نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲

گزارش فروش سینمای ایران؛ بازگشت قوی رضا عطاران با زیرنظر

در گزارش فروش این هفته سینمای ایران از آغاز قوی فیلم سینمایی زیر نظر ساخته مجید صالحی صحبت کرده‌ایم. با زومجی همراه باشید.

فیلم سینمایی «مطرب»، جدیدترین ساخته مصطفی کیایی برای nامین هفته متوالی صدر جدول گیشه سینمای ایران را در اختیار دارد. این فیلم سینمایی در هفته پیش که هشتمین هفته اکرانش محسوب می‌شد، در ۱۸۹ سینما روی پرده رفت. فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی با فروش هفتگی ۲ میلیارد و ۳۹۷ میلیارد تومان هفته را به پایان رساند. این فیلم ایرانی حالا به مجموع فروش ۳۰ میلیارد و ۷۶۷ میلیون تومان دست پیدا کرده است. «مطرب» پرفروش‌ترین فیلم سال است. در رتبه دوم این هفته فیلم تازه‌اکران «زیر نظر» ساخته مجید صالحی را داریم. فیلمی که پیش از اکران یکی از شانس‌های بالای دستیابی به موفقیت تجاری محسوب می‌شد. این فیلم سینمایی با تحریم از سوی حوزه هنری مواجه شد. معنی این اتفاق، مواجه شدن «زیر نظر» با محدودیت در سالن‌های نمایش است. فیلم سینمایی «زیر نظر» در اولین هفته اکران ۱۳۰ سینما در اختیار داشت. این یعنی «زیر نظر» در اولین هفته نمایش خود از «مطرب» با هشت هفته‌ نمایش ۵۹ سینما کمتر داشته است. البته در هفته اخیر درخواست‌هایی در باب رفع محدودیت‌های فیلم و برخورد با حوزه هنری نیز ارائه شده‌اند. فیلم سینمایی «زیر نظر» اما با همین اکران محدود، به فروش هفتگی ۲ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان دست پیدا کرد. این فیلم ایرانی با بازی رضا عطاران و امیر جعفری ساخته شده است. حضور رضا عطاران در یک فیلم کمدی، می‌تواند موفقیت تجاری فیلم در سینمای ایران را تضمین کند.

فیلم مطرب

سومین فیلم پرفروش این هفته نیز در ژانر کمدی ساخته شده است. فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن در هشتمین هفته نمایش ۱۶۳ سینما در اختیار داشته است. این فیلم ایرانیِ ساخته فرزاد موتمن در هفته گذشته ۸۰۵ میلیون تومان فروخت. مجموع فروش فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» حالا به ۹ میلیارد و ۶۳۳ میلیون تومان رسیده است. در رتبه چهارم، فیلم سینمایی «جان دار» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری را داریم. این فیلم ایرانی در سومین هفته نمایش، در ۹۷ سینما به نمایش درآمد و ۵۹۷ میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «جان دار» با بازی بازیگرانی مانند جواد عزتی و باران کوثری تاکنون مجموع درآمد ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان را برای خود ثبت کرده است. پنجمین پرفروش این هفته، انیمیشن «بنیامین» محسوب می‌شود. هفته‌ی گذشته، هفتمین هفته نمایش انیمیشن «بنیامین» محسوب می‌شد. این انیمیشن پس از نمایش در ۱۵۵ سینما، ۴۶۴ میلیون تومان فروخت. «بنیامین» حالا به فروش ۳ میلیارد و ۱۳ میلیون تومان دست پیدا کرده است. در ادامه به مرور آمار فروش ده فیلم پرفروش هفته گذشته پرداخته‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع فروش
۱مطرب۸۱۸۹۲,۳۹۷,۴۸۸,۰۰۰۳۰,۷۶۷,۹۴۱,۰۰۰
۲زیر نظر۱۱۳۰۲,۰۷۲,۳۳۵,۰۰۰۲,۰۷۲,۳۳۵,۰۰۰
۳چشم و گوش بسته۸۱۶۳۸۰۵,۷۱۲,۰۰۰۹,۶۳۳,۱۶۲,۰۰۰
۴جان دار۳۸۷۵۹۷,۳۲۱,۰۰۰۲,۱۳۰,۱۴۱,۰۰۰
۵بنیامین۸۱۵۵۴۶۴,۳۰۲,۰۰۰۳,۰۱۳,۶۰۴,۰۰۰
۶منطقه پرواز ممنوع۸۱۷۹۴۲۵,۱۷۸,۰۰۰۴,۷۰۲,۳۴۷,۰۰۰
۷۲۳ نفر۳۸۴۲۶۱,۶۵۵,۰۰۰۷۳۶,۲۰۸,۰۰۰
۸آشفته‌گی۲۴۱۱۴۲,۵۳۲,۰۰۰۳۲۶,۹۷۵,۰۰۰
۹سونامی۱۶۵۱۰۶,۵۵۷,۰۰۰۱۰۶,۵۵۷,۰۰۰
۱۰مشت آخر۲۳۷۵۵,۲۰۶,۰۰۰۱۴۰,۰۶۸,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده