین بازی Esports Life Tycoon ایزومتریک است که بازیکن به تمام محل تمرینی اشراف دارد. حرکت دوربین بازی سرعت کندی دارد و بعضی مواقع دوربین از حرکت باز می‌ایستد. موسیقی متن بازی با تکرار یک قطعه کمی خسته‌کننده است و ما در همه روز فعالیت تیم، در حال شنیدن یک موسیقی عاری از هر حسی هستیم. کندی بسیار زیاد در اجرای فرمان‌ها و دیر لود شدن محیط و اشیای بازی Esports Life Tycoon عجیب و غریب است؛ در طول انجام بازی این سؤال در ذهن من به وجود آمده بود که استودیو U-Play Online آیا پس از توسعه بازی، اثر خود را تست کرده است؟‌ ایرادات فراوانی در بازی وجود دارد که کم‌کاری بسیار زیاد سازندگان را به خوبی نشان می‌دهد. شاید تنها موردی که سازندگان توانسته‌اند اقدام مثبتی انجام بدهند، بخش شخصی‌سازی تیم و بازیکنان آن است. آیتم‌های شخصی‌سازی بازی متنوع است و بازیکن می‌تواند بسته به سلیقه خود، تمام تیم خود از لوگو و لباس گرفته تا چهره شخصیت‌ها را شخصی‌سازی کند. متأسفانه این بازی در بخش فنی نیز نمره قبولی را دریافت نمی‌کند.

Esports Life Tycoon

فاجعه Esports Life Tycoon اثری است که نمی‌توان آن را یک بازی ویدیویی تلقی کرد. نکته ناراحت کننده این بازی آن‌جا است که نسخه پی‌سی آن اثری کامل و جذاب است که موارد مثبت و مهم پی‌سی، به طرز آماتوری در نسخه موبایل بازی پیاده شده است و نقص‌های فراوانی در این نسخه به چشم می‌خورد. استودیو U-Play Online عملکردی بسیار ضعیف و ناامیدکننده در توسعه نسخه موبایل این بازی داشته است. کم‌کاری و بی‌توجهی در تمام بخش‌های بازی بسیار مشهود است و ایده به این خوبی را در بدترین حالت ممکن اجرا کرده است. امیدواریم که این استودیو رویه ناامیدکننده خود را تغییر بدهد و در آینده شاهد بازی‌های نسبتا خوبی از این سازنده باشیم.

بازی موبایل Esports Life Tycoon روی سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است.


منبع زومجی

Esports Life Tycoon

بازی موبایل Esports Life Tycoon نسخه پورت شده از پی‌سی به پلتفرم‌های موبایلی است. اثری مضحک و بسیار ضعیف از استودیو U-Play Online که ایده خوب ورزش‌های الکترونیکی را به بدترین شکل ممکن اجرا کرده است. ایرادات فنی بسیار زیاد و گیم‌پلی غیراستاندارد باعث شده است با یک بازی ناامیدکننده و ناقص روبرو باشیم. تجربه این بازی را به هیچ بازیکنی توصیه نمی‌کنم. البته نسخه پی‌سی Esports Life Tycoon می‌تواند تجربه بهتری نسبت به نسخه موبایل آن باشد و بازیکنان را سرگرم کند.
سجاد پاک آیین

3

نقاط قوت

  • + ایده شبیه‌سازی مسابقات ورزش‌های الکترونیک
  • + آیتم‌های شخصی‌سازی متنوع
  • + گرافیک هنری زیبا

نقاط ضعف

  • - گیم‌پلی ناامیدکننده
  • - عدم تأثیرگذاری بازیکن در روند مسابقات
  • - نبود چالش و درجه سختی متعادل
  • - سیستم مالی ناکارآمد
  • - باگ‌ها و ایرادات فنی بی‌شمار
  • - موسیقی متن کلافه‌کننده
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده