نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵

درآمد ۶۸۰ میلیون دلاری فروشگاه اپیک گیمز در سال 2019

فروشگاه اپیک گیمز به‌لطف ارائه‌ی خدمات مختلف و همین‌طور فورتنایت توانسته است در سال ۲۰۱۹ درآمد ۶۸۰ میلیون دلاری از طریق ۱۰۸ میلیون نفر داشته باشد.

دسامبر سال ۲۰۱۸ بود که فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد؛ جدیدترین رقیب فروشگاه استیم (Steam)، از همان ابتدای کار با اقداماتی چون انحصاری‌ کردن بعضی بازی‌ها حواشی زیادی ایجاد و موافقان و مخالفان فراوانی پیدا کرد. اکنون طبق جدیدترین اخبار بازی، این فروشگاه توانسته است در سال اول تأسیس خود درآمدی معادل ۶۸۰ میلیون دلار داشته باشد.

شرکت اپیک گیمز به‌تازگی به ارائه‌ی اطلاعات مالی فروشگاه خود پرداخته و از این گفته است که آن‌ها تا امروز موفق به کسب درآمد ۶۸۰ میلیون دلار از طریق ۱۰۸ میلیون گیمر مخاطب خود شده‌اند؛ درآمدی که البته بخش عظیمی از آن به بازی فورتنایت (Fortnite) و سود فراوان از پرداخت درون برنامه ای این اثر مربوط می‌شود و ۲۵۱ میلیون دلار آن هم از طریق فروش بازی‌های ترد پارتی و متعلق به سایر شرکت‌ها به‌دست آمده است.

به‌نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب مخاطب برای فروشگاه اپیک گیمز، ارائه‌ی بازی‌های رایگان از طریق این سرویس بوده است؛ بازی‌هایی که تعداد آن‌ها در سال ۲۰۱۹ به ۷۳ عدد می‌رسید و در مجموع ارزشی معادل ۱۵۰۰ دلار داشتند و بیش از ۲۰۰ میلیون بار توسط مشترکان این سرویس دانلود شدند. اهدای این بازی‌های رایگان در سال ۲۰۲۰ نیز ادامه خواهد داشت و در حال حاضر هم بازی Sundered: Eldritch Edition را می‌توان بدون پرداخت پول دانلود کرد.

یکی از پرحاشیه‌ترین اقدامات اپیک گیمز در این مدت، انحصاری‌کردن بازی‌های مختلف برای فروشگاه خود بوده است و این فروشگاه در این مدت هم به سراغ انحصاری‌کردن بازی‌هایی چون Auto Chess، Godfall و Predator: Hunting Grounds روی کامپیوتر رفته؛ موضوعی که جنجال‌های زیادی به‌دنبال داشته است ولی مدیران شرکت از آن دفاع می‌کنند، از جمله تیم سویینی مدیرعامل اپیک گیمز که به‌تازگی یک‌بار دیگر به بحث در این زمینه پرداخته است:

انحصاری‌کردن بازی‌ها برای شروع رقابت با فروشگاهی که در ابتدای سال ۲۰۱۹ بیش از ۹۰٪ سهم بازار را در اختیار داشت (اشاره به استیم)، اقدامی حیاتی محسوب می‌شود. به انحصار درآوردن این بازی‌ها توسط اپیک گیمز باعث می‌شود به سازندگان آن‌ها هم برای جذب منابع مالی و بازاریابی کمک کنیم و همچنین این اطمینان خاطر را پیدا کنیم که مشتریان جدیدی برای تجربه‌ی این بازی‌ها به فروشگاه ما خواهند آمد و تلاش‌های ما برای وارد شدن به این بخش از صنعت بازی بی‌فایده نخواهد بود.

در مجموع فروشگاه‌های بازی پی سی این روزها رقابت داغی را دنبال می‌کنند و هرچند استیم همچنان با فاصله‌ی زیاد در صدر ایستاده است ولی با وجود رقبایی چون فروشگاه اپیک گیمز، شرکت ولو (Valve) نباید مثل گذشته با خیالی راحت کار خود را دنبال کند.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده