// یکشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل ATONE: Heart of the Elder Tree؛‌ آشتی با خدایان

ATONE: Heart of the Elder Tree یک بازی موبایل ماجراجویی با المان‌های ریتمیک است که سعی دارد داستان متفاوت از خدایان نورس را روایت کند.

در این قسمت از معرفی بازی موبایل، به‌سراغ یک بازی ماجراجویی رفته‌ایم که سعی دارد به‌واسطه‌ی داستان متفاوت و گیم‌پلی نوآورانه خود، مخاطب را سرگرم کند. بازی آیفون ATONE: Heart of the Elder Tree، ساخته استودیو وایلدبوی (Wildboy Studios)، یک بازی ماجراجویی است که کاربران می‌توانند آن را به‌صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت تجربه کنند و لذت ببرند. بازی روایت‌گر داستانی متفاوت از خدایان نورس است؛ جایی‌که اودین میدگارد را به‌خاطر جنگ‌هایی که انسان‌ها میان یکدیگر راه انداخته‌اند، ترک می‌کند. ازاین‌رو قدرت خاصی را در یک گردنبند قرار می‌دهد که بیان‌گر قلب Elder Tree است. این گردنبند نسل‌‌به‌نسل میان رهبر انسان‌ها و ساکنین میدگارد می‌چرخد تا اینکه یک روز اودین متوجه شود که انسان‌ها لایق بازگشت او و سایر خدایان به زمین هستند. 

Atone: Heart of the Elder Tree

در طول بازی باید تصمیم‌های مختلفی را اخذ کنید که در روند داستان و به پایان رساندن بازی تاثیر گذار است

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که تیون، در میان دوستان و قبیله خود در حال جشن گرفتن است، اما پس از اینکه به خانه خود برای استراحت کردن می‌رود، یک نیروی شیطانی به قبیله حمله می‌کند و نیمی از افراد قبیله کشته می‌شوند. تیون که نگران استرا، دختر خود است، تلاش می‌کند تا او را پیدا کند. پس از پیدا کردن استرا و اهدای گردنبند باستانی خود به استرا، او را فراری می‌دهد. در نتیجه تیون در جریان یک نبر با نیروی تاریک، کشته می‌شود. بازیکنان در ادامه هدایت استرا را برعهده می‌گیرند و وظیفه دارند تا این نیروی تاریک را از بین ببرند. اولین نکته‌ای که در بازی موبایل ATONE: Heart of the Elder Tree شما را به خود جذب می‌‌کند، داستان‌سرایی بازی است. همچنین در طول بازی باید تصمیم‌های مختلفی را اخذ کنید که در روند داستان و به پایان رساندن بازی تاثیر گذار است. ازاین‌رو باید حواس خود را جمع کنید که همیشه بهترین تصمیم را بگیرید. دومین موردی که باعث سرگرمی شما می‌شود، گیم‌پلی بازی است. ATONE: Heart of the Elder Tree یک بازی ماجراجویی است که باید به‌دنبال اهداف خود باشید و آن‌ها را کامل کنید. 

Atone: Heart of the Elder Tree

در گوشه‌وکنار محیط‌های بازی تابلوهای راهنما یا مجسمه‌هایی قرار داده شده است که راه را به شما نشان می‌دهند

استودیو وایلدبوی از مورد جالبی برای گیم‌پلی و مبارزات بازی استفاده کرده است. مبارزات ATONE: Heart of the Elder Tree همانند سایر بازی‌های این سبک نیست که بخواهید به‌صورت مستقیم وارد درگیری شوید و با شمشیر و سلاح خود دشمنان را از بین ببرید، بلکه تیم سازنده از ساختار بازی‌های ریتمیک برای نبردهای بازی استفاده کرده است. در ساختار ریتمیک، بازیکنان باید دکمه‌زنی‌های مختلفی را انجام دهند و هرقدر که عملکرد بهتری داشته باشید، ضرب‌ آهنگ بالاتر می‌رود و هیجان بیشتری به مبارزه انتقال پیدا می‌کند. اگر نتوانید در دکمه‌زنی‌ها و مبارزات عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش بگذارید، نوار سلامت شما به‌خطر می‌افتد. تیم سازنده از سیستم سلامت کلاسیک برای بازی خود استفاده کرده است؛ جایی‌که قلب‌ها بیان‌گر نوار سلامت شما هستند و خال شدن آن‌ها، شما را در وضعیت بحرانی قرار می‌دهد. درکنار نبردها، پازل‌ها مورد دیگری است که برای گیم‌پلی بازی و سرگرم کردن مخاطب درنظر گرفته شده است. ساختار معماها بدین شکل است که باید اشکال مختلفی را درکنار هم قرار دهید یا به‌واسطه‌ی آزمون و خطا، دکمه‌های یک دستگاه را به ترتیب روشن کنید.

Atone: Heart of the Elder Tree

البته انواع و اقسام معماهای دیگری هم برای بازیکن درنظر گرفته شده است تا احساس یکنواختی به او دست ندهد. یکی از مواردی که در طول ماجراجویی خود به آن احتیاج دارید، دقت به نوشته‌های داخل محیط‌ بازی و گشت‌وگذار است. بعضی وقت‌ها این کار باعث می‌شود تا راه‌حل یک معما را پیدا کنید. همچنین نیازی نیست نگران گم‌شدن در جهان بازی باشید، در گوشه‌وکنار محیط‌های بازی تابلوهای راهنما یا مجسمه‌هایی قرار داده شده است که راه را به شما نشان می‌دهند. درکنار موارد ذکر شده، بد نیست به گرافیک و طراحی‌های ATONE: Heart of the Elder Tree هم اشاره‌ای داشته باشیم. میان‌پرده‌های بازی به‌صورت کمیک محور طراحی شده است و استودیو سازنده از طراحی‌های فانتزی و کارتونی، برای محیط‌های بازی استفاده کرده است. بااین‌تفاسیر، بازی موبایل ATONE: Heart of the Elder Tree می‌تواند یک ماجراجویی غنی و دوست داشتنی را در اختیار کاربران آیفون و سرویس اپل آرکید قرار دهد.

دانلود بازی ATONE: Heart of the Elder Tree


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده