نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

Star Wars: The Rise of Skywalker به هفتمین فیلم یک میلیاردی دیزنی در سال ۲۰۱۹ تبدیل شد

سرانجام فروش جهانی فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا والت دیزنی به رکورد جدیدی دست پیدا کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر) نیز به باشگاه فیلم‌های یک میلیاردی پیوست. سرانجام فروش جهانی قسمت نهم فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این فیلم به هفتمین فیلم اکران شده شرکت والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود که به فروش یک میلیارد دلاری دست پیدا کرده است. از ۹ فیلم یک میلیاردی سال ۲۰۱۹، ۷ فیلم متعلق به دیزنی بوده که فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) و فیلم Joker (جوکر) دو فیلم یک میلیاردی دیگر سال ۲۰۱۹ هستند. فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker تا پایان روز سه شنبه ۱.۰۰۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده که این فروش شامل ۴۸۱.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۱۹.۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود.

فیلم Star Wars: The Rise Of Skywalker

همچنین فیلم The Rise of Skywalker به چهارمین فیلم یک میلیاردی فیلم‌های اخیر جنگ ستارگان تبدیل شده است، اما در نهایت بعید به‌نظر می‌رسد که بتواند فروش جهانی بهتری در مقایسه با فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) تجربه کند. بااین حال، قابل انتظار است که فروش جهانی این فیلم از فروش جهانی فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) عبور کند و فیلم The Rise of Skywalker در نهایت با فروش داخلی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار و فروش جهانی ۱.۱ میلیارد دلار به کار خودش در گیشه پایان دهد. بریتانیا با فروش ۷۲ میلیون دلار، آلمان با فروش ۶۱.۷ میلیون دلار، ژاپن با فروش ۵۶.۴ میلیون دلار، فرانسه با فروش ۵۰.۷ میلیون دلار، استرالیا با فروش ۳۰.۳ میلیون دلار، چین با فروش ۲۰.۱ میلیون دلار، اسپانیا با فروش ۲۰.۱ میلیون دلار، مکزیک با فروش ۱۶ میلیون دلار، ایتالیا با فروش ۱۴.۷ میلیون دلار و برزیل با فروش ۱۲.۹ میلیون دلار، ۱۰ بازار برتر خارجی قسمت جدید فیلم جنگ ستارگان بوده است.

فروش آثار دیزنی در سال ۲۰۱۹ بدون احتساب فیلم‌های فاکس قرن بیستم، به ۱۱.۱۲ میلیارد دلار رسیده که شامل فروش ۷.۳۵۴ میلیارد دلاری در خارج از آمریکا است که این عملکرد بسیار فراتر از عملکرد جهانی دیزنی در سال ۲۰۱۸ است. پیش از این، فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، فیلم The Lion King (شیر شاه)، فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول)، انیمیشن Frozen 2 (فروزن 2)، انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴) و فیلم Aladdin (علاالدین)، به فروش جهانی یک میلیارد دلاری دست پیدا کرده بودند. اگرچه سال ۲۰۱۹ یک سال رویایی برای دیزنی بود، اما سال ۲۰۲۰ می‌تواند سال پر چالش‌تری برای تکرار موفقیت این غول سرگرمی باشد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده