نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

حکم ۱۰ میلیون دلاری بابت شکایت از کنترلرهای نینتندو Wii لغو شد

دادگاه فدرال،‌ حکمی را که علیه شرکت نینتندو در مورد نقض حق ثبت اختراع کنترلر کنسول Wii بود، لغو کرد. 

طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، دادگاه فدرال واقع در دالاس، حکمی را که علیه شرکت نینتندو (Nintendo) برای نقض قوانین مربوط‌به ثبت اختراع و پتنت کنترلر کنسول Wii وجود داشت، لغو کرد. 

 دادگاه اعلام کرد شکایت شرکت iLife Technologies در رابطه با اینکه نینتندو از پتنت غیرمجاز در حسگر‌ کنترلرهای خود استفاده می‌کند، مردود اعلام شده است. متن شکایت از این قرار بوده که نینتندو قصد داشته با طر‌ح‌های مختلف عملکرد حسگر کنترلرها را مخفی کند. در ادامه دادگاه ادعای شرکت شاکی مبنی بر استفاده نینتندو از پتنت نام‌برده را رد کرد. بنابر این اعلام، دادگاه حکم ۱۰ میلیون دلاری علیه نینتندو را که در سال ۲۰۱۷ صادر کرده بود، لغو کرد و نینتندو از این اتهام تبرئه شد. 

 شرکت iLife Technology در سال ۲۰۱۳ شش پتنت را علیه نینتندو به دادگاه برد که ۵ پتنت از میان آن‌ها در سال ۲۰۱۶ توسط دادگاه نامعتبر اعلام شدند و پتنت آخر نیز به همین سرنوشت دچار شد. 

معاون مشاور شعبه‌ی آمریکای نینتندو در مورد این پرونده اعلام کرد: 

شرکت نینتندو سابقه‌ای طولانی در توسعه‌ی محصولاتی خاص و متفاوت دارد و ما خوشحالیم که اعلام کنیم پس از سال‌ها دعوای قضایی، دادگاه حکم را به نفع نینتندو صادر کرده است. 

ما همچنان با جدیت از محصولات خود دربرابر شرکت‌هایی که می‌خواهند از فناوری‌هایی که اختراع آن‌ها نیست، سو استفاده کنند و سود ببرند، دفاع می‌کنیم. 

شرکت iLife Technology دعوای قضایی خود با نینتندو را در سال ۲۰۱۳ سر کنترلر‌های کنسول Wii آغاز کرد. این شرکت مربوط‌به حوزه‌ی سلامت ادعا کرده بود که نینتندو حقوق ثبت اختراعات خود را در مورد نوزادان و سالخوردگان نقض کرده است. 

هنگامی که نینتندو برای نخستین بار با رای دادگاه علیه خود مواجه شد حکم را قبول نکرد و درخواست تجدید نظر را به دادگاه اعلام کرد: 

ما با رای صادر شده مبنی بر پرداخت ۱۰ میلیون دلار به شرکت آی لایف برای جبران خسارت مخالفیم زیرا نینتندو هیچ نقضی را انجام نداده و ثبت پتنت‌ها نامعتبر بوده است. نینتندو این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا با استفاده از دادگاه محلی و دادگاه تجدید نظر رای صادر شده را تغییر دهد.

حال پس از گذشت دو سال از صادر شدن حکم و اعتراض نینتندو، این شرکت موفق شد تا رای دادگاه را به نفع خود تغییر دهد. 

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را در مورد شرکت نینتندو و کنسول Wii با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع VG 24/7
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده