بهترین موسیقی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

بهترین موسیقی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

در بهترین موسیقی بازی‌های سال ۲۰۱۹، آثاری چون Control و Death Stranding را داریم. همراه زومجی باشید.

موسیقی یکی از ریشه‌های اصلی بازی‌های ویدیویی است. این موضوع از همان اوایل یک شاخه جدانشدنی از بازی‌های ویدیویی بود. سازندگان روی این موضوع به قدری تمرکز می‌کردند که حتی در بازی‌های قدیمی به جای اسم سازندگان روی صفحه اصلی بازی، نام سازنده موسیقی بازی را می‌دیدید. این موضوع رفته رفته به روز‌های مدرن بازی‌سازی هم رسیده است و طرفداران حتی اگر یک بازی را تجربه نکرده باشند هم علاقه دارند که موسیقی بازی‌ها را گوش دهند تا طعم آن بازی را با موسیقی آن بچشند.

سال ۲۰۱۹ بازی‌های بزرگی با موسیقی‌های قابل ستایش وارد بازار شدند و توانستیم بهترین‌های امسال را در فهرست زومجی جای دهیم؛ موزیک‌هایی که هر یک به خودی خود برای ما تبدیل به خاطره شدند. همراه زومجی باشید تا مروری داشته باشیم به بهترین موسیقی‌های بازی‌های ۲۰۱۹. در ادامه می‌توانید ویدیو این بخش را تماشا کنید تا بعد مفصل به سراغ نامزد‌ها و برنده برویم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Control

Control

استودیو رمدی، سازنده‌ بازی‌های خاطره‌انگیزی مثل مکس پین بعد از سال‌ها تصمیم به ساخت پروژه جدید خود یعنی کنترل گرفت. یک بازی الهام گرفته از آثار دیوید لینچ. با همین اندازه اطلاعات می‌شود فهمید که سازندگان دنبال ساخت چه اثری بوده‌اند؛ یک بازی کاملا عجیب با اتمسفری سیاه. اما چه چیزی توانست اتمسفر و فضای بازی را به یک محیط کاملا عجیب تبدیل کند؟ بله درست متوجه شدید بازی کنترل پر شده است از سر و صداهای مرموز و عجیب.

اگر موسیقی بازی کنترل را بدون تجربه بازی گوش دهید گمان می‌کنید با یک بازی وحشت بقا روبرو هستید. صدای مخوف ساز‌های الکترونیک شما را به گوشه‌کنار اتاق‌های بسته‌ کنترل می‌برد و اضطراب شیرینی را وارد خون شما می‌کند. زمانی که در بازی اشیا را در دست می‌گیرید، صدای ضرب‌ طبل‌ها، برخورد تکه سنگ‌ها با دشمنان لذت خاصی به شما می‌دهد. رمدی با کنترل ثابت کرد که هنوز بازی‌های تک نفره داستان محور حرف زیادی برای گفتن دارند و موسیقی هم نقش پررنگی در بهتر شدن این بازی ایفا کرده است.

ٔStar Wars

Star Wars Jedi Fallen Order

اگر از طرفداران قدیمی فیلم‌های جنگ ستارگان یا حتی بازی‌های آن باشید، می‌دانید که حس و حال حماسی و قهرمانانه همیشه همراه این مجموعه بوده است. آخرین نسخه از این بازی که توسط استودیو ریسپاون ساخته شده، توانست نظر منتقدان و حتی طرفداران جنگ ستارگان را به خود جلب کند.

نغمه‌های حماسی با ساز‌های بادی در Star Wars Jedi Fallen Order شنیده می‌شود. اما نگران نباشید همانند فیلم‌های قدیمی همین مجموعه، فلوت‌ها و ترامپت‌ها یکی از اصلی‌ترین صداهای این بازی را تشکیل دا‌ده‌اند. صحنه‌های هیجان‌انگیز با صدای ساز‌های این بازی نقاشی می‌شوند و تپش قلبتان را بالا می‌برد. صدای ارکستر و گروه آواز در صحنه‌های غم‌انگیز اشک از چشمان‌تان سرازیر می‌کند. آهنگسازان Star Wars Jedi Fallen Order ثابت کردند که یکی از بهترین موسیقی‌های این مجموعه نه تنها در بازی، بلکه در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان را ساخته‌اند. همین موارد باعث شد که موسیقی متن این بازی بین نامزد‌های بهترین موسیقی ۲۰۱۹ زومجی قرار بگیرد.

Sekiro

Sekiro Shadows Die Twice

چه چیزی بهتر از موسیقی ژاپنی در یک بازی سامورایی؛ آن هم اثری که در استودیو قابل‌احترام فرام‌سافتور ساخته شده است. اگر آثار قبلی فرام سافتور را تجربه کرده باشید، می‌دانید که آهنگسازان در مجموعه دارک سولز و بلادبورن چه دست‌پختی تحویل ما دادند. همانطور که سازندگان در مصاحبه‌های خود نیز خاطرنشان کرده‌ بودند روند ساخت موزیک سکیرو نسبت به آثار قبلی این استودیو بسیار چالش‌برانگیز بوده است؛ چرا که سازندگان باید با ساخت موسیقی مجزا برای هر یک از شخصیت‌ها، حال‌و‌هوای متفاوتی را به بازی بدمند.

آهنگسازان نه تنها باید یک تم شرقی در بازی به‌وجود می‌آوردند، بلکه با ساز‌های مختلفی که از گوشه کنار ژاپن به استودیو خود آورده بودند، قصد داشته‌اند فرهنگ دیرینه ژاپن را در این بازی نقاشی کنند. صدای ساز‌های ضربی ژاپنی حین بازی به گوش می‌رسد و غم‌و‌اندوه یک سامورایی شکست‌خورده را در وجودتان شعله‌ور می‌کند. ملودی‌ سوزناک فلوت‌های ژاپنی شما را با سکیرو به غار‌های تاریک می‌برد. جایی که همراه ویولنسل شما را از یک ماجارجویی ترسناک و در عین حال چالش‌برانگیز با خبر می‌کند.

Zelda

The Legend of Zelda: Link's Awakening

صدای آواز دلنشین مارین در روستای کوهولنت اولین چیزی است که با آمدن اسم بازی The Legend of Zelda: Link's Awakening به یاد می‌آوریم. چه نسخه قدیمی این بازی را با صدای ۸ بیتی گیم‌بوی بازی کرده باشید چه نسخه مدرن که روی سوییچ آمده است، هر دو بازی می‌توانند با موسیقی‌ دلنشین خودش مو‌های بدنتان را سیخ کنند.

در حالی که زلدا لینکز اویکینگ یک بازسازی تمام عیار است، موسیقی قدیمی بازی هم به نحو احسن در نسخه جدید تنظیم شده است؛ طوری که حتی صداهای جدید هم شما را به یاد آن ملودی‌های ۸ بیتی شیرین می‌اندازد. آهنگساز لینکز اویکینگ کسی نیست جز میناکو هامانو، کسی که وظیفه ساخت آهنگ‌های دانکی کانگ و متروید را برعهده داشته است. همین موضوع می‌تواند به شما اطمینان دهد که چه فرد ماهری روح لینک را با موسیقی‌هایش زنده نگه داشته است. موسیقی لینکز اویکینگ نه تنها یکی از شاهکار‌های ۲۰۱۹ است بلکه از ۲۶ سال پیش تا چندین سال آینده هم به عنوان یکی از بهترین‌های موزیک‌های بازی از این اثر یاد می‌شود.

Death Stranding

Death Stranding

با شنیدن نام بازی Death Stranding بدون شک یاد تریلری می‌افتیم که در مراسم گیم اوارزد ۲۰۱۶ منتشر شد. موزیکی که حین نمایش شخصیت مدس میکلسن پخش شد، هنوز که هنوز است در ذهن ما ثبت شده است و گمان نکنم به این زودی‌ها فراموش شود. صداهای الکترونیک سینت‌های معروف بازی‌های کوجیما از متال‌گیر گرفته تا جدیدترین ساخته کوجیما نیز شنیده‌ می‌شوند. صدای مرموز ساز‌های الکترونیک این بازی باعث شده است که دث استرندینگ جایگاه اول را در بهترین موسیقی ۲۰۱۹ زومجی را از آن خود کند.

در کنار موسیقی اورجینالی که برای بازی ساخته شده است، کوجیما با آوردن قطعاتی از گروه‌های موسیقی راک نیز قصد داشت که فهرست موسیقی متن خود را همانند بازی خودش گسترش دهد. زمانی که از دامنه کوه سرسبز پایین می‌روید و موسیقی گروه Low Roar پخش می‌شود، حس عجیبی به شما دست می‌دهد و شما نیز همراه سم پورتر به دنیای آخرالزمانی می‌روید و دنیای ویران و تنهای آن را لمس می‌کنید.

اما موسیقی دلنشین چیزی نیست که همیشه در دث استرندینگ همراه شما باشد. بی‌تی‌ها می‌آیند و زمانی که باران‌های سمی شروع به باریدن می‌کنند، موسیقی دلخراش و استرس‌زایی نیز پخش می‌شود. لودویگ فورشل، آهنگساز سوئدی وظیفه ساخت موسیقی عظیم این بازی را برعهده گرفته است. وی با مهارت کامل توانسته است روح موسیقی آثار قبلی کوجیما را نیز در جدیدترین بازی این بازیساز ژاپنی بازسازی کند. با شنیدن نت‌های الکترونیکی بازی واقعا متوجه می‌شوید که درحال تجربه یک بازی از هیدئو کوجیما هستید.

دث استرندینگ با موسیقی اورجینال خودش و فهرستی از بهترین موزیک‌های گروه‌های راک توانست بزرگی دث‌ استرندینگ را به ما ثابت کند و به عنوان بهترین موسیقی سال زومجی لقب بگیرد.

پس بهترین موسیقی در بازی‌های سال ۲۰۱۹ از دید زومجی به شرح زیر است. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • Death Stranding
  • The Legend of Zelda: Link's Awakening
  • Sekiro Shadows Die Twice
  • Star Wars Jedi Fallen Order
  • Control

نظرسنجی بهترین موسیقی با انتخاب Death Stranding به پایان رسید که در ادامه می‌توانید جزییات نتایج را مشاهده کنید:

بهترین موسیقی

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده