نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵

مسابقات WePlay! Bukovel Minor به پربیننده‌ترین ماینور تاریخ Dota Pro Circuit تبدیل شد

دومین ماینورِ Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 رکوردِ جدیدی در زمینه‌ی تعدادِ بیننده به ثبت رساند.

مسابقات WePlay! Bukovel Minor یا دومین ماینورِ فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 با استقبالِ گسترده‌ای روبه‌رو شده است. برگزارکنندگانِ این تورنمنت نه تنها رویدادی باب طبعِ طرفداران برگزار کردند، بلکه با این کار رکوردِ تعداد بینندگان را نیز شکستند و این رویداد به پربیننده‌ترین رویدادِ ماینور در تاریخِ رقابت‌های Dota Pro Circuit تبدیل شد. مسابقات بوکاول ماینور کاملاً مسابقات Dota Summit 11 Minor را از نظرِ تعداد بینندگان شکست داد و برخی از رویدادهای بزرگِ پیشین را که تیم‌های محبوبی نظیرِ Natus Vincere در فینالِ آن‌ها عرضِ اندام می‌کردند، پشت سر گذاشت.

مطابقِ تازه‌ترین اخبارِ مسابقات و بر اساس گزارشِ Esports Charts، بوکاول ماینور به‌‌طورِ میانگین ۹۳ هزار بیننده داشته است و شمار بینندگانِ فینالِ این تورنمنت که تقابلِ تیم‌های Royal Never Give Up و Nigma را به نمایش گذاشت، با ثبتِ ۲۳۳ هزار بیننده به اوج رسید. بازی‌های بی‌نظیرِ فینال، دلیلِ خوبی برای چنین استقبالِ گسترده‌ای است، اما شرکتِ تیم‌های بزرگی نظیرِ Royal Never Give Up ،Nigma و Geek Fam در این رویداد و پوششِ عالی دیدارها نیز در ثبتِ این رکورد بی‌تاثیر نبوده است. اولِه هیومِنیاک، مدیرکل سازمان WePlay! Esports در این‌باره اظهار داشت:

یکی از کلیدهای موفقیتِ مسابقات WePlay! Bukovel Minor عملکردِ درخشانِ تیم برگزارکننده بود. ما از فناوری‌های جدیدی استفاده کردیم و هیچ محدودیتی برای نوآوری نداشتیم. هر کسی که در این رویداد کاری کرده است، ورزش‌های اکترونیک را دوست دارد و این مورد به‌واسطه‌ی نتایج و بازخوردها کاملاً مشهود است.

مسابقات WePlay! Bukovel Minor

برگزارکنندگان WePlay! Bukovel Minor آزادی عمل بسیاری را در اختیارِ مفسران قرار دادند و به آستین “Capitalist” والش، توبی “TobiWan” داسون، جورین “Sheever” ون در هایدن و سایر گزارشگران اجازه دادند تا کاملاً آزادانه و هیجان‌زده در صحنه‌ی نمایش رفتار کنند. این تورنمنت به‌خاطرِ نحوه‌ی برگزاری فوق‌العاده‌اش با بازخوردهای مثبتی از جامعه‌ی طرفدارانِ Dota 2 روبه‌رو شد که تلاش‌های زیاد میزبانان و گزارشگران نقشِ پررنگی در تحقق این امر ایفا کرد.

رویداد بوکاول ماینور با بیش از پنج میلیون ساعت تماشا در همه‌ی پلتفرم‌ها، از مسابقاتِ DreamLeague Season 10 که پیش‌ازاین به‌عنوانِ پربیننده‌ترین ماینورِ تمام ادوار شناخته می‌شد، پیشی گرفت. شایان ذکر است که فینالِ فصل دهم مسابقات DreamLeague که بین تیم‌های Natus Vincere و Tigers برگزار شد، تعداد ۲۲۸ هزار و ۷۰۷ بیننده داشت. بااین‌حال، فینالِ مسابقات WePlay! Bukovel Minor با ثبتِ ۲۳۳ هزار و ۱۲۴ بیننده رکوردِ خیره‌کننده‌ی جدیدی را بر جا گذاشته است.

مسابقات WePlay! Dota 2 Tug of War: Mad Moon تورنمنت دیگری است که سازمان WePlay میزبانی آن را برعهده دارد. این رویدادِ فاقد امتیاز Dota Pro Circuit در بازه‌ی زمانی ۳۰ بهمن تا ۴ اسفند (۱۹ تا ۲۳ فوریه) در کی‌یف، پایتختِ کشور اوکراین برگزار خواهد شد. برای این مسابقات در مجموع جایزه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری در نظر گرفته شده است و تیم‌های قدرتمندی نظیر Team Secret و Royal Never Give Up در آن به رقابت می‌پردازند. شما می‌توانید سایر اخبارِ مربوط‌به مسابقات دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظراتِ خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.   


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده