نویسنده: روزبه حسینی
// سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۱

دموی رایگان بازی Yooka-Laylee and the Impossible Lair به‌زودی منتشر خواهد شد

استودیوی Playtonic اعلام کرد که دموی رایگانی از بازی Yooka-Laylee and the Impossible Lair به‌زودی منتشر خواهد شد.

طبق آخرین اخبار بازی، بازی Yooka-Laylee and the Impossible Lair، ساخته‌ی استودیو Playtonic به‌زودی دمویی رایگان دریافت خواهد کرد. دموی مورد نظر چند روز دیگر برای پلی‌ استیشن 4، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر خواهد شد و کسانی که در تهیه‌ی این بازی روی پلتفرم‌های مذکور تردید دارند، می‌توانند ابتدا چند مرحله از بازی را به رایگان تجربه و سپس در صورت تمایل اقدام به خرید آن کنند. 

Impossible Lair، دنباله‌ی بازی نخست این مجموعه است که تنها Yooka-Laylee نام داشته و از آثاری همچون بازی محبوب استودیو Rare یعنی بازی Banjo-Kazooie الهام بسیاری گرفته است. نسخه‌ی دوم اما به‌طور کامل تبدیل به یک بازی سه‌بعدی پلترفرمینگ شد که در مواقعی به یک بازی اکشن ساید اسکرول تغییر ماهیت می‌دهد. شاید بتوان مهم‌ترین منبع الهام سازندگان را در نسخه‌ی دوم، بازی Donkey Kong Country معرفی کرد و در نتیجه، با دنباله‌ای جذاب و لذت‌ بخش طرف هستیم که طرفداران این سری بازی‌ها و به‌طور کل سبک پلتفرمینگ را توانست نسبتا راضی نگه دارد. 

زاویه‌ی دید بالا به پایین بازی قطعا بزرگ‌ترین شگفتی آن برای طرفداران بود. دنیایی که سرتاسر آن پازل‌ها، معماها و رمز و راز‌های مختلف است تا به بازیکنان آمادگی لازم را برای مرحله‌ی نهایی یعنی همان Impossible Lair که نام بازی نیز از آن وام گرفته شده است، آماده می‌کند. 

دموی قابل بازی Yooka-Laylee and the Impossible Lair در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) برای استیم و در تاریخ ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) برای پلی‌ استیشن 4 و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. سازندگان هنوز اطلاعی درباره‌ی انتشار این دمو برای کاربران ایکس‌ باکس وان نداده‌اند. 

به‌گفته‌ی استودیوی Playtonic، نسخه‌ی دمو شامل مجموعه‌ای از مراحل دوبعدی (ساید اسکرول) پر جنب و جوش و هیجان‌انگیز می‌شود. همچنین چالش Pagie، تونیک‌های مختلف و البته مرحله‌ی Impossible Lair در این نسخه وجود دارند. لازم به ذکر است که دموی بازی محدودیت زمانی ندارد و بازیکنان می‌توانند فایل‌های ذخیره‌ی خود را در صورت خرید نسخه‌ی کامل، به آن منتقل کنند. 

سایت زومجی در بررسی خود از این بازی اینگونه بیان می‌کند: 

Yooka-Laylee and the Impossible Lair برای کسانی ساخته شده است که تشنه یک گیم‌پلی پلتفرمر همچون دانکی کانگ هستند. شخصیت‌های دوست‌داشتنی و محیط‌های رنگارنگ بازی انگیزه شما به ادامه دادن بازی را بیشتر می‌کند. ساختار جالب جایگذاری مرحله آخر در ابتدای بازی کاری می‌کند که بازی یک حالت نقش‌آفرینی نیز به خود بگیرد. ایرادات جزئی بازی زیر سایه محتویات بی‌شمار بازی و قیمت منصفانه آن گم شده است و به تجربه بازی آسیب آنچنانی وارد نمی‌کند. 

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را راجع به بازی Yooka-Laylee and the Impossible Lair با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Euro Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده