نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

نتفلیکس در مستند حیات وحش Night on Earth به‌سراغ زندگی شبانه حیوانات می‌رود

برای تولید مستند Night on Earth از پیشرفته‌ترین امکانات فیلم‌برداری در تاریکی استفاده شده است.

مقاله‌های مرتبط:

علاقمندان مستندهای حیات وحش در این سال‌ها با آثار تماشایی و جذاب زیادی همراه بوده‌اند که بخش‌های مختلف سیاره زمین را از نواحی بیابانی و جنگلی تا قطب پوشش داده‌اند. ولی دراین‌میان کمتر مستندی را سراغ داریم که تمرکز خود را به‌طور کامل روی شب و نحوه‌ی زندگی حیوانات در تاریکی بگذارد؛ موضوعی که تبدیل به سوژه‌ای برای شبکه نتفلیکس (Netflix) شده است تا در جدیدترین مستند حیات وحش این شبکه به‌نام شب روی زمین (Night on Earth) شاهد آن باشیم.

تقریباً یک سال پیش بود که خبر تولید سومین فصل از مستند سیاره زمین (Planet Earth) و همین‌طور دومین فصل از مستند سیاره یخ زده (Frozen Planet) توسط بی‌بی‌سی منتشر شد؛ مستندهایی که سری‌های قبلی آن‌ها طرفداران زیادی داشتند و البته تا تماشای فصل‌های جدید هر دو هم زمان زیادی باقی‌مانده است. درعین‌حال سلطان مستندهای حیات وحش یعنی دیوید اتنبرو، در سال ۲۰۱۹ هم لحظات زیبایی را با مستند هفت جهان، یک سیاره (Seven Worlds, One Planet) با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت. این روزها به‌نظر می‌رسد نتفلیکس قصد دارد درکنار ارائه‌ی فیلم‌ها و سریال‌های متنوع خود، از نظر تولید مستند هم به جایگاه مناسبی دست پیدا کند و Night on Earth تلاشی در این زمینه خواهد بود.

این مستند با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دید در شب و دوربین‌های مخصوص این کار تولید شده است و در قالب ۶ قسمت به بررسی زندگی حیوانات در تاریکی می‌پردازد. تولید Night on Earth برعهده‌ی تهیه‌کننده‌ی سیاره زمین 2 بوده است و راوی آن هم سمیرا وایلی خواهد بود، بازیگری که به‌خاطر ایفای نقش در سریال سرگذشت ندیمه (The Handmaid's Tale) برنده‌ی جایزه‌ی امی شد. سازندگان این مستند در مورد پروژه‌ی خود می‌گویند:

این مجموعه به مخاطبان خود این امکان را می‌دهد که رفتار حیوانات را در تاریکی شب دنبال کنند. مستند Night on Earth در طول ۶ قسمت به‌سراغ دنیای شب و تصاویری می‌رود که هرچند پیش از این کمتر دیده‌شده یا مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، ولی از اهمیت زیادی در زندگی حیوانات برخوردار هستند.

این مستند به کمک تکنولوژی‌های جدید، رفتار متفاوتی از حیوانات را نمایش می‌دهد و عجایب کره زمین در طول شب را در قالبی منحصربه‌فرد روایت می‌کند. در طول ۵ قسمت از مستند به‌سراغ سکونت‌گاه‌های متنوعی از حیوانات می‌رویم تا با تلاش آن‌ها برای زنده‌ماندن در تاریک‌ترین ساعات شب آشنا شویم و در قسمت ششم هم به بررسی تغییرات در نوع زندگی حیوانات برای پشت‌سر گذاشتن ساعات خود در بازه‌ی زمانی بین غروب تا طلوع آفتاب می‌پردازیم.

دانلود ویدیو در آپارات

نتفلیکس پیش از این با عرضه‌ی مستند سیاره ما (Our Planet) نشان داده بود که توانایی ارائه‌ی آثاری خوش‌ساخت را در این زمینه دارد و حال باید دید با Night on Earth تا چه حد موفق عمل خواهد کرد؛ مستندی که تمام قسمت‌های آن در روز ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) در دسترس علاقمندان قرار خواهند گرفت.


منبع 2Oceansvibe
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده