نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲

فیلم کوتاه دیوید لینچ توسط نتفلیکس منتشر شد

فیلم ?What Did Jack Do مثل اکثر ساخته‌های لینچ اثری عجیب و متفاوت است.

شرکت نتفلیکس (Netflix) در جدیدترین اقدام خود برای افزایش تعداد محصولات انحصاری این شبکه، به‌سراغ یکی از مطرح‌ترین کارگردان‌های سینما رفته است؛ دیوید لینچ که او را بیش از هرچیز به‌خاطر تولید آثاری منحصربفرد و متفاوت می‌شناسیم و این‌بار هم با کارگردانی فیلم کوتاهی به‌نام ?What Did Jack Do یک‌بار دیگر فضایی خاص و عجیب را نمایش می‌دهد.

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای به‌شکل سیاه و سفید تولید شده است و در آن شاهد حضور یک کارآگاه با بازی خود لینچ هستیم که در طرف مقابل او، یک میمون از نژاد کپوچین قرار گرفته است! میمونی به‌نام جک که توانایی صحبت کردن هم دارد و همین قضیه باعث می‌شود با اتمسفری جالب طرف باشیم. لینچ علاوه‌بر کارگردانی و بازی در این فیلم کوتاه، تدوین را هم برعهده داشته و فیلمنامه‌ی آن را هم خود او نوشته است.

البته با وجود عرضه‌ی این اثر در سال ۲۰۲۰، فیلم ?What Did Jack Do در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و بعدها در سال ۲۰۱۸ هم در جریان Festival of Disruption توسط لینچ نمایش محدودی داشته، ولی اکنون به‌شکل عمومی از طریق نتفلیکس در اختیار همه‌ی علاقمندان قرار گرفته است.

آخرین فیلم سینمایی دیوید لینچ امپراتوری درون (Inland Empire) بود که در سال ۲۰۰۶ اکران شد. او بعدها در سال ۲۰۱۷ یک‌بار دیگر به‌سراغ سریال قدیمی خود یعنی توئین پیکس (Twin Peaks) رفت و فصل جدیدی از آن را در قالب ۱۸ قسمت آماده کرد ولی بعد از آن دیگر شاهد تولید اثر سینمایی بزرگی از این کارگردان ۷۴ ساله نبوده‌ایم؛ کارگردانی که دو سال قبل خبر کناره‌گیری خود را از دنیای سینما اعلام کرد.


منبع Empire Online
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده