نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۳

اسکار آیزاک بازیگر اصلی اقتباس سینمایی The Great Machine خواهد بود

اسکار آیزاک، بازیگر فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker، به‌عنوان بازیگر اصلی اقتباسی سینمایی از کمیک Ex Machina انتخاب شد.

طبق گزارش اختصاصی سایت خبری هالیوود ریپورتر، اسکار آیزاک برای ایفای نقش شخصیت اصلی اقتباس سینمایی The Great Machine (ماشینِ بزرگ) انتخاب شد. شرکت فیلمسازی لجندری اینترتینمنت (Legendary Entertainment) تصمیم به‌ساخت فیلمی سینمایی از کمیک Ex Machina (فراماشین) دارد که خالقان این کمیک برایان کی. وان و تونی هریس هستند. با‌این‌حال اقتباس سینمایی «فراماشین» در زمان اکران نام دیگری خواهد داشت و شرکت لجندری اینترتینمنت عنوان The Great Machine را برای آن انتخاب کرده است. درام سیاسی-اجتماعی «فراماشین» که کمیکی ابرقهرمانی محسوب می‌شود، توسط شرکت DC Comics منتشر شده است و ابرقهرمان داستان، میچل هاندرد نام دارد.

همچنین در گزارش جدید سایت هالیوودریپورتر اعلام شد آنا واترهوس و جوئل شارپنل، نگارش فیلمنامهٔ فیلم The Great Machine را بر عهده خواهند داشت. این دو نفر نگارش فیلمنامهٔ فیلم Seberg (سیبرگ) را در کارنامه دارند که چندی پیش روی پردهٔ سینما رفت و نمرات متوسطی از منتقدان دریافت کرد. کریستن استوارت بازیگر اصلی فیلم «سیبرگ» بود و کارگردانی آن را بندیکت اندروز بر عهده داشت؛ فیلمی که با بودجهٔ ۸ میلیون دلاری، تنها ۶۳ هزار دلار در گیشه فروش داشت.    

برایان کی. وان و تونی هریس، کمیک «فراماشین» را در سال ۲۰۰۴ و تحت امتیاز نشر شرکت دی‌سی کمیکز منتشر کردند. داستان این کمیک در مورد شخصیتی سیاسی با نام میچل هاندرد است که پس از حوادث تلخ یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱، به‌عنوان شهردار شهر نیویورک انتخاب می‌شود. در این مجموعه کمیک شاهد فلش‌بک‌هایی به‌شخصیت میچل که زمانی او را «ماشین بزرگ» می‌نامیدند هستیم؛ جنبهٔ شخصیتی دیگر میچل که قهرمانی پرآوازه و نامی بود، توانایی صحبت کردن با وسایل مکانیکی و ماشین‌ها را داشت و می‌توانست این وسایل را تحت کنترل خود دربیاورد؛ اسکار آیزاک نقش شخصیت میچل هاندرد را ایفا خواهد کرد و وی یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز خواهد بود.

Brian K. Vaughan

دلیل انتخاب عنوان «ماشین بزرگ» از سوی شرکت فیلمسازی لجندری اینترتینمنت به‌این موضوع برمی‌گردد که فیلمی معروف با عنوان Ex Machina پیش‌تر اکران شده است و این شرکت نمی‌خواهد تشابه اسمی دراین‌میان به‌وجود بیاید و باعث سردرگمی طرفداران شود و همچنین قوانین حقوقی نیز ممکن بود مشکل‌ساز شود. فیلم Ex Machina در سال ۲۰۱۵ به‌کارگردانی الکس گارلند، روی پردهٔ سینما رفت و امتیازات خوبی از منتقدان دریافت کرد. در این فیلم بازیگرانی چون دامنل گلیسون، آلیسیا ویکاندر، سونویا میزونو، کوری جانسون و البته اسکار آیزاک حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند و فیلم علمی-تخیلی و روان‌شناختی الکس گارلند، با بودجهٔ ۱۵ میلیون دلاری، فروشی ۳۷ میلیون دلاری در گیشه داشت. جالب اینجاست اسکار آیزاک بار دیگر در پروژه‌ای با نام Ex Machina حضور خواهد داشت.

برایان کی. وان و تونی هریس، به‌همراه دو هنرمند مهمان که جان پاول لنون و کریس اسپراووس بودند، ۵۰ کمیک و همچنین دو نسخهٔ ویژه از کمیک «فراماشین» را پیش از پایان انتشار آن در سال ۲۰۱۰، خلق و منتشر کردند. هالیوود به‌مدت ۱۵ سال در تلاش برای ساخت اقتباسی سینمایی از کمیک «فراماشین» بود و شرکت فیلمسازی نیو لاین سینما (New Line Cinema)، در سال ۲۰۰۵ امتیاز ساخت فیلمی سینمایی از این کمیک را دریافت کرده بود، ولی در سال ۲۰۱۲، به‌دلیل اتمام تاریخ مقرر برای ساخت اقتباس سینمایی، این حق امتیاز به وان و هریس بازگردانده شد؛ وان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم The Great Machine خواهد بود. وان نامی شناخته‌شده در دنیای کمیک است و دو اثر معروف دیگر این نویسنده، کمیک Runaways (فراری‌ها) و کمیک Y: The Last Man (وای: آخرین مرد) هستند.

آخرین نقش‌آفرینی اسکار آیزاک مربوط به‌ فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر) جی. جی. آبرامز می‌شود که فروش جهانی قسمت نهم مجموعهٔ Star Wars (جنگ ستارگان) از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این فیلم به‌هفتمین فیلم اکران‌شده شرکت والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود که به‌فروش یک میلیارد دلاری دست پیدا کرده است. فیلم بعدی اسکار آیزاک، فیلم Dune (تلماسه) دنیس ویلنوو خواهد بود و وی در این فیلم با بازیگرانی چون تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، استلان اسکارشگورد، دیو باتیستا، زندیا، دیوید دستمالچیان، استفان هندرسون، شارلوت رمپلینگ، جیسون موموآ، چانگ چن و خاویر باردم همبازی خواهد بود؛ فیلم Dune در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) روی پردهٔ سینما خواهد رفت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده