نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

کارگردان دنباله فیلم Don't Breathe مشخص شد

یکی از نویسندگان فیلم Don’t Breathe (نفس نکش)، به‌عنوان کارگردان دنبالهٔ این فیلم ترسناک و هیجانی انتخاب شد.

طبق گزارشی که سایت خبری هالیوود ریپورتر (THR) منتشر کرده است، رودو سایاگس، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ سینمای هالیوود که در فیلم Don’t Breathe (نفس نکش) درکنار فده آلوارز به‌عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامه حضور داشت، برای کارگردانی دنبالهٔ این فیلم هیجانی و ترسناک انتخاب شده است. حدود یک سال پیش فده‌ آلوارز، کارگردان اهل کشور اروگوئه سینمای هالیوود، خبر از اتمام نگارش فیلمنامهٔ قسمت دوم «نفس نکش» داده بود و حال پس از گذشت زمانی نسبتاً طولانی، سرانجام کارگردان دنبالهٔ این فیلم مشخص شد و انتخاب رودو سایاگس به‌عنوان کارگردان، باتوجه به‌آشنایی کامل وی از پروژه، انتخاب خوبی به‌نظر می‌رسد.

فده آوارز بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون Evil Dead (مرده شریر) و Don't Breathe شناخته شده است. فیلم‌های پیشین این کارگردان معمولاً در ژانر وحشت بوده‌اند و ترس یکی از اِلمان‌های همیشگی فیلم‌های آلوارز بوده است. در هر دو فیلم ترسناک Evil Dead و Don't Breathe، جین لوی بازیگر اصلی بود و هر دو فیلم جزو فیلم‌های خوب ژانر وحشت بوده‌اند؛ البته فیلم دوم را بیشتر می‌توان فیلمی هیجانی دانست تا ترسناک. اما از آن طرف رودو سایاگس تجربهٔ کارگردانی ندارد و تنها نگارش فیلمنامه چند پروژه را انجام داده است و قسمت دوم «نفس نکش» اولین تجربهٔ کارگردانی وی خواهد بود. هنوز جزئیاتی از داستان قسمت دوم فیلم «نفس نکش» منتشر شده است، اما می‌دانیم که داستانِ فیلم جدید چند سال پس از اتفاقات قسمت ابتدایی روایت خواهد شد و شخصیت نابینای فیلم ابتدایی به‌زندگی آرام خود ادامه می‌دهد تا اینکه گناهان گذشتهٔ او به‌سراغش خواهند آمد.

Don’t Breathe

فده آوارز و رودو سایاگس نگارش فیلمنامه دنبالهٔ Don't Breathe را بر عهده خواهند داشت و مراحل تولید این فیلم قرار است از اوایل ماه آوریل (فروردین ماه) آغاز شود. فده آوارز، سم ریمی و رابرت تاپرت از گوست هاوس پیکچرز (Ghost House Pictures)، تهیه‌کنندگی پروژه جدید را بر عهده خواهند داشت. گفتنی است سال گذشته استیون لانگ، بازیگر نقش شخصیت نورمن نورداستورم یا همان شخصیت مرد نابینا در فیلم «نفس نکش» رسمأ تأیید کرده بود که دنباله این اثر در دست ساخت است و حال نیز حضور وی به‌صورت رسمی برای ایفای نقش پیشین تأیید و اعلام شده است.

داستان فیلم Don’t Breathe در مورد سه دزد جوان به‌نام‌های راکی (با بازی جین لوی)، الکس (با بازی دیلان مینت) و مانی (با بازی دنیل زوواتو) بود که قصد داشتند از یک سرباز کهنه‌کار جنگ خلیج فارس که نابینا هم شده بود، دزدی کنند. آن‌ها بعد از اینکه خبردار شدند که دختر این مرد نابینا در تصادف با یک اتومبیل کشته شده و پدرش هم به‌این واسطه مبلغ چشمگیری را به‌عنوان دیه دریافت کرده است، تصمیم به‌دستبرد زدن به خانه او گرفتند. زمانی‌که این سه سارق جوان خود را غرق ماجرا کردند و وارد خانه شدند، بعد از مدت بسیار کوتاهی متوجه می‌شوند که فرد به‌اصطلاح قربانی آن‌ها، آنچنان هم نسبت خوبی با قربانی نداشته و اصلاً هدف آسانی که آن‌ها تصورش را در سر داشتند، محسوب نمی‌شود. سارقان داستان متوجه می‌شوند که این مرد نابینا اسرار بسیار بیشتر و البته خطرناک‌تری نسبت به‌یک مقدار پول که در گاو صندوق گذاشته، دارد. قسمت ابتدایی با استقبال خوبی از سوی منتقدان و تماشاگران همراه شد و با بودجهٔ محدود ۱۰ میلیون دلاری، فروشی ۱۵۷ میلیون دلاری در گیشه داشت.

آخرین فیلم فده آوارز، فیلم The Girl in the Spider's Web (دختری در تار عنکبوت) شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) بود که با استقبال چندانی از سوی منتقدان همراه نبود و با بودجهٔ ۴۳ میلیون دلاری، فروش بسیار ضعیف ۳۵ میلیون دلاری در گیشه داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده