نویسنده: علی ولی خانی
// پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

سریال The Witcher ممکن است موفقیت‌های Game of Thrones را تکرار کند

آیا قرار است The Witcher «بازی تاج و تخت» بعدی باشد؟ با نگاهی به آمار و ارقام اولیه می‌توان گفت که این مسئله آنقدرها هم دور از واقعیت نیست.

براساس گزارش وب سایت تحلیلی Parrot Analytics، حتی سریال‌های بزرگی همچون The Mandalorian و Game of Thrones نتوانستند در هفته‌ی اول انتشار خود به اندازه‌ی The Witcher، سریال فانتزی جدید سرویس Netflix، علاقه‌ و توجه بینندگان را به سوی خود جلب کنند؛ به‌طوری‌که براساس گزارش‌ها منتشر شده، بازخوردها و میزان تقاضا برای The Witcher چیزی بیشتر از حد انتظار و استثنایی بوده است.

این سریال Netflix، که با نقش آفرینی هنری کویل و با اقتباس از سری رمان آندره ساپکووسکی، نویسنده‌ی لهستانی، با همین نام و سری بازی ویدیویی بسیاری محبوب تولید شده است، در بیست و چهارم دسامبر برای اولین‌بار منتشر شد. به گزارش Parrot، این سریال به محض انتشار توانست ۳۷ برابر بیشتر از سریال‌های معمولی تقاضای تماشای بینندگان را برانگیزد. این آمار نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ و اشتیاق زیاد بینندگان در پلتفرم‌های مختلف برای تماشای این سریال است. شواهد حاکی از آن است که این ارقام در کشور آمریکا از این حد هم عبور کرده و با استناد بر گزارش Parrot، این سریال توانسته تقریبا ۴۲ برابر یک سریال یا برنامه‌ی تلویزیونی، نظرها را به سوی خود برگرداند. این آمار باعث می‌شود که تنها ۰/۲ درصد از سریال‌ها در تمام سرویس‌های پخش بتوانند از نظر تقاضای تماشا با The Witcher قابل قیاس باشند.

The Witcher

The Witcher حتی توانست رقیب قدر خود، سریال The Mandalorian، که به‌تازگی در سرویس پخش +Disney منتشر شده است را از نظر توجه و علاقه‌ی بینندگان پشت سر بگذارد. به گزارش Parrot، سریال The Mandalorian توانست ۳۲/۷ برابر سریال‌های معمولی نظر بینندگان را جلب کند و تنها در ایالات متحده بیش از ۱۱۵/۶ میلیون بیان تقاضا داشته باشد. لازم به ذکر است که در این آمار منتشر شده، منظور از میزان و بیان تقاضا، تنها بینندگان سریال در سرویس‌های پخش نیستند و دانلود سریال، نظرات در شبکه‌های اجتماعی و موارد متعدد دیگر نیز به‌عنوان تقاضا در نظر گرفته می‌شوند.

در سوی دیگر ماجرا، از آنجایی The Witcher از نظر فضای فانتزی و روایت داستانی خاص خود به Game of Thrones، بلاک باستر تازه به پایان رسیده‌ی شبکه‌ی HBO، شباهت زیادی دارد، قیاس بین این دو سریال بین بینندگان و منتقدین بسیار رایج است و برخی معتقدند که The Witcher قرار است از نظر محبوبیت پا جای پای بازی تاج و تخت بگذارد. Parrot در راستای قیاس این دو سریال بیان کرد که فصل آخر سریال GoT توانست ۲۶/۷ برابر یک سریال معمولی بیان تقاضای بینندگان و کاربران را برانگیزد. در این گزارش آمده است:

Netflix در مراحل اولیه‌ی رقابت بر سر عرضه‌ی Game of Thrones بعدی از رقبای خود پیشی گرفته است. درامای فانتزی The Witcher در هفته‌ی اول انتشار خود توانسته است که به پرتقاضاترین سریال تلویزیونی جهان تبدیل شود.

سریال The Witcher در آغاز راه خود توانسته نسبت به Stranger Things، موفق‌ترین سریال‌ در حال پخش Netflix، عملکردی بهتر داشته باشد. فصل سوم سریال Stranger Things توانست در آمریکا چیزی حدود ۷۵ میلیون تقاضا از سوی بینندگان دریافت کند. به گزارش Parrot، این رقم تقریبا ۱۲۷ میلیون بار کمتر از تقاضای بینندگان فصل اول The Witcher است.

سریال The Witcher

موفقیت زودهنگام این سریال Netflix حاکی از آن است که مردم دنیا کماکان علاقه‌ی زیادی به سریال‌های ژانر فانتزی دارند. در حال حاضر، دیگر سرویس‌های پخش نیز علاقه‌ی خود را به ساخت سریال‌هایی مشابه نشان داده‌اند؛ براساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده، شرکت Amazon مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار بودجه‌ی اولیه برای ساخت سریالی پیش درآمد براساس دنیای The Lord of the Rings اختصاص داده است و سرویس HBO Max، وابسته به شرکت AT&T، در حال کار روی سریال‌هایی فرعی (Spin-off) از بازی تاج و تخت است.

The Witcher حتی توانست بازگشت ادی مورفی، بازیگر محبوب آمریکایی، به برنامه‌ی Saturday Night Live را به زیر سایه‌ی خود ببرد، که این مسئله خود باعث شروع بحث‌های شدید و انتشار نظرات طنزآمیز متعددی در دنیای اینترنت شد. اهمیت این اتفاق از این نظر است، که بینندگان برای مدت زیادی خواستار بازگشت ادی مورفی به SNL بودند و کمپین‌های متعددی ازاین‌رو در آمریکا تشکیل شده بود. شایان ذکر است که Netflix نیز اخیرا فیلمی جدید با بازی ادی مورفی به نام Dolemite is my name منتشر کرد، که روایت‌گر زندگی کمدینی در دهه‌ی هفتاد میلادی به نام رودی ری مور بود.

کمتر پیش می‌آید که Netflix اقدام به عرضه‌ی آمار بینندگان برنامه‌های مختلف خود کند، اما اخیرا به مناسب پایان دهه‌ی میلادی، این سرویس لیستی از ۱۰ فیلم پر بازدیدش را منتشر کرد. در صدر این فهرست دو فیلم اختصاصی این سرویس قرار داشتند؛ Murder Mystery، یک فیلم جنایی با بازی آدام سندلر و جنیفر آنیستون، و Six Underground، فیلمی اکشن ماجراجویی با بازی رایان رینولدز. از دیگر فیلم‌های اختصاصی نتفلیکس در این فهرست می‌توان به ساخته‌ی جدید مارتین اسکورسیزی، The Irishman، یکی از نامزدهای دریافت جایزه‌ی اسکار سال آینده، Triple Frontier با بازی بن افلک و اسکار آیزاک، Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile با بازی زک افران و Secret Obsession با بازی برندا سانگ و مایک وگل اشاره کرد.

در دست دیگر اما می‌توان نام آثاری همچون Incredibles 2 و Wreck-It Ralph 2: Ralph Breaks the Internet را در این فهرست دید، که هر دو محصول استودیو Pixar هستند و به‌زودی از سایر سرویس‌های پخش برداشته شده و تنها در سرویس Disney+ قابل تماشا خواهند بود. از دیگر فیلم‌های قابل‌توجه در این فهرست، می‌توان به انیمیشن موفق و برنده‌ی اسکار Spider-Man: Into the Spider-Verse از شرکت Sony اشاره کرد؛ اثری که کماکان متعلق به یکی از فرنچایزهای غول دنیای انیمیشن، دیزنی، است.

بررسی فصل اول سریال The Witcher در زومجی را از دست ندهید.


منبع Forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده